Jump to content
  • 0

Gezocht: Railtraction Düwagtrams (U-Bahn Frankfurt)

Question

Goedemiddag allemaal,

Fan ik als ben van Railtractionmateriaal (zo bezit ik al jaren de grote en kleine LINT, de BR628-2 en de BR430, die ik vanwege de rijeigenschappen nog steeds met veel plezier rij) én van de U-Bahn Frankfurt route, wilde ik de twee Düwagtrams (U2 en Ptb) van Railtraction ook aanschaffen.
Maar die zijn kennelijk uit het assortiment geschrapt; de links ernaar functioneren niet meer en ook zoekopdrachten op railtraction.eu zelf leveren niks op.....

Weet iemand of ze nog ergens anders verkrijgbaar zijn?
(Volgens Google niet, maar jullie hier zijn natuurlijk de kenners).

Ook hoor ik graag of iemand er ervaring mee heeft en ze echt de moeite waard zijn.
Zo nee, dan hoef ik er namelijk ook niet verder naar te zoeken.

Bedankt alvast weer!

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedankt voor het meezoeken, maar wat jammer!
Het bijgeleverde materieel bij de U-Bahn Frankfurt is volstrekt onrealistisch in de besturing.
Daardoor is aan de op zich prachtige route nauwelijks plezier te beleven......

• 0

Op zich is de U-Bahn Fankfurt am main V2 best wel een mooie route.

Met de Bombardier Flexy Swift en Düwagtrams.  Echt slecht vind ik die niet.

Neem aan dat je die route bedoeld?

• 0

Bij onze Oosterburen word er wel over RailTraction gesproken maar vermoed dat het bij RailTraction te koop is waar jij/jullie het over hebben.

Maar geen losse tram of zo want dit is een route add-on met genoemde tram en die is oa. bij Steam te koop.

Mocht dit zo wezen wacht dan een korting sale af wat maar zo 50% kan schelen op de huidige prijs!

• 0

Klopt ja, 

Dat heb ik ook zo allemaal.

Alleen die tram is van JusTrains

EDIT:

Denk dat die hetzelfde is als van RailTraction?

• 0
3 uren geleden, Sjef61 zei:

Op zich is de U-Bahn Fankfurt am main V2 best wel een mooie route.

Met de Bombardier Flexy Swift en Düwagtrams.  Echt slecht vind ik die niet.

Neem aan dat je die route bedoeld?

Ja, klopt: die route bedoel ik!

Ik vind het complete lijnennet echt fantastisch en mooi uitgevoerd, maar met de wiebelige besturing van de bijbehorende sneltrams kan ik echt niks aanvangen.

Ik vind het rijden ermee zeer onaangenaam, vandaar de zoektocht naar een (zo verwacht ik) goed alternatief.

Edit: de losse tram (Düwag Ptb) in de link van Trains XP is inderdaad de Railtraction-tram die ik bedoel.

Edited by danielxdaniel
  • 0

Heb even gekeken, de PTB is inderdaad nergens meer te koop, dat is wel jammer. Overigens rijdt hij niet heel anders dan de U2 of U3.

2 uren geleden, Sjef61 zei:

Alleen die tram is van JusTrains

EDIT:

Denk dat die hetzelfde is als van RailTraction?

De PTB tram en de U2 zijn van RailTraction, U3 en hoger en het Hamburg spul zijn van JustTrains. Ze lijken veel op elkaar en rijden praktisch hetzelfde (ik kan ze amper onderscheiden), maar ze zijn toch van 2 verschillende bouwers. (Voor zover ik weet. Ze staan in ieder geval in verschillende assetmappen en werden op andere websites verkocht.)

Edited by Dwarsligger
  • Like 1