Jump to content
  • 0

Geen optie "map verplaatsen naar ander station"

Question

Hallo beste leden van Simtogether.com, ik heb even een vraagje: een kennis van mij wil zijn TS installatie naar een andere schijf verplaatsen, maar heeft niet de optie om middels de eigenschappen de game naar een andere schijf te plaatsen. Hij heeft de game handmatig verplaatst, maar Steam denkt dat het spel dan verwijderd is. Hij is nu bezig om een backup te herstellen, maar hoe krijg je die optie om dat spel via de eigenschappen te verplaatsen? 

Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

15 answers to this question

Recommended Posts

• 1

Bleek dat het probleem bekend was, o.a. op DutchSIMs, meerdere Simmers daar bleken tegen hetzelfde probleem opgelopen te zijn en waren bereid om dit te helpen op te lossen. Schijnt niets te maken te hebben met Third party software maar met de instabiliteit (en vaak onbetrouwbaarheid) van Steam. De verwijzing naar Third party (al dan niet gratis) software schijnt een manier te zijn waarop DTG zich indekt tegen problemen. Advies was om Steam niet altijd te vertrouwen in dit soort opties. Maar het probleem is gelukkig idd opgelost, mede dankzij de support hier en op DutchSIMs van mensen die hiermee bekend waren (en het geduld hadden om samen met mij hier doorheen te lopen).  Thanks iedereen die een positieve bijdrage heeft geleverd!

• Like 1
  • 0

Je originele spel map veilig stellen op een andere drive of locatie.

In Steam het nieuwe installlatie path opgeven en opnieuw installeren

De oude installatie "Railworks " map copyeren en over de nieuwe Railworks installatie zetten en bij de vraag "overschrijven" nee opgeven.

Verder controleren of alle licenties goed zijn meegekomen en testen 

• 0

Dan rijst bij mij de vraag of het allemaal wel zuivere koffie is omdat normaal gesproken deze opties aanwezig zijn.

Je zegt dan wel dat Steam denkt dat het spel verwijderd is, maar waarom ligt hij dan te hannesen als het wel zuivere koffie is omdat zoals gezegd die opties aanwezig zijn wat een andere schijf betreft.

Edited by Trains-xp
  • 0

Hi Alola, i have 7 handcopied instances with different fill state of the 'Railworks' on the same PC. Never moved the files (unless through Steam's management function), but made a copy. But I always keep the original Steam in place (to save disk space you can delete all assets and routes). So you can let Steam update the binaries and stuff. This done, you can decide on file system level what binary updates you want to take over to your working copies. Regards M.

• Like 1
  • 0

Hoi Sjef, Alola, hanns en andere Simmers,

Die kennis ben ik, en even een korte tijdlijn: in Steam kreeg ik niet de optie tot verplaatsen. Ik hoorde van Alola dat bij hem die optie wel bestond, dus dat is al vreemd. De opmerking of dit zuivere koffie is kan ik absoluut niet plaatsen; Steam is gratis en alle DLC's en routes heb ik, waar nodig voor betaald. Inmiddels een bedrag waarvoor ik mijn oude Opel een grote beurt plus vervanging distributie voor kan laten geven, maar dat terzijde. Na lang zoeken vond ik uit hoe ik de TSC kon verplaatsen van C naar E;, dat is gelukt. TSC startte ook netjes op maar tot m'n verbazing waren al mijn aangekochte treinen en routes verdwenen. TSC startte ook op met het oude intro-muziekje wat ik al heel idioot vond. Bleek dat TSC dus werd opgestart vanuit E: (correct dus) maar dat hij de Assets zocht in C:. (fout dus). En in C stonden dus idd alleen de standaard Assets van een nieuwe installatie terwijl de Assets in E: de door mijn geïnstalleerde bestanden bevatte. Ik heb ik Steam ook het pad correct aangegeven naar E: en deze als standaard ingesteld.

M.a.w.: Steam had het spel wel verplaatst maar bleef in C zoeken naar de Assets; en ja, die stonden dus in E:. Misschien van belang: terwijl ik de afgelopen 2 dagen hiermee bezig was werd ik zo'n beetje gebombardeerd met updates van Microsoft voor Win11, en dat heeft wereldwijd voor meer problemen gezorgd. Misschien niet relevant maar ik vermeld het toch.

Sjef, ik ga kijken of ik met jouw advies verder kan, dus opnieuw installeren met de juiste padnaam. Maar het blijft idioot dat ik in Steam blijkbaar andere zaken zie dan andere gebruikers. Misschien moet ik ook Steam zelf maar opnieuw installeren? Iig, allemaal bedankt voor jullie hulp!   

• 0
  • 0

Dear Gerwil, I feel really sorry for your situation, but I trust you will tackle that bit. Me brain has no output port for Dutch and the slim input port just melted through and went up in a blueish smoke while reading your post 😂. Take it easy, maybe a nice pint of ale could help. 

• 0

Thanks hanss, en dank je, Sjef. Ik had dat verhaaltje gelezen en ook zo opgevolgd, maar TSC bleef opstarten met een "verse" versie, zonder mijn assets. Ik ga het opnieuw proberen als ik tijd heb, opnieuw bedankt voor je tip!

• 0

Ja, altijd krijg je een kale installatie op de nieuwe locate. Dat hoort ook zo. En het kost even tijd voordat het er allemaal opstaat. 

Freeware assets en routes en payware van derde partij  worden  NIET geback-upt. door STEAM.

Die moet je zelf terugzetten zoals in mijn verhaal. 

Van oude locatie copyeren naar nieuwe locatie.....

Dit heb ik al zelf 3x gedaan zonder problemen.

EDIT;

Controleer altijd dat je de boel in de juiste map zet

• 0

Wat ik dan meestal onder  een backup versta is dat ik bijvoorbeeld mijn hele Assets map kopiëer naar een andere schijf zodat ik na een verse installatie bijvoorbeeld dat gewoon kan terugzetten.

Edited by Alola
  • 0
1 minuut geleden, Alola zei:

Wat ik dan meestal onder  een backup versta is dat ik bijvoorbeeld mijn hele Assets map kopiëer naar een andere schijf zodat ik na een verse installatie bijvoorbeeld dat gewoon kan terugzetten.

Ja, wat ik gisteren al aangaf.......

• 0

It is difficult for me to imagine what your situation at the PC looks like. I can only guess and make some statements that could match. I assume that you start TSC out of Steam. If you are in doubt about location of the executable that is running, go to the location of the Railworks64.exe that you want to start with File Explorer and start with a double click. Every running game started like this will only sees assets and routes that are below the root folder (named 'Railworks' by default). You can have multiple copies of 'Railworks' and name them as you like. These copies cannot be started out of Steam. You have to run Railworks64.exe from the File Explorer or from a corresponding shortcut taken. A handy tool is NameMyRoute.exe that is just next to the Railworks64.exe, it lists all route and Scenario packages available to the instance. We could have a 1-1 screensharing session and I can show you the basics. Let me know when you find time. Cheers Markus

• 0
  • 0

Inmiddels opgelost. We hebben Steam en TS opnieuw geïnstalleerd op een andere schijf en @Gerwil had nog een vrij frisse backup staan en die hebben we over de installatie gekopiëerd.

Edited by Alola