Jump to content
Nieuw ChrisTrains Product nu beschikbaar: ChrisTrains Zes and Zces wagons I New ChrisTrains Product now available: ChrisTrains Zes and Zces wagons ×

Recommended Posts

1f1f3-1f1f1.png

Beste SimTogether-community,

Na ruim 15 jaar komt er een einde aan mijn reis met SimTogether en TreinPunt.NL. Destijds begon ik dit avontuur als student, gedreven door een passie voor openbaar vervoersimulaties en een wens om een plek te creëren waar liefhebbers elkaar konden vinden. Inmiddels is mijn leven sterk veranderd: een fulltime baan, diverse nevenactiviteiten, en simpelweg minder vrije tijd dan voorheen. Helaas betekent dit dat ik niet langer de tijd kan investeren die nodig is om SimTogether draaiende te houden, hoe jammer ik dit ook vind. Ik streef ernaar om per 1 oktober definitief te stoppen met SimTogether.

Deze reis kende ongelooflijke hoogtepunten. We groeiden uit tot een levendige gemeenschap met duizenden leden, dag na dag 15 nieuwe registraties, en een indrukwekkende verzameling downloads die velen geholpen hebben hun simulatie-ervaring te verrijken. Maar naast de hoogtepunten waren er ook moeilijke momenten. Het verlies van GerJan in 2014 was een zware klap voor ons allen en liet zien hoezeer deze gemeenschap meer was dan alleen een website—het was een plek van vriendschap en gedeelde passie.

Daarnaast wil ik mijn enorme waardering uitspreken voor het team dat SimTogether in de afgelopen jaren heeft gemaakt tot wat het nu is. Hun inzet, toewijding en passie hebben ervoor gezorgd dat deze community kon blijven groeien en bloeien. Zonder hen was SimTogether niet waar het vandaag de dag staat.

Hoewel ik afscheid neem van mijn actieve rol, sta ik open voor een eventuele overname onder de juiste condities. De vorm hiervan is bespreekbaar, en geïnteresseerden kunnen hierover contact met mij opnemen via een PB. Verder wil ik benadrukken dat alle aankopen geborgd blijven, en afhankelijk van de gekozen richting na mijn vertrek zal er snel meer informatie volgen.

Ik kijk met trots terug op alles wat we samen hebben bereikt en wil iedereen bedanken die hieraan heeft bijgedragen. Het is een moeilijke beslissing om afscheid te nemen, maar ik weet dat de herinneringen en de impact van deze gemeenschap zullen blijven bestaan.

Met vriendelijke groet,

Etienne

1f1ec-1f1e7.png

Dear SimTogether community,

After more than 15 years, my journey with SimTogether and its predecessor, TreinPunt.NL, is coming to an end. When I first started, I was still a student, driven by a passion for public transport simulations and a vision of creating a space for enthusiasts to connect. Over the years, my life has changed significantly—I now have a full-time job, various other commitments, and far less free time than before. Unfortunately, this means I can no longer dedicate the necessary time to SimTogether, no matter how much I wish I could. My goal is to officially step away from SimTogether by October 1st.

This journey has been filled with incredible moments. We grew into a thriving community with thousands of members, welcoming 15 new registrations each day, and hosting a vast library of downloads that enriched many simulation experiences. But there were also difficult times. The passing of GerJan in 2014 was a painful loss for all of us, reminding us that this community was more than just a website—it was a place of friendship and shared passion.

I also want to express my deepest gratitude to the team that has worked tirelessly over the years to make SimTogether what it is today. Their dedication, commitment, and passion have allowed this community to continue thriving. Without them, SimTogether would not be where it stands today.

Although I am stepping away from my active role, I am open to a possible takeover under the right conditions. The form of this transition is open for discussion, and those interested can reach out to me via a private message. Additionally, I want to assure everyone that all purchases will remain secured, and depending on the direction chosen after my departure, further information will follow soon.

I look back with pride at everything we’ve accomplished together and want to thank everyone who has contributed. Saying goodbye is not easy, but I know that the memories and impact of this community will continue to live on.

Thank you all for everything.

Best regards,

Etienne

https://simtogether.com/forums/topic/2836-vertrek-simtogethercom/

Het is jammer maar begrijpelijk.

Ik ben benieuwd of er nog gegadigde zijn en dat de uploads voor de community niet verloren gaan.

Zou jammer zijn als ST op zwart gaat….

Heel jammer Etienne, maar ik snap de keuze volledig.
Wel wil ik je op het hart drukken om te kijken hoe we de downloads (net als bij TreinPunt) online kunnen houden.
Anders gaat er voor heel veel mensen benodigde assets in de routes verloren en dan is het einde aan de gehele Nederlandse TS community, ook op andere platformen.
En dat zou ik heel jammer vinden

Spijtig om te horen dat je vertrekt, maar volledig begrijpelijk Etienne. Het zou mooi zijn als iemand de taak wil overnemen, want ik sluit me onder andere bij @Sjef61  en @mkasthijs aan dat het jammer zou zijn als deze site op zwart gaat.

Edited by Alola