Jump to content
  • 0

World editor


Gerben B

Question

Goedendag,

 

Zo juist heb ik mijn eerste scenario af gewerkt.

Nu straks nog even een readme file maken en dan kan ik hem posten.

 

Ik heb enkel nog 1 vraag?

Via de world editor heb ik nog een paar dingen toegevoegd, langs de route.

 

Enkel wat kleine dingen zo als auto's en wat mensen.

Die in het world editor menu stonden.

 

Krijgt iedereen die nu te zien?

En zit dat dan in de scenery file mee geleverd met de scenario?

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Als je assets toevoegt in de Scenario editor (SE) dan komen deze vermeldingen in aparte files te staan in je scenario map.

De assets vermeldingen  en hun posities lever je dan mee.

De assets zelf dus niet!!

Welke assets je hebt gebruikt in de SE moet je vermelden in de readme file zodat de speler deze kan installeren indien nodig.

 

Assets toegevoegd in de  Route Editor gaan verloren.

 

Edited by Sjef61
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, Sjef61 zei:

Als je assets toevoegt in de Scenario editor (SE) dan komen deze vermeldingen in aparte files te staan in je scenario map.

De assets vermeldingen  en hun posities lever je dan mee.

De assets zelf dus niet!!

Welke assets je hebt gebruikt in de SE moet je vermelden in de readme file zodat de speler deze kan installeren indien nodig.

 

Assets toegevoegd in de  Route Editor gaan verloren.

 

 

Mijn ervaring is eigenlijk nog te weinig in, hoe je kan zien van wie het komt en waar mensen het kunnen halen in welk pack of dl.

 

Ik heb uit object tool:

 

- [AT] politiebusje

- Bus connexion 130

 

Dus die vallen weg als ik het goed begrijp?

En bij de editor heb ik dit gebruikt:

 

- Christrains NS driver standing

- Christrains NS conducteur

- People distant 00

- Workman 00S stand 01

- People man 1

 

Het scenario gaat over een defecte trein op het spoor.

Met gestrande reizigers.

Waar door de spelers trein omgeleid word.

 

Hier de foto voor de scenario, om een idee te hebben.

 

 

 

 

 

Snap 2020-08-14 at 12.35.25.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Regel 1 = Plaats nooit  objecten middels de  Route Editor (RE mode) maar altijd in de Senario Editor (SE)

Veel assets kan je NIET plaatsen middels de SE omdat de maker dit niet heft aangevinkt in de blueprint editor

afbeelding.png

 

Hier staan jou extra in de SE geplaatste objecten

afbeelding.png

 

In die map staan BIN files die je moet omzetten met Serz.exe naar xml

afbeelding.png

 

De XML files kan je lezen met een textverwerker

Open een xml file en zoek naar: <Provider

Dan zie je welke assets je hebt toegevoegd.

Bijvoorbeeld

afbeelding.png

 

Doe dat voor elke XML file in die map.

 

Christrains assets heeft bijna iedereen dus als je die gebruikt met de vermelding daar van dan hoef je dit niet te doen

Zelfde als voor de voertuigen van Frison.

 

Tip is, gebruik die of anders standaard meegeleverde assets die iedereen standaard heeft.

Edited by Sjef61
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat ben je zeker Sjef! Met grote verbazing zit ik al jouw teksten te lezen en krijg ik steeds meer bewondering voor onze route- en scenariobouwers! Ik blijf voorlopig nog maar even bij mijn leest en hou me lekker bezig met rijden en dat doe ik met veel plezier!

Hartelijke groet,

Hans?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy