Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Wijzigingen aan de clubs en Discord


Supercitroen

Recommended Posts

SimTogether is gestart zonder forum met de gedachte dat de clubs-optie op de nieuwe site, en het discord-kanaal van SimTogether samen een mooi alternatief zouden bieden voor het forum.

De praktijk bleek anders: Het discord-kanaal ontwikkelde zich tot een plek waar veel mensen samen komen voor een ontspannend gesprek. De gemene deler hierin is zeker de simulatiehobby, maar hoeft zeker niet het onderwerp van gesprek te zijn.

De clubs zijn met name een mooie manier om bepaalde, uitgebreide thema’s en ontwikkelingen voor de simulators weer te geven. Door het gebrek aan het forum ontstonden er hier ook allerlei kleinere clubs zonder duidelijk doel, of kleine subforumpjes waar bepaalde problemen werden besproken en opgelost.
Ook werkt de sortering van clubs niet als gehoopt waardoor al snel een situatie ontstond waarin door de bomen het bos niet meer te zien was.

Om die reden is een aantal weken geleden het forum teruggekeerd: Een mooie plaats voor support, en het delen van ontwikkelingen.

Dit weekend is het tijd om het Discord-kanaal en de clubs-sectie om te bouwen om meer aan de behoeftes te voldoen:

De clubs-sectie is inmiddels aangepast. Kleinere clubs zijn niet meer zichtbaar. Clubs die over de ontwikkeling van assets gaan, zijn blijven staan.
Vanaf nu moet een nieuw aangemaakte club goedgekeurd worden door het team, dit om te voorkomen dat er weer een wildgroei aan clubs ontstaat.
Ook gaan we iets anders om met de inrichting van de clubs door middel van de topics-optie. Dit werkt iets anders dan de blogs, maar heeft het grote voordeel dat hierdoor de club met de laatste activiteit bovenaan in de lijst komt. Pas zodra de clubeigenaar zijn club op de juiste manier heeft ingericht, zullen de aanpassingen op de juiste manier werken en zichtbaar zijn. In de komende tijd zullen de functionaliteiten binnen clubs worden uitgebreid.
Alle veranderingen in detail worden op een later moment bekend gemaakt.

De Discord wordt gestroomlijnd: Er wordt gesneden in het aantal kanalen, ook zal de indeling iets worden veranderd, dit alles om de Discord nog actiever en gezelliger te maken.

Alle wijzigingen komen voort uit de kritiek die we de afgelopen periode hebben gehad. We luisteren hier goed naar en doen ons best hier actie op te ondernemen. Zijn er vragen of opmerkingen? Laat het dus zeker weten!

Link to comment
Share on other sites

Goed om te lezen dat er vooruitgang wordt geboekt.  Toch blijft de situatie totaal onoverzichtelijk - moet ik nu voor iets in een club, in het forum of in discord zijn?   Zowel in de clubs als op het forum lijkt het bijzonder rustig, geen wonder met al deze versnippering.  Beste langetermijnoptie is m.i. de terugkeer naar alleen een forum, zonder clubs.  Zo functioneren alle sites in het buitenland ook - en dat naar volle tevredenheid.  

Link to comment
Share on other sites

Op 4-4-2020 om 18:10, Jan Peter zei:

Goed om te lezen dat er vooruitgang wordt geboekt.  Toch blijft de situatie totaal onoverzichtelijk - moet ik nu voor iets in een club, in het forum of in discord zijn?   Zowel in de clubs als op het forum lijkt het bijzonder rustig, geen wonder met al deze versnippering.  Beste langetermijnoptie is m.i. de terugkeer naar alleen een forum, zonder clubs.  Zo functioneren alle sites in het buitenland ook - en dat naar volle tevredenheid.  

Hoi Jan Peter,

 

Bedankt voor je reactie en suggestie. Toch denk ik dat we jouw wens op een goede manier hebben ondervangen. Op deze pagina heb je namelijk een overzicht over zowel het forum als de clubs en zie je precies wat er gebeurt. In principe kun je deze pagina ook toevoegen aan je favorieten en als je het makkelijk vindt vanuit deze pagina reageren. Het is één van de verbeteringen die we hebben doorgevoerd. 

https://simtogether.com/index/

 

Groet,

Etienne 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Beetje late reactie, Ik kwam op het oude forum ook eerder lezen dan schrijven.

Maar ben blij dat men heeft ingezien dat een forum met alleen clubs niet gaat werken, daar is tevoren al veelvuldig door ervaren mensen voor gewaarschuwd. Echter proberen mag natuurlijk.

Voor mij persoonlijk heeft het er toe geleid in het begin even te kijken hoe dat werkte, maar daarna te stoppen met bezoek. Toevallig ging ik nog eens kijken en zag ik dat het forum weer terug was. Hetgeen erg goed nieuws is. Een forum is echt veel overzichtelijker.

 

Ik vind het ook jammer dat hier geen bericht over is verzonden. Ik denk dat er meer gebruikers die nu misschien weg blijven, sneller terug zullen komen als er een algemeen berichtje uit gaat om aan te geven dat het forum weer terug is. Misschien is dat iets wat nog gedaan zou kunnen worden.

V.w.b. eventuele versnippering denk ik dat dit wel goed gaat komen. Clubs kunnen altijd nog goed gebruikt worden voor bouw of onderdelen e.d.. De nieuwe opzet ziet er goed uit!

Edited by Richard
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy