Jump to content
  • 0

Utilities probleem foutmelding


MB1987

Question

Beste Lezer,

 

Ik heb een probleem. Ik start het programma utilities op, omdat ik .rwp bestandjes wil installeren op train simulator. Als eerste doe ik altijd ''refresh'' knop indrukken, en wacht tot hij klaar is en dan kan ik de .rwp installeren.

Dat gaat al jaren lang goed, nooit problemen. Ik heb sinds kort een nieuw laptop en daarop heb ik alle train simulator assets die benodigd zijn voor de Nederlandse route allemaal geïnstalleerd.

 

Alleen nu wil ik het 't hart van Nederland V1.5 updaten, dus ik start utilities op, en ik klik op ''Refresh'' en krijg vervolgens deze melding

( Mijn excuus alvast voor de liggende foto, ik wilde hem draaien maar dan kan ik hem hier niet uploaden, dan krijg -200 foutmelding, dus vandaar dat hij liggend is )

 

20201010_145317(1).thumb.jpg.14286ca2f7eddeddfcedf95c5a4c25bc.jpg

 

In de foutmelding geeft hij aan dat er een bestandsnaam is dat schijnbaar veel te groot is en dan kan ik 2 dingen doen:

 

1. ''Afsluiten'' en de hele toepassing utilities afsluiten, en opnieuw opstarten en dan krijg ik weer hetzelfde probleem als ik opnieuw op de ''refresh'' knop druk

2. ''Doorgaan'' en vervolgens doet hij niks meer en blijft het balkje aan het begin groen en wordt vervolgens niet meer verder groen ( met andere woorden, hij loopt vast en doet niks meer )

 

Ik snap het probleem niet helemaal, aangezien ik een paar weken geleden nog gewoon .rwp's kon installeren en er was geen probleem, sinds dien utilities niet meer heb gebruikt en vervolgens wil ik hem vandaag openen en refreshen en krijg ineens dit probleem.

 

Ik heb zelfs de nieuwe laptop afgesloten, vervolgens minimaal 20 seconden gewacht en opnieuw opgestart, maar zelfs dat helpt niet.

 

Hebben jullie dit probleem weleens eerder gehad of weet iemand waar het aan zou kunnen liggen, want ik weet namelijk niet wat ik moet doen, om dit probleem op te lossen.

Heeft iemand voor mij de oplossing hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, dan hoor ik dat graag.

 

Met Vriendelijke Groet,

Maarten.

Link to comment
Share on other sites

20 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Beste Sjef61,

 

bedankt voor uw antwoord. maar ik weet niet om welke x.rwp bestand het gaat, bij de details knop, krijg ik deze informatie en eerlijk gezegd kom ik er niet uit welke x.rwp het zou kunnen zijn:

 

Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.IO.PathTooLongException: Het opgegeven pad, de bestandsnaam of beide zijn te lang. De volledig gekwalificeerde bestandsnaam moet minder dan 260 tekens bevatten en de mapnaam minder dan 248 tekens.
   bij System.IO.PathHelper.GetFullPathName()
   bij System.IO.Path.LegacyNormalizePath(String path, Boolean fullCheck, Int32 maxPathLength, Boolean expandShortPaths)
   bij System.IO.Path.NormalizePath(String path, Boolean fullCheck, Int32 maxPathLength, Boolean expandShortPaths)
   bij System.IO.Path.GetFullPathInternal(String path)
   bij System.IO.FileSystemEnumerableIterator`1..ctor(String path, String originalUserPath, String searchPattern, SearchOption searchOption, SearchResultHandler`1 resultHandler, Boolean checkHost)
   bij System.IO.DirectoryInfo.InternalGetDirectories(String searchPattern, SearchOption searchOption)
   bij System.IO.DirectoryInfo.GetDirectories()
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssetsFolder(DirectoryInfo di, TreeNodeCollection tn, Boolean checkForPropsXML)
   bij WrapperNS.Wrapper.AssetsTVBuild()
   bij WrapperNS.Wrapper.BuildAssets()
   bij WrapperNS.Wrapper.PackagesRebuildBtn_Click(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
   bij System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)


************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.4220.0 built by: NET48REL1LAST_C
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Utilities
    Assembly-versie: 3.0.0.1
    Win32-versie: 3.0.0.1
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Steam/steamapps/common/RailWorks/Utilities.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.4200.0 built by: NET48REL1LAST_C
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.4200.0 built by: NET48REL1LAST_C
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
System.Drawing
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
System.Configuration
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.4190.0 built by: NET48REL1LAST_B
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
----------------------------------------
System.Core
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.4220.0 built by: NET48REL1LAST_C
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
----------------------------------------
System.Xml
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
Microsoft.GeneratedCode
    Assembly-versie: 1.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
ICSharpCode.SharpZipLib
    Assembly-versie: 0.85.5.452
    Win32-versie: 0.85.5.452
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Steam/steamapps/common/RailWorks/ICSharpCode.SharpZipLib.DLL
----------------------------------------
System.xml.resources
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Xml.resources.dll
----------------------------------------
mscorlib.resources
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll
----------------------------------------
System.Windows.Forms.resources
    Assembly-versie: 4.0.0.0
    Win32-versie: 4.8.3752.0 built by: NET48REL1
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
----------------------------------------

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

 

 

Heeft u of andere mensen enig idee waar ik de x.rwp kan vinden en welke het zou kunnen zijn ?

Dan hoor ik het graag, en alvast bedankt voor alle hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

We gaan even langs elkaar heen ben ik bang.

Het gaat nu om de plaats waar jou TS2021 staat geinsalleerd.

Bij mij is dat

T:\RW\Steamapps\Common\Railworks\

afbeelding.png

Als deze  path  naam te lang is, krijgt windows een probleem.

In principe start je Utilities.exe en druk je gelijk  op installeren. Dan zoek je de te installeren RWP berstand op.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bij mij is dat C:\Program Files (x86 )\Steam\steamapps\common\Railworks


20201010_175618.thumb.jpg.910af879e1ce5bfd76fc48971d8e4087.jpg

 

zoals ook bij mijn vorige laptoppen geïnstalleerd stond en ik heb er nooit zo'n probleem mee gehad, elke keer als ik een nieuwe laptop kocht sinds Train Simulator 2012, kon ik alle assets via utilities installeren en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb geen idee welke path naam ik moet veranderen ?, voor mij is het abracadabra om het zo maar te zeggen.

 

Weet u welke path naam ik moet veranderen of wat er gebeurt zou kunnen zijn, ik hoop dat u me verder kunt helpen, ik hoor het graag, dank u wel sjef61 voor uw begrip en geduld.

 

Met Vriendelijke Groet,

Maarten.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61,

 

Ik denk dat we ook hier langs elkaar heen gaan, want toen ik vanmiddag mijn laptop voor het eerst vandaag opstartte, had ik namelijk nog geen .rwp bestand gedownload. Ik dacht ik open hem alvast en kies vervolgens op ''refresh'' wat ik altijd doe en zodra hij gerefreshed is, dan ga ik naar simtogher.com log ik in en ga vervolgens een paar .rwp bestanden downloaden en in de behorende mappen plaatsen en dan installeren met utilities.exe, dat gaat normaal gesproken altijd goed gaat.

 

Kortom op het moment dat ik vanmiddag die foutmelding kreeg, had ik nog helemaal geen .rpw bestand geïnstalleerd, dus ik weet om welke x.rwp bestand het zou moeten gaan of welke path er bedoeld wordt ?,

De laatste keer dat ik een .rwp bestand downloadde heb ik 3 weken geleden ongeveer via utilities.exe geinstalleerd, en toen had ik geen probleem kon ik gewoon direct installeren zodra ik utilities.exe opende en op install klikte.

 

maar nu gaf hij direct al een probleem tijdens dat proces van refreshen ( wat ik nooit gehad heb ), terwijl ik op dat moment nog helemaal niks aan .rwp bestand had gedownload. Dus ik kan ook het bestand niet zoeken, omdat ik niet weet om welke .rwp bestand het zou kunnen gaan.

 

Dus ik dacht net, laat ik een willekeurige object proberen te installeren en kijken of ik dan nog steeds foutmelding krijg:

 

Ik heb voor de grap bij een fictieve nederlandse route '' 't ijdammerland '' bij downloads hier op simtogether een assets '' Rail-X - Rail-X Taxi '' gedownload in mijn railworks/assets/X-Rail map geplaatst en vervolgens utilities.exe geopend om te kijken als ik deze assets bestand taxi.rwp zou installeren met behulp van '' utilities'' of ik hem uberhaupt kan installeren of dat ik dezelfde foutmelding krijg.

 

Dus ik open utilities.exe en klik gelijk op de knop ''install'' en kies vervolgens taxi.rwp die in de map X-Rail staat. Klik op de taxi.rwp bestand en kies vervolgens de knop ''install'', hij laad opnieuw en vervolgens krijg ik weer dezelfde foutmelding. dus ik kan op dit moment ook helemaal geen .rwp bestanden installeren.

 

Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen en nogmaals wil ik u bedanken voor al uw geduld en begrip.

 

Met Vriendelijke Groet,

Maarten.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dag Maarten,

 

Ok, het blijft vreemd. x.RWP was een voorbeeld ?

 

De te installeren RWP bestanden zet ik altijd op mijn bureaublad.

 

Er is een eenvoudige manier om RWP bestanden te installeren

Je hebt Utilities.exe helemaal niet nodig om te installeren

RWP bestanden zijn niets anders dan een soor ZIP bestand.

RWP bestanden kan je openen met 7ZIP

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

 

En die mappen kan je uitpakken en knippen en weer plakken in je TS2021

 

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61,

 

Bedankt dat u meedenkt met een oplossing, hoe het anders kan, maar ik denk niet dat dit mij werkt. Ik heb de 7ZIP trouwens wel gedownload om te proberen 64bit versie van de: Download 7-Zip 20.02 alpha (2020-08-08) for Windows.

 

uitleg waar ik vooral tegen aanloop:

 

Met utilities.exe was het zo, dat het niet uit maakt waar je .rwp bestandje opslaat op je laptop, als je dan utilities.exe opent en dan op install klik en dan het .rwp bestandje opzoekt dan installeert hij hem automatisch goed in train simulator op de juiste plek.

Bij de 7ZIP, moet je dan dat .rwp bestandje zelf uitpakken en zelf de juiste locatie zoeken en daarin uitpakken ( en in de hoop dat ik hem in de juiste map uitpak en installeer, wat ik in utilities.exe geen zorg hoefde te maken, met de wetenschap dat utilities.exe dat zelf doet en bij 7ZIP weet ik niet of ik dan het .rwp bestandje in de juiste map installeer ).

 

Daarbij ook de vraag, hoe weet ik dat ik met 7ZIP de .rwp bestanden in de juiste mappen installeer, zodat train simulator dat ook herkent en dat ik de objecten in de route te zien krijg ?.

En ik heb ook een aantal routes geïnstalleerd als zijnde .rwp bestanden via utilities.exe die er nu in staan, en mocht daar ooit een update van komt, dan kan ik ze niet eerst verwijderen, omdat ik niet in het programma utilities.exe kom, omdat hij vast loopt op het moment dat ik op doorgaan klik bij de foutmelding ), dus ik kan ze dan ook niet verwijderen uit train simulator en dan opnieuw erin zetten, of is er een andere mogelijkheid ?

 

Hoe zet ik de geupdate routes die waarschijnlijk uit gaan komen te zijn der tijd dan als ze in .rwp bestand uitkomen in train simulator ?, hoe weet ik dat ik ze dan op de juiste plek zet, zodat als ik dan train simulator opstart, de routes dan bij ''drive'' en dan ''routes'' tegenkom in mijn lijst ?

 

Mocht er iemand zijn die wel weet waar het aan ligt bij mijn utilities.exe probleem, en weet hoe ik het zou kunnen oplossen, dan hoor ik dat ook heel erg graag. Want voor mij werkt utilities dat ik al 8 jaar ongeveer gebruik met objecten installeren toch het beste en ik wil heel graag daar een oplossing voor, als iemand mij kan helpen heel graag.

 

Sjef61 ik wil je onwijs bedanken voor het mee denken en ik hoop dat u me ook verder wilt en kunt helpen ?.

 

Met Vriendelijke Groet,

Maarten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bij 7zip moet  je het zelf uitpakken en in de hoofdmap plaatsten

Fout gaan kan haast niet omdat je altijd de hoofdmappen krijgt uitgepakt.

Asssets

Content

Manuals

..

Die mappen staan standaard  bij jou  in    '  C:\Program Files (x86 )\Steam\steamapps\common\Railworks  '

Knippen en daar plakken.

Dit is even een zogenaamde ' work around' methode om toch nog RWP files te kunnen installeren.

Ik zelf installeer nooit RWP files met utilities.exe

 

------------------------------------>

Omdat het spontaan ontstond (meen te begrijpen dat het eerst wel werkte op deze laptop) zou Ik  toch even de installatie laten controleren door Steam

Misschien ten overvloede:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH-3335&l=dutch

 

Grt,

Sjef

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Trains-xp en Sjef61,

 

Gisteravond heb ik mijn laptop opnieuw opgestart, vervolgens na het automatisch inloggen op steam, heb ik in ''bibliotheek'' op train simulator met de rechtermuisknop geklikt op ''eigenschappen'' en vervolgens op het tabblad '' Lokale bestanden '' integriteit controleren geklikt en hij ging vervolgens steam valideren. Hij heeft 500 bestanden opnieuw erin gezet gisteravond en heb toen daarna weer laptop opnieuw opgestart. Nadat hij opgestart was heb ik utilities.exe opnieuw opgestart en kreeg opnieuw dezelfde foutmelding ( helaas heeft het niet geholpen ). Vandaag heb ik het opnieuw gedaan, 1 bestand gevalideerd en opnieuw utilities.exe opgestart en kreeg wederom weer dezelfde foutmelding, heeft ook helaas niet geholpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

mmm.. Vreemd.

Is het misschien gebeurd na een windows 10 update?

Dit geeft toch aan dat de tool last heeft van een te lange path naam

===

System.IO.PathTooLongException: Het opgegeven pad, de bestandsnaam of beide zijn te lang. De volledig gekwalificeerde bestandsnaam moet minder dan 260 tekens bevatten en de mapnaam minder dan 248 tekens.

====

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61,

 

Ja ik vind het ook vreemd, ik installeer al 8 jaar sinds train simulator 2012 via utilities.exe de .rwp bestanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb ook geen idee of het is na windows 10 update is, ik heb daar helemaal geen verstand van.

Als er iemand is die weet hoe ik het op moet lossen, dan hoor ik het graag.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61 en Trains-xp:

 

Het zou heel goed kunnen dat het een windows probleem is, ik heb daar geen verstand van, maar ik denk het helaas wel.

Het is jammer, want utilities.exe vond ik wel een fijn programma om de assets te installeren voor train simulator.

 

Ik wil jullie beide bedanken voor jullie hulp en geduld en Sjef61 voor je tip van de: 7ZIP ( een zeer goede work around en dus goed alternatief om de assets te installeren ).

Het is me gelukt om via de 7ZIP de route van 't hart van Nederland V1.5 te updaten.

 

Met Vriendelijke Groet,

Maarten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Maarten,

 

Als je er eenmaal handigheid in hebt wil je niet anders meer ?

En je ziet nu gelijk ook wat je installeert.

Mocht mij wat te binnen schieten dan hoor je dat wel.

 

 

vriendelijke Grt,

Sjef.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy