Jump to content
  • 0

Bomen pas laat zichtbaar


Guest Noorderduin

Question

Guest Noorderduin

Hallo,

 

ik reed de route Karawankabahn en het viel me op dat ik op een kale berg afreed en terwijl ik dichterbij kwam werden opeens de bomen geladen en zag het er dus veel realistischer uit. Hoe kan je ervoor zorgen dat alles in de verte ook geladen is? De instellingen van het spel of heeft dit puur met je videokaart te makem?

 

Bedankt en gr Hans

Link to comment
https://simtogether.com/forums/topic/523-bomen-pas-laat-zichtbaar/
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Er zijn twee dingen die bepalen wanneer een object zichtbaar is.

 

1) De assets maker geeft aan in het ontwerp vanaf wanneer het object zichtbaar wordt ( LOD naming)

 

_1000_ betekend van af 1000 meter

_0100_ betekend vanaf 100 meter.

afbeelding.png

 

2) De instelling in TS2021 / Zicht afstand /Dichtheid/

afbeelding.png

 

Edited by Sjef61
  • 0

De TS2021 Engine, of wel het programma waarop de routes draaien

 

Als je 32bits speelt heb je veel minder geheugen en kan je geen grote zware routes spelen.

 

Er zijn nog mensen die het spel spelen op een 32bits computer en die kunnen dus alleen de TS2021 32bits versie gebruiken.

 

Jij hebt een 64bits computer dus je moet gewoon altijd TS2021 64bits versie gebruiken.

 

  • 0

Top, bedankt. Vraag over mijn systeem in combinatie met bijvoorbeeld het hart. Hij schokt nog weleens her en der.

 

Dit is mijn systeem:

RAM 16 GB, Intel i 7 8550u @ 1.80 Ghz 1.99 Ghz

Videokaart: NVIDIA Geforce MX 150 8260 MB (staat bij benadering na draaien DX Diag)

 

Is dit actueel genoeg voor de huidige routes?

 

Bedankt weer, en sowieso voor alle snelle en duidelijke hulp steeds!

  • 0

Zou moeten werken.

hvnl schokt bij mij ook soms wel eens een keer.

ik zelf heb alle schuiven vol uit staan zoals je hebt kunnen zien.

 

  • 0

Sjef en anderen, de scenery kwaliteit staat in het plaatje op vol maar heb eens gelezen als je dit een stapje terug zet het verschil minimaal en nauwelijks waar te nemen is.

Maar het vraagt wel veel meer geheugen, kortom zet die eens een stapje terug vanwege het stotteren.

En eigenlijk kan alles wel een stapje terug, als je de scenery dichtheid maar op 100% houd!

  • 0

Sjef nog eens wat, jij hebt de anti-aliasing op fxaa + 3x3 ssaa staan in je plaatje.

Maar nu kwam ik dit https://forums.dovetailgames.com/threads/train-simulator-max-performance-and-visual-quality-4k.18396/ tegen.

En dan onder het kopje <ADVANCED SECTION> stond oa. dit: Anti-Aliasing: Off (Not needed at 4k!

Ofwel daar staat dit op Off met (Not needed at 4k) erachter, weet je wat daar nou mee bedoeld word?

 

Ps. het zou hier oa. om een NVidia GTX 1080 setting gaan.

Edited by Trains-xp
  • 0

Dat is voor als je een 4K scherm hebt en een grafische kaart voor 4K.

fxaa + 3x3 ssaa wil zeggen dat het scherm 3x zo hoog en breed wordt gerendeerd en dan weer terug verkleind word.

Zo zou de kwaliteit beter moeten worden. Volgens mij is 2x2 al voldoende.

Mijn beeldscherm staat op 2560x1440

Edited by Sjef61
  • 0

Juist, dan moet je tenminste dit beeldscherm hebben VDU: LG OLED (55") via HDMI @ 4k (4096 x 2160) wat bij de gegeven link staat aangegeven.

De mijne is ietwat kleiner...... ?

 

En hoe denk jij hierover wat er ook staat, ofwel een limit FPS:

As Railworks64 can't possibly run faster than 60fps due to our display constraints (60Hz), a shortcut to Railworks64 should be created on the desktop. Under properties of the shortcut (right click/properties/shortcut) <Target:> should be modified to <"*HDD*:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\RailWorks64.exe" -FPSLimit=61> - be sure to include eveything between <> as is!

Railworks64 will now be limited to 60Hz/60fps in sync with the display device.

 

Afijn heb oa. de Nvidia setting eens nagelopen naar het voorbeeld zoals aangegeven en wat veranderingen doorgevoerd, en ja het lijkt een verbetering te hebben opgeleverd.

  • 0

Mijn scherm is 2K5 werkt wat hoger dan 60Hz.

Hoeveel invloed dat eigenlijk heeft weet ik niet.

Punt is eigenlijk dat TS2021 een hele oude Engine is.

Maar met mijn instellingen loopt alles goed met heel af en toe eens een hikje door het laden van veel assets

En ik heb toch best wel een beest van een gamepc. (Intel i7 9700k)

Alle Unreal Engine spellen lopen vlekkenloos

Je zou die FPS limit option eens moeten uitproberen of dat bij niet 4K machines invloed heeft.

 

Ik ben hierin geen specialist...

 

afbeelding.png

Edited by Sjef61

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy