Jump to content
  • 0

Vraag, hulp en support


Gerwil

Question

Dag allemaal! Als man van 62 heb ik jaren geleden veel plezier gehad aan MSTS, en ben daarna in TS2018 gedoken. Hierin heb ik veel leuke Nederlandse routes gereden, w.o. zuidwest Nederland. Nu, na 2 jaar "stilstand" heb ik het starterspakket TS2021 gekocht. Leuke route, maar ik wil natuurlijk weer ook die andere mooie Nederlandse routes rijden. Ik heb nu o.a. zuidwest Nederland, 't Gooi en Noordwest Nederland gedownload hier, maar ik ben het helemaal kwijt! Hoe krijg ik (ook alweer) die prachtige routes, zo mooi ontworpen door jullie, geïnstalleerd in TS2021? Er staat me iets bij van een hulpprogramma wat daarvoor bestaat, maar hoe werkt dat ook alweer? Met assets en die zaken?  Waar moet ik wat handmatig in installeren, en wat kan "automatisch" geïnstalleerd worden en hoe? Ik zou jullie enorm dankbaar zijn als jullie mij weer op het "juiste spoor" kunnen brengen zodat ik meer tijd aan het rijden kan besteden dan uitzoeken hoe het ook alweer zit om al die routes in TS2021 te kunnen krijgen! Bedankt alvast!

 

Gerard 

Link to comment
Share on other sites

23 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dag Gerard,

 

Welkom terug bij TS2021

Er is een tutorial hoekje hier waar je veel informatie kan vinden.

https://simtogether.com/tutorials/

 

Waaronder te vinden is;

https://simtogether.com/tutorials/category/3-installation-of-dutch-content/

en uitleg van twee handige tools

https://simtogether.com/tutorials/category/2-installation-of-tools/

 

Heb je aanvullende vragen, stel ze dan gerust hier in jou forum topic.

 

Sjef.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hartstikke bedankt, Sjef, dit gaat helpen. Maar (natuurlijk) zit ik met nog wat vragen. Zoals, bij de benodigdheden voor veel routes zitten veel die je op Steam kunt kopen, zoals die European Assets pack. Maar als ik inlog op Steam krijg ik bij veel zaken de melding dat die al in mijn bibliotheek zitten, wat natuurlijk klopt omdat ik die een paar jaar geleden al heb gekocht. Maar hoe krijg ik die dan weer uit mijn bibliotheek op mijn pc geïnstalleerd? Is dit eigenlijk nodig, of gebeurt dit automatisch als ik TS2021 opstart? En nog een vraag: ik vond het altijd leuk om "vrij" te rijden, via Quick drive. Maar die zit geloof ik niet in alle Nederlandse route. Ik vind dat jammer, vooral omdat ik, als ik een scenario draai, vaak een foutmelding krijg dat het scenario niet correct is. Ik hoop op een natwoord van je, waarvoor dank!

 

Gerard

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Voor de meest gebruikte Nederlandse routes zijn wel QuickDrive (Snelstart) scenario gemaakt.

Een paar worden meegeleverd en een paar staan bij ons in de download sectie bij de route vermeld.

Als je een NL route hebt waar geen QD voor is kan je dat melden in het forum.

Dan kan ik of iemand anders of de route bouwer deze QD maken vor die route.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

de meeste nl routes hebben rwp bestanden.

deze installeer je met utilities.

deze zit in railworks.

dus bv c://prgram files x86/steam/steamapps/common/railworks/utillities

utillities kun je een snelkoppeling op je werkbalk onderaan zetten.

 

en staan de nl routes bv niet meer op de oude harde schijf.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heren, enorm bedankt, mijn hobby begint weer op stoom te komen! Dan nog een vraagje over aankopen die ik eerder via de shop van Treinpunt heb gedaan. In 2018 heb ik via de winkel, de NS SLT, de Stadler Flirt 3, de NS ICMm en de NS VIRMm van Christrains gekocht. Na een pc wissel zijn die downloads (stom!)  verdwenen maar de serial keys heb ik nog wel. Is er een mogelijkheid om deze treinstellen nogmaals te downloaden zonder opnieuw te moeten kopen, zodat ik de serial keys weer kan gebruiken? Ik gun Chris de extra inkomsten natuurlijk van harte maar ik vind het, als zuinige Nederlander, ook weer zonde om dubbel te betalen...

 

Opnieuw bedankt voor jullie snelle respons!

 

Gerard

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Als je je oude treinpunt account nog hebt kan je kijken of ze daar nog in je koop overzicht staat.

Anders even een support ticked aanmaken en daar je vraag neerleggen.

 

https://simtogether.com/support

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

In het eerste geval wat Sjef opnoemde zou ik kijken of de Academy assets aanstaan in de route editor.

ZWNL.thumb.jpg.0c9b5514843f06f25d9ffcd912282263.jpg

(Her)download en (Her)installeer ook de volgende pakketten(verwijder oude installatiebestanden):

Christrains Sceneryobjects

GertMeering Sceneryobjects

 

Op T drukken heeft dus geen effect?

Edited by ViqFLIRT3
Link to comment
Share on other sites

  • 0
4 uren geleden, Gerwil zei:

Nou, wat er aan de hand is weet ik niet maar de deuren van geen enkele trein en op geen enkele route reageren nog. Niet in Nederland maar ook niet in Engeland wat ik heb geprobeerd.

Heb je de academyroute wel geïnstalleerd staan?

Academy.thumb.jpg.4d75b0f33c33741a6c101998da75c058.jpg

Ik las in een ander topic dat je met meer DLC via Steam problemen hebt. Ik zou eerst de daar gegeven tips volgen en daarna kijken of de de deuren dan wel openen

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Iedereen die mij geholpen heeft weer op het juiste spoor te komen (vooral Sjef!): net Enkhuizen-Amsterdam gereden, gelikt en zonder problemen! Nog wel twee vragen: hoe kan ik de bestemmingsborden op de treinen veranderen (dat kon volgens mij ook onder MSTS en TS2018)? En het andere is meer een opmerking: op sommige stations lopen de mensen naast de perrons, soms zelfs zwevend in de lucht boven het spoor...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het wordt steeds mooier en ik weet weer waarom ik er destijds zoveel plezier in had. Nog (natuurlijk) een vraagje: mijn beeld is af en toe "stokkerig". Niet dat het echt bevriest maar het hapert regelmatig, terwijl ik toch een redelijke pc en een een redelijke graphics kaart heb. Kan ik dat aanpassen bij een instelling?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

5 uren geleden, Gerwil zei:

Op sommige stations lopen de mensen naast de perrons, soms zelfs zwevend in de lucht boven het spoor...

Vermoedelijk is het missen van payware hier de oorzaak van

8 minuten geleden, Gerwil zei:

Mijn beeld is af en toe "stokkerig". Niet dat het echt bevriest maar het hapert regelmatig, terwijl ik toch een redelijke pc en een een redelijke graphics kaart heb. Kan ik dat aanpassen bij een instelling?

Ik zou dan eens met de rood omlijnde instellingen spelen, let er wel op dat scenery density op maximaal staat als je opslaat

Settings.thumb.jpg.142ff065669a9455fb9192eac2715dbe.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik had een paar keer een stotterend beeld bij Nederlandse routes. Bij Duitse routes bleek dat veel minder of zelfs helemaal niet voor te komen. Nu heb ik een de pc een aantal malen gedefragmenteerd, ik heb Smart Game Booster erop staan, met CCleaner schoongemaakt, de instelling in TS graphics behoorlijk verlaagd en nu, op de route Zuidwest Nederland toch weer stotteren van het beeld.  Mijn pc specs: 

Microsoft Windows 10 Home

AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor, 3200 MHz, 6 core('s), 12 logical processors

16,0 GB RAM

GeForce GTX 1050 videokaart

 

Dit moet toch voldoende zijn? Heeft iemand enig idee waarom het beeld stottert?

 

Gerard

 

<MOD Sjef61:  vraag verplaats naar dit topic>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy