Jump to content

Venlo - Roermond.


EsméevR

Recommended Posts

Hoi Iedereen,

 

Bij mijn Duitse route mistte ik een bepaalde look, en ik besloot wat te experimenteren met bepaalde andere objecten en bouwstijl. Enkele leden hier op het forum hadden wat dingen aanbevolen en adviezen en ik besloot dat eens te proberen. Mijn idee was een bij mij bekend stukje route te kiezen en dit zo realistisch mogelijk na te bouwen als probeersel. Ik zat verleden week ziek thuis dus "helaas" is dat al wat uit de hand geholpen, dus ga ik de voortgang maar hier posten. Wat ik met mijn Duitse project doe weet ik nog even niet, het staat voorlopig in ieder geval even in de digitale ijskast.

 

Zoals de titel misschien doet vermoeden heb ik voor Venlo - Roermond gekozen. Ik woon al 32 jaar en 51 weken (...) aan deze lijn en ik kan veel uit herinnering nabouwen, ook helpen de luchtfoto's van Dotka en diverse websites natuurlijk enorm.

Ik zal de toestand tussen 1988 en 1996 nabouwen, liever had ik voor een eerder tijdvak gekozen waarin de klassieke beveiliging in Venlo nog werkte, maar helaas zijn de Wilbur Graphics armseinen zijn niet voldoende om dat realistisch werkend te krijgen, ik mis ook de Diesel-vijven die destijds op deze lijn reden nogal. Maar het wordt dus wel het rijk van de plan U's, 2200'en met lange DSM treinen en met de oude stations Swalmen, Tegelen, veel AKI's en onbewaakte overwegen. Tot dusver is het spoor klaar, seinen en ATB werkt allemaal naar behoren en er zijn we minder interessante lappen scenery (bos bij Belfeld) al grotendeels klaar.

 

Niets op de screenshots is echt 100% af, ik ben nog veel dingen continu aan het veranderen en doen.

 

Het eerste "Oefenstuk" overweg tussen Oppe Ruiver en Beesel:

Screenshot_# Limburg_51.27182-6.07070_12-27-34.jpg

 

Screenshot_# Limburg_51.27127-6.06992_12-22-48.jpg

 

Screenshot_# Limburg_51.26623-6.06555_12-00-37.jpg

 

Zjwame:

Screenshot_# Limburg_51.23520-6.03206_12-00-36.jpg

 

Screenshot_# Limburg_51.23391-6.03046_12-06-22.jpg

 

Remunj, hier is al de hele wisselstraat klaar inclusief bovenleiding tot op het emplacement:

Screenshot_# Limburg_51.19727-5.99728_12-02-13.jpg

 

Screenshot_# Limburg_51.19637-5.99745_12-03-16.jpg

 

En Venlo, waar nog niet zo veel klaar is:

Screenshot_# Limburg_51.35959-6.17678_12-00-18.jpg

 

En er is wel meer om te zien, maar er moet ook wat overblijven voor de toekomst. ?

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

De opbouw, ziet er al veel belovend en mooi uit Esmée. 

Weet zeker dat het mooi gaat worden.

Door je dosis ervaring.

 

En echt heel leuk dat er een lijn komt.

Om met prachtig nostalgisch materieel rond te rijden.

 

Veel succes met de verdere bouw.

Edited by Gerben B
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Nou kan ik helemaal wel stoppen met mijn route... 

Je hebt gewoon Haandriksveld en de rest van mijn route gekopieerd... ?

 

Geintje Esmée! Ik vind het prachtig!!!

De Maaslijn uit mijn jeugd. Zucht...

 

Zoek de verschillen...

 

1292339185_Screenshot_Limburg_51.23391-6.03046_12-06-22.jpg.d490c979ed9dcbc06a36031dbe213efc.jpg

20200816171608_1.jpg

76694062_Screenshot_Limburg_51.23520-6.03206_12-00-36.thumb.jpg.e6db34b7bf62b6c63aa1ad19828caf49.jpg

20200817142315_1.jpg

  • Like 4
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Zo lijkt het wel heel erg op elkaar ja! Ik zie net op foto's dat ik de verkeerde overweg heb gebruikt voor de voetgangers op het station, jij hebt wél de goede. En Jouw route is veel verder "af" natuurlijk. Jij hebt ook de iets latere variant perrons. Ik heb die omloop en helling aan de zijkant van eind jaren '80. Die is later verdwenen.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben pas 4 maanden met TS 2021 bezig. En jammer, niets in Limburg. En dan plots is er een Heuvelland route. Komt er een lijn Venlo naar Roermond. Een tramlijn Maastricht naar Vaals. Waarschijnlijk komt er een lijn Eindhoven naar Maastricht. Ik heb een preview gezien van Maastricht naar Landgraaf. Helaas is deze bouwer ziek geworden. Ik weet het ... ze zijn er nog niet. Maar ik klaag niet.

Petje af voor deze kunstenaars. Ik doe het ze niet na.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het is mijn intentie om een gedeelte te releasen als Venlo - Roermond klaar is. Het is even afwachten of dat ook gebeurd, ik sta niet bekend om mijn engelengeduld maar als het zo ver is zul je het beslist zien ?

Er is echter wel veel payware nodig, dus een waarschuwing alvast. ?

 

Ondertussen bezig met de Frankenstein-bovenleiding bij de overweg "De vier paardjes" in Venlo. Het verbaasd me hoe realistisch ik het krijg met de 2 gebruikte sets. Ook wat aan het spelen met graskleuren, iets geler gras nabij het spoor en dan wat verder weg weer wat groener.

 

Screenshot_# Limburg_51.35613-6.17714_12-00-28.jpg

  • Like 11
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 uren geleden, Job Peeters zei:

Poeh, dat ziet er heel realistisch uit. Ik woon zelf ook aan de zuidelijke maaslijn en het ziet er vreselijk realistisch uit. Ben zeer benieuwd naar de komende voortgangen ?

 

Dankjewel! Als je nog onvolkomenheden of details ziet hoor ik het dan ook graag! Volgens mij valt Venlo - Roermond officieel ook niet onder de Maaslijn, maar dat weet ik niet zeker. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, EsméevR zei:

 

Dankjewel! Als je nog onvolkomenheden of details ziet hoor ik het dan ook graag! Volgens mij valt Venlo - Roermond officieel ook niet onder de Maaslijn, maar dat weet ik niet zeker. ?

Geen idee hoe dat zit, maar volgensmij valt roermond - Venlo gewoon onder de maaslijn ?

 

 

Edited by Job Peeters
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 uren geleden, rcdevisser zei:

Gigantisch herkenbaar. Echt helemaal top.

 

Dankjewel!

 

8 uren geleden, Job Peeters zei:

Geen idee hoe dat zit, maar volgensmij valt roermond - Venlo gewoon onder de maaslijn ?

 

 

 

Schijnbaar is Nijmegen - Venlo inderdaad de Maaslijn, ofwel de Heilige Lijn, en maakt Venlo - Roermond deel uit van Staatslijn E ( Breda - Maastricht via Eindhoven, Venlo en Roermond) In de volksmond is echt wordt echt gehele lijn de Maaslijn genoemd, en door ProRail zelf ook.

Ik leer iedere dag weer wat bij ?

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...
Op 21-1-2024 om 16:41, Wailmoerkens zei:

Hallo is deze topic nog bezig?

 

Nee, in de tussentijd is er veel gebeurd en mag ik zelf op dit stukje rijden en schiet TS toch te kort voor mij. De 6400 van Chris heeft bijvoorbeeld geen ATB-NG enzo, dat soort zaken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy