Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Noordoost Nederland V6


mkasthijs

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Goedenavond,

Anderhalve week geleden hebben wij onze route aangeboden als controle versie om te kijken wat er mogelijk nog aangepast moet worden in de route.
Tot onze vreugde kwam hieruit aan dat er slechts één puntje is wat nog even aandacht vraagt in de route en verder wat tips voor in de handleiding.
Al met al positief nieuws. Dit puntje gaan wij verwerken en we gaan de handleiding aanpassen met de tips.
Verder zijn wij nu echt bezig met de allerlaatste puntjes. Patrick is bijvoorbeeld nog erg druk met een paar nieuwe perrons aanpassen en de op maat gemaakte CTA's. En natuurlijk nog scenario's die gemaakt dienen te worden.

Onze VOORLOPIGE prognose is dat dat wij eind maart willen gaan releasen. Nog een geduld.  ??

Mooie avond!  ?

NONL CS.png

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 6-3-2022 om 18:57, mkasthijs zei:

Onze VOORLOPIGE prognose is dat dat wij eind maart willen gaan releasen. Nog een geduld.  ??

Dit is helaas niet gelukt. Vooral, omdat we allen in een drukke periode zitten hebben we dit niet gehaald. Maar niet getreurd, de laatste kleine aanpassingen zijn gedaan waardoor het nog mooier geworden is en eigenlijk is de route op dit nagenoeg volledig af, 99,99%! ?

We zijn nu bezig met de laatste scenario's. De nieuwe prognose voor het releasen ligt op dit moment op medio april.

Dan nog een project wat we tot op heden niet hebben getoond. De mensen op Discord hebben het overigens al voorbij zien komen afgelopen week.
We hebben veel vragen gehad over Groningen. Men vond het Groningen van V4 mooi, maar wilde toch graag (we hebben veel verzoeken gehad) eigenlijk het huidige Groningen in de route zien met de kopsporen en de bouwkuip wat er op dit moment is. Na lang wikken en wegen (vooral ik was zeer lang tegen ? ) hebben we besloten Groningen om te bouwen naar de huidige situatie anno december 2021. En hierbij de screens daarvan. ?

Mooie avond! ?

 

20220328213704_1.jpg

20220328213717_1.jpg

20220328213741_1.jpg

20220328213800_1.jpg

20220328213834_1.jpg

20220328213926_1.jpg

  • Like 4
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste mensen,

 

Gisteren hebben wij met trots de route Noordoost Nederland V5 (hierna te noemen NONL V5) gepresenteerd en online gegooid. Ik had vooral al een beetje een zorg over wat er aan reacties zou gaan binnenkomen en helaas is deze zorg waarheid geworden.

 

Er is op de Discord pagina's is een stortvloed aan reacties gekomen dat de route NO NL V5 absoluut niet goed is en dat vinden we oprecht erg jammer. Daarom hebben wij als team besloten, en zojuist het Download Team gevraagd, de route offline te halen. Het is niet bekend wanneer deze weer online gaat komen.

De afgelopen maanden/jaren merk ik (en merken wij) dat de verwachtingen van een route steeds meer overgaan in eisen. Een route moet tegenwoordig aan heel veel voorwaarden voldoen, anders valt het niet meer aan de kwalititeitseisen van een route en wordt er kwanteiteit geleverd. Nou staan deze eisen nergens beschreven in een document, maar ze zijn er wel degelijk.

 

De huidige "eisen" die ik heel veel voorbij zie komen en wat ik nu ook heel veel lees over onze route waar deze aan moet voldoen volgens anderen zijn:
- Verkanting
- WOP sporen
- UKTS dijken
- Minimaal het bouwniveau van de bouwers van de routes Zuidwest Nederland, Zwolle - Enschede, Achterhoek en Twentelijnen en het zuiden van Nederland.

 

Doen wij minimaal een van deze vier niet, wat op dit moment het geval is, leveren wij kwantiteit volgens sommigen. Wij als team delen deze mening absoluut niet niet, maar het is wel de harden realiteit zoals andere spelers hierover denken.

 

Om even in te zoomen op de punten:

 

WOP sporen en UKTS dijken
Zover wij weten hebben wij vrije keuze in welke assets wij gebruiken in een route net als elke andere bouwers. Dat wij kiezen voor COHA sporen en COHA dijken is dus onze keuze. Dat daarom de route op die punten niet meer voldoet aan de kwaliteitseisen volgens sommigen snappen wij niet. Vrije keuze lijkt in dit geval niet meer van toepassing te zijn voor ons, terwijl wij daar volgens mij en volgens wel zou moeten kunnen.

 

Minimaal het bouwniveau van de bouwers van de routes Zuidwest Nederland, Zwolle - Enschede, Achterhoek en Twentelijnen en het zuiden van Nederland.
Over dit punt maak ik me oprecht wat zorgen. De bovenstaande routes zijn prachtige routes waar ik ook op Youtube (ik heb ze zelf allemaal bewust niet aangeschaft) met veel plezier naar kijk. Deze heren hebben er zeer prachtig werk van gemaakt waar ik echt mijn petje voor afneem.

 

Nu merk ik dat er tegenwoordig van elke routebouwer wordt verwacht dat die dit bouwniveau kan halen. Ik kan nu al direct zeggen, wij halen dat niveau niet. Dat wil niet zeggen dat wij geen goede bouwers zijn, maar wel dat wij niet op het masterpro niveau zitten als de bouwers van bovenstaande route. Dat is helemaal niet erg, wat iedereen (ook wij) bouwen op een niveau wat voor hen (en ook voor ons) prettig is.
Wat wij gisteren geleverd hebben is wat ons betreft een hele mooie route en een versie die meer dan geslaagd is. Dat het niet op het master pro niveau is van de zojuist benoemde routes klopt en dat zal ook nooit behaald worden. Neemt niet weg dat het voor ons nog steeds een prachtige routes is.

 

Nu kunnen wij in dit geval twee dingen kiezen:
A, Wij gaan nooit meer releasen, want we halen toch het masterpro niveau niet.
B, We halen het maximale eruit wat wij kunnen leveren en brengen dan uit. Het is niet op het masterpro niveau, maar wel op ons maximale bouwniveau. Mensen die de route dan alsnog mooi vinden kunnen erop rijden, mensen die alleen het masterpro niveau willen zien, weten dan bij voorhand al dat ze de route niet hoeven te downloaden, gezien het toch niet aan hun verwachtingen voldoet.

 

En dat laatste, punt B, hebben wij gekozen met de release van gisteren. Toch halen we hem offline en heeft met het laatste punt te maken.

 

Verkanting
Hierover heb ik me oprecht verbaasd hoeveel kritiek/commentaar we op dit punt gehad hebben de afgelopen 18 uur. Verkanting is blijkbaar een van de grootste eisen geworden van een route. Wat een paar jaar terug als een extra feature was, is nu een minimale eis geworden. Wij kunnen al direct zeggen:, wij kunnen dit niet. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het (ondanks de mooie tool) niet voor elkaar.
Gezien we op dit punt zoveel commentaar hebben gehad, hebben we dus besloten als team de route hierop offline te halen totdat dit hersteld is. Nogmaals, wij kunnen ditzelf dus, dus hebben hulp van buitenaf nodig.

Dus bij deze dan ook op de vraag/oproep:


Wil kan, wie wil en wie heeft tijd om NO NL V5 volledig te gaan voorzien van verkanting. Alle benodigde informatie en bestanden die je nodig hebt wordt je gegeven. Je kunt mij of Damien/Patrick berichten via een PM, of op dit bericht reageren, dat je dit zou willen doen.


Als niemand zich aanmeld (dat kan natuurlijk ook) durf ik niet met zekerheid te zeggen of er nog een release van NONL V5 aankomt, gezien deze dan nog steeds niet voldoet aan de verkantingseisen.

 

Dit is hoe ik er overdenk wat er de afgelopen 18 uur, maar ook de weken ervoor, is gebeurt. Ook hier mag je het niet mee eens zijn en ik en wij gaan dan ook graag het gesprek aan met deze mensen. Ikzelf ben alleen te bereiken via DS of ST, gezien ik bewust heb gekozen of weg te gaan op Discord pagina's.

 

Mooi weekend.

Link to comment
Share on other sites

29 minuten geleden, Sikkenbaas zei:

Was daar een speciale reden voor?

 

Ik heb namelijk al letterlijk vele virtuele spoorkilometers op V5 gereden en me echt verwonderd over de detaillering.

Zie bovenstaande ?

Dankjewel voor het mooie bericht ?

Edited by mkasthijs
Link to comment
Share on other sites

Om een ding duidelijk te maken Mathijs, bij ons gelden al die bouw regels NIET.

Iedere bouwer/assets maker is bij ons vrij te gebruiken, te ontwerpen  en te bouwen zoals men het zelf goeddunkt.  En het zo te uploaden.

 

Als er kleine bouwfoutjes worden gemeld is dat prima.

 

Ik vind het allemaal erg triest en demotiverend voor jullie bouwers.

Ik hoop dus dat de route toch ooit bij ons ter beschikking komt.

Wij moderators zullen er streng op toezien dat zinloze commentaar wordt aangepakt.

 

sjef61

Moderator

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Beste mensen,

We zijn 2 uur verder en het aantal mooie berichten wat ik hier in dit topic, als privé als op SimTogether krijg zijn hartvermend. Dat doet mij en ons heel erg goed te lezen!  ??

Dus heel hartelijk dank hiervoor. Fantastisch zijn jullie! ?

Wat mij en het team ook persoonlijk erg geraakt heeft, en wat ook wel deels een reden was voor mijzelf om (samen met het team) de route (tijdelijk) offline te halen is het bericht wat vorige week is gestuurd naar teamdlid Patrick over mij door een bekende Train Simulator speler. Wie dat was laat ik het midden, daar gaat het niet om.

Maar goed, wat nu?? ?

Ten eerste, de route komt weer online. We zijn bezig met de patch van de markers op de havensporen en dan kan die weer online komen.
Tevens heeft oud teamlid en oud bouwer van NONL Rommy aangeboden zich over de verkanting te willen buigen, dus daar gaan wij samen met hem mee bezig, omdat aan te pakken. En daar komt dan ook nog een latere patch vanuit.

Nogmaals, hartelijk dank voor de mooie en lieve berichten. Dit doet mij en het team heel erg goed! ?

  • Like 4
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Vertel mij nu maar eens wat er mis is met de route....

 

Ik ben virtueel dat hele pokke eind van Lelystad naar Groningen gereden met de DDZ en ondanks ik nog wat assets mis, heb ik ervan genoten!

Het doet in mijn ogen kwalitatief niet onder voor een payware route.

De kleine details zoals verkeersborden, kruispunten met een verkeersregelinstallatie, klim en daal gradaties,  en voldoende verlichting zijn mij niet ontgaan, en ik heb weer wat geleerd over hoe je waterwegen moet bouwen. Iedere bouwer heeft zo zijn stijl en kunde. De ene modelbouwer bouwt nét iets fijner en gedetailleerder als de ander. En dat geeft niet. Dat is in de modelbouw zo, en dat geldt ook voor de virtuele modelbouw waaronder ik het bouwen van een route schaar. Diversiteit bedient velen.

 

Noordoost Nederland V5 (1).jpg

Noordoost Nederland V5 (2).jpg

Noordoost Nederland V5 (3).jpg

  • Like 8
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, erik wolbertsq said:

ik probeer de route te installeren, dit lukt mij alleen niet. als ik met utillities probeer krijg een een fout melding? wat doe ik verkeerd:(

Zou je misschien een foto kunnen sturen van wat voor melding je krijgt?

Link to comment
Share on other sites

Patrick,

Het lijkt er toch op dat er iets niet goed zit met de RWP, mja wat ......

Heb dit al vaker voorbij zien komen, zo ook bij DS en wel Hier met iets naar onderen een plaatje.

 

Ps. ik installeer niet anders dan RWP bestanden met 7z dus zou niet weten of het bij mij werkt op de originele manier.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

Heb toch maar eens de proef op de som genomen door de RWP met Utilities.exe te proberen en idd hier komt dezelfde fout zoals eerder gemeld.

 

Volgens onderstaand  knipsel zou het om lege bestanden gaan waar het program zeker niet mee overweg kan:

 

286988339_nulbytes.jpg.bdd97b0ae939d31880745f42c42dd19f.jpg

 

Edit/

Het kan mogelijk te maken hebben met hetgeen ik HIER heb aangeven want had ff terug al deze bestanden verwijderd en er zojuist een nieuwe RWP van gemaakt.

Toeval ja dan nee, maar dan word de RWP wel goed met Utilities.exe geinstalleerd.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Goedenavond,

Een korte update over de patch van NONL V5,1
Goed nieuws, alle bochten hebben verkanting!  ??
Met dank aan Rommy afgelopen weekend de trackrule gekregen voor de Hanzelijn om bogen te maken van 200 km/uur. En daardoor alle bogen erin gelegd.

Qua scenery is er het al het volgende in de gemaakte verkantingsbogen op de tracés.
Groningen - Eemshaven: 100% klaar
Groningen - Delfzijl: 100% klaar
Zwolle - Groningen: 90% klaar, alleen de omgeving van station Hoogeveen nog. Daar is Patrick mee bezig
Zwolle - Harderwijk: 90% klaar, alleen de herbouw van station Wezep nog. Daar is Patrick mee bezig
Zwolle - Lelystad: 0%, de bogen liggen er, maar alle scenery moet nog aangepast worden om de bogen. Hier gaan wij de komende tijd mee bezig. Patrick zal zich focussen op de herbouw van station Kampen-Zuid.

De voorlopige planning voor de patch van V5,1 is begin juli.

Hieronder twee screens van de voortgang

20220527170526_1.jpg

20220601121257_1.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy