Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

ATB toont onjuiste snelheid aan


iGabriël

Question

Sinds gisteren heb ik de E186 + ICRmh van Chris gekocht. Ik ben hem wezen testen tussen Amsterdam CS en Hoofdorp (verder kwam ik niet). In het zuidelijke deel van de tunnel passeer ik altijd een bord van 60. De ATB laat daarna een limiet zien die helemaal niet zou kloppen aangezien ik daar 130 zou mogen. Dit bordje van 60 staat de andere kant op dus het lijkt mij dat dit niet voor mij is? Dit heeft tevens invloed op andere treinen met ATB aan. Dit is op de HSL Zuid lijn.

 

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

 

20211218113530_1.thumb.jpg.aad4e39861c1f6b625195929422e4804.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
22 hours ago, Sjef61 said:

Je kan altijd de ATB of ETCS uitzetten.

Dit probleem kan niet zomaar verholpen worden.

Als dit fout is dan kan alleen de route bouwer dit oplossen.

 

 

 

 

Ah ok, het was zo dat als ik rijd zonder enkele vorm van beveiliging dat ETCS gelijk een remming invoert bij het passeren van de CAB bij Hoofdorp. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De ETCS schakelt automatisch in bij het oprijden van de HSL, daar kan je wening aan doen, je kan hooguit de trein stilzetten en de ETCS weer uitschakelen.

Er zou geen snelremming moeten plaatsvinden bij het oprijden van de HSL. Tenzij de wissels aan het begin van de HSL niet goed liggen, je het gele sein bij Hoofddorp negeert en met volle vaart de HSL op wil rijden.

Vlak na het inschakelpunt van de ETCS staat een stopmerkbord en als die op "rood" staat zal de ETCS ingrijpen als je te snel gaat.


In de schipholtunnel heb ik gisteren een proefritje gemaakt en daar geen problemen gehad met de ATB, maar ik heb de route dermate aangepast dat ik daarmee niet kan uitsluiten dat er een fout in de route zit hier op de website staat.


 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja ik heb enkele testen uitgevoerd zojuist en kwam erachter dat het ETCS mij koste wat het kost stil wil laten zetten. Ik zal nogmaals de seinen even moeten checken, ben zelf niet bekend met het ETCS. 

 

Maar het klopt dat er in de tunnel een fout zit die mij begrenst tot 40? Het ATB laat mij niet sneller

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy