Jump to content
Er was een korte storing in het gebruik van Ideal. Dit probleem is opgelost! We faced an issue with our Ideal payments. This issue has been solved now. ×
  • 0

Train Simulator slaat af


Simon Reijneker

Question

Onlangs heb ik de uitbreiding van Noord Oost Nederland gedownload met het stuk naar de Eems haven en ook de Museum lijn in Limburg. Sindsdien  slaat het spel af na een poosje als hij probeert net scenario te laden Soms komt de Out of  Memory meldig maar daarvoor heb ik via de Steam community adviezen al vcan alles aangepast.

Heeft iemand een tip /

 

Simon Reijneker

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

IK heb de instructie van deze site gevolgd: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2297125586. Dacht dat het aan de Museum Lijn kon liggen en deze verwijderd maar gaf ook geen resultaat.  

h gr Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank voor je antwoord.  Ben niet zo echt handig met Ts Tools. Weet niet hoe dat moet.  Lukt vandaag niet meer maar   zal naar je ander tip kijken en nog eens alle assets nalopen of ze aanwezig zijn. Ben al blij met deze antwoorden  Als het niet lukt vraag ik wel weer . 

h gr Simon  

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb nu TS Tools gebruikt maar zie geen missing  assests, Heb ook via adviezen op het forum de settings op verschillende manieren aangepast maar werkt ook niet. Met name bij Nederlandse routes slaat TS af. Zou het te maken kunne hebben met de overgang naar TS Classic ? 

h gr Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb ik ook aangedacht, maar weet het niet meer precies. Waar kan ik dat nakijken, behalve bij de downlaods. ( Mogelijk domme vraag  ) Heb de route Museumlijn en NoordOostnederland een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar werkte ook niet. Soms na opnieuw opstarten doet een scenario bij de Museumlijn het wel, na afsluiten en opnieuw opstarten weer niet. 

gr Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Domme vragen zijn er niet.

als het Alleen  om alle Nederlandse routes gaat dan ligt het niet aan de routes zelf maar een een waarschijnlijke corrupte assets die gemeenschappelijk gebruikt wordt.

En dan wordt het lastiger.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

sorry, heb Norton maar hoe vind ik dat, Heb nu door zoeken de tekst in het spel op Nederlands gezet en speel nu wel een route Gulpen Vaals van de Museumlijn, Had altijd Engek\ls teksten in het spel  maar zag bij jou Nederlands en vond het via de HCC site. Kan dat uitmaken ? 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb de adviezen opgevolgd, Steam geeft rond de 400 bestanden aan na integriteit onderzoek. Probleem is er nog. Na opstarten scenario slat TS af. In TS Tools zie ik wel alle scenario van bv Nood Oost Nederland, ook de QuickDrive en Free Roam scenario's maat in TS niet Als Steam controleert komen er rond de 4000 bestanden uit. Heb Train Simulato in Steam verwijderd en opnieuw geinstalleeerd maar helpt ook niet. 

Vraag; Is er de mogelijkheid om op afstand iemand naar mijn laptop mee te laten kijken om de instellingen  te beoordelen,  op een veilige manier ?

gr Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, dat kan invloed hebben op je opslag capaciteit van je SSD of HD

Als Norton te veel ruimte in beslag neemt op je SSD of HD en dus niet genoeg opslag ruimte overblijft voor TS dan kan dat fout gaan met opstarten,

hoeveel ruimte heb je nu over voor TS2022 op je SSD of HD.?

Wat staat er in die Backup schijf?

 

Kan je die backup optie uitzetten?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

dank voor je antwoord,  Er is een C en D schijf. de C schijf is 1 Tb groot en over is 777Gb Het spel staat op de D schijf ( weet niet of het SSD of HD is ) . De schijf is 2 Tb en  186 beschikbaar en over is  er is  683 Gb 

Zal Norton  een keer bellen hoe dat werkt, Weet niet of ik de back up funktie uit kan zetten . Ik denk dat dat het probleem kan zijn .

Laat het weten 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

hoi . ik heb ook norton. en back up doe ik nooit. 

als je bv op het norton picto klikt kom je in het instel scherm van norton.

er zou dan bv staan zet backup maken uit.

je zegt ik heb een laptop .

hoeveel ram geheugen heeft deze.

bv de mijnes heeft 8gb ram.

ik zie vaak de melding, dat mijn ram, of werkgeheugen, bv nog maar heel weinig ruimte heeft.

zodra ik ts start, zie ik dat bij windows takbeheer , het werkgeheugen al heel weinig over houd.

de nl routes, gebruiken eigenlijk al heel veel werkgeheugen, en ook fps, zit dan bij mij, rond de 9 of 10.

ik heb de grafische instellingen in ts, eigenlijk al helemaal teruggesteld.

ook het beeldscherm ,teruggesteld naar bv 800x zo veel.

 de meeste nl routes kan ik opstarten.

en er zijn gewoon scenarios die out of memory geven.

je hebt 2 harde schijven bv c en d 

c is voor windows.

je zou evt ts op de d schijf kunnen installeren. 

je zit alleen met de nl routes en assets enz.

die moet je dan allemaal handmatig over zetten. 

dus in steam, zit de mogelijkheid om ts, van station c naar station d ,te migreren. 

op simtogheter, staan deze mogelijkheden ,of uitleg hoe dit te doen.

ook stond er op sim togheter, een work around om out of memory zoveel mogelijkt te mijden.

ook heb je in baarn de hcc club.

deze hebben ook een ts club.

ik ben hier ooit eens geweest met mijn zoon. 

de mensen van de club hebben heel veel uitgelegd.

helaas moest je lid worden. 

en heb dit niet gedaan.

volgens mij is er zaterdag 14 mei. weer een club dag.

sorry voor de hoofdletters en interpuncties.

Greetz john

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi John, 

dank voor je uitgebreide antwoord. Het spel staat al op de D schijf en ik zal naar het geheugen en beeldschem instellingen kijken. De HCC club ken ik wel , Heb al eens overwogen lid te worden, maar moet het u doen. Mogelijk  heb ik daar zeker wat aan. Ik ga verder zoeken en uitpluizen. 

hartelijk dank 

gr Simon

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy