Jump to content
  • 0

Verhogen maximumsnelheid SimExpress BB22000 naar 200km/h


danielxdaniel

Question

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden heb ik dit locomotievenpakket van SimExpress gekocht: https://www.simexpress.fr/produit/locomotives-bb4400-kw/
Momenteel zijn ze zelfs in de aanbieding (dus grijp je kans, ze zijn elke cent meer dan waard), maar dat terzijde.

 

De officiële maximum snelheid van deze machines is 160 km/h en in de TS-praktijk kun je er 174 km/h mee halen.
Nu zijn er -in werkelijkheid- ook enkele BB22000's die toegelaten zijn voor 200 km/h.
Mijn vraag is nu: is het mogelijk om iets in de bin-files aan te passen, wat de maximum snelheid verhoogt naar deze 200 km/h?
En zo ja, wat dan? 

Ik stam nog uit de tijd van MSTS/OpenRails en daar was het gewoon een kwestie van zoek en vervang, maar zo simpel is het in TS2022 ongetwijfeld niet.

 

Met groeten en alvast dank,
Daniël

P.S.: Voordat iemand suggereert dat ik dan maar gewoon de TVM-versie moet kopen: die heb je niet in onderstaande, fraaie uitvoering en dat is dus geen optie.
20220419014539_1.thumb.jpg.b7f05526fc0bfb62fc21e54bdf39392f.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Er zijn loks waar ik dat ook wel eens heb aangepast. Je zult op zoek moeten naar de engine files (bin-bestand, die kunnen echter per Asset een andere naam hebben). Die zet je dan met het serz.exe tool om naar een xml versie.


Vervolgens moet je op zoek naar een regel zoals b.v. <MaxSpeed d:type="sFloat32">90.000000</MaxSpeed> en daar pas je de snelheid mee aan.

Let wel op, het is in mph, dus 90.0 mph = 145 km/h (factor 1,609344). 200 km/h = 124.27423845 mph.

 

Daarna het xml bestand met serz.exe weer converteren naar een bin-file en dan zou het moeten werken. Probleem waar ik alleen tegenaan liep is dat de snelheidsmeter niet meer klopte.

 

Hopelijk heb je er iets aan. En bewaar altijd de originele bestanden, mocht je iets niet goed hebben gedaan dat je terug kunt naar de basis. Succes.

Edited by RobertF68
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy