Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Hi allemaal, Gister via Steam de Train Simulator Classic gekocht en geïnstalleerd. Daarna op YouTube gezocht voor een tutorial want ik ben bekend met flightsimulatie, maar in de treinwereld geheel onbekend. Ik kwam o.a. op deze website terecht en heb natuurlijk een account aangemaakt. Ook op de website van Chris Trains en zag de mooie Intercity van de NS en heb die aangeschaft en ook geïnstalleerd. Nu zie ik hier op de website een starterspakket en met de vraag of ik Train Simulator 2022 heb. Die heb ik dus niet en mijn vraag is of TS 2022 dan weer een nieuwe simulator is of kan ik mijn huidige TS Classic upgraden naar 2022 Ook is de TS Classic tijdens het selecteren van de NS trein al twee keer gecrasht. Misschien de Steamversie niet goed? Ook is hij in een 32 bits versie en heb een Windows 10 64 bits. Heb ik dan een verkeerde versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 (edited) Train Simulator Classic (TSC) is de laatste versie dus dat zou goed moeten wezen. Wat dat starterspakket betreft weet ik niet hoe dat zit maar die zou dan niet up-to-date zijn want TSC is een update van TS2022. En als TSC tijdens het selecteren van de NS trein crasht moet haast een andere oorzaak hebben maar weet niet hoe of jij bezig bent geweest. Kijk eens in ?:\Steam\steamapps\common\RailWorks\ of daar RailWorks64.exe staat en (dubbel)klik daarop? Edited June 19, 2022 by Trains-xp Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Wij leveren het starters pakket met of zonder Train Simulator key. Het downloaden van de Train Simulator programma gebeurd via Steam dus je hebt dan altijd de laatste versie Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Wat wil dat zeggen een starterspakket leveren met of zonder Train Simulator key? Zonder key kan het Train Simulator programma toch niet via Steam gedownload worden? Of lees ik het verkeerd ....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Alola 282 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 (edited) Ik denk dat Sjef bedoelt dat het starterspakket met of zonder de game te bestellen is. Edited June 19, 2022 by Alola 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 1 uur geleden, Trains-xp zei: Kijk eens in ?:\Steam\steamapps\common\RailWorks\ of daar RailWorks64.exe staat en (dubbel)klik daarop? Thanks! Zo gaat het wel goed! Nu heb ik op YouTube een leuke video gezien met een route waar ook Leiden CS in stond. Omdat ik zelf uit leiden kom lijkt me dat ook wel leuk. Kun je mij ook vertellen welke route ik moet hebben en waar ik die het beste kan kopen/downloaden? En komt de installatie dan meteen op de goede plaats of moet ik zelf de goede map kiezen? Sorry, maar ben echt een beginneling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Dat zou deze route kunnen zijn, maar die kun je niet even gauw downloaden/installeren en rijden maar! Lees eerst de handleiding goed door en download/installeer alles wat daar beschreven staat, doe je dat niet dan kan het geheid mis gaan, bijv. een out of memory. Dat geldt ook voor de afzonderlijke scenario's die meegeleverd zijn in deze route, ofwel je moet zorgen dat per scenario het rollend materieel compleet is! Zie hier: 't Groene Hart Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Zoals ik nu deze fout krijg zeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 (edited) Juist, dan moet je oa. de NS SNG en de NS DDZ van Christrains kopen, en het kan nog een (freeware) repaint zijn die je dus beide moet hebben. En ja, als beginneling kan dat aardig in de papieren lopen wat je kalm aan moet opbouwen en bijv. korting sales in de gaten houden. Als je budget het toelaat koop er dan minimaal 2 tegelijk, dan krijg je iig nog 10 % korting. Edited June 19, 2022 by Trains-xp Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Nu heb ik voor deze route alle payware gekocht. Ik ben nu bezig om alle freeware te downloaden en te installeren (wat een werk man) en soms zit daar een rwp bestand bij die ik met de manager moet installeren. Dan moet ik op Utility.exe klikken en dan opent de manager. Dan klikken op Refresh en daarna het rwp bestand in het linker venster slepen. Ik doe dat precies zoals dat in de omschrijving (met foto's) beschreven staat. Maar als ik het bestand naar het linker venster wil slepen dan kan dat niet en zie ik een rondje met een streep erdoor. Hoe krijg ik dat rwp bestand nu in de manager? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals verbo622 23 Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 hallo Martien, de RWP tijdelijk op je bureaublad zetten. dan in utilities op instal drukken. en dan zoeken op het bureaublad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 19, 2022 Author Share Posted June 19, 2022 Gelukt, hartelijk dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Alola 282 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Nou Martien, ik denk dat we je allemaal vetellen dat Train Simulator geen makkelijke game is. Het is een hobby die een hoop geld kost en ook nog eens een hoop ruimte en ruzie met je familie omdat je zogenaamd de PC aan het volstoppen bent. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 (edited) Ja, daar was ik al snel achter dat het veel geld kost. Maar goed, je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Dat is met Flightsimulatie niet anders. Een vliegtuigen, vliegveld of scenery kosten ook flink wat geld en ook dat kan je zo duur maken als je zelf wilt. Verder heb ik een goede eigen Game PC, dus geen last van ruzies. Maar nog bedankt dat ik hier zo goed geholpen ben. Snelle, goede en vriendelijke reacties. Verder heb ik ontzettend genoten van de Krammerdijks-Deltaland route. Man, wat zag dat er gaaf uit. Alleen de PR Mega Package 01 van Pawerybs (4 aug. 2015) en de Connexion bus van Rubku.nl (5 dec. 2016) was niet meer via de link beschikbaar. Ook niet met zoeken op Google. Misschien weet een van jullie of ik die nog ergens kan wegplukken. Ook dacht ik dat ik met de NS VIRM v5.0.1 kon rijden maar dat kon niet en ook de NS-ICNG_V1.0.3 niet. Die had ik beide gekocht en dacht, leuk, daar kan ik mee rijden, dus niet. Ik moest de NS MAT 64 hebben, dus die moest ik ook nog kopen. Nu wil ik de Oude lijn v1 nog gaan rijden omdat daar Leiden CS in zit en dat is natuurlijk mijn geboorrrrte stad. Hij zag er in de video op YouTube in ieder geval mooi uit. Voor ik stop heb ik nog wel een vraag en er zullen er ongetwijfeld nog meer komen als jullie het niet erg vinden. Mijn vraag is of het zo hoort in de Krammerdijks-Deltaland route dat de deuren van de trein niet open kunnen en Oh ja, ik zie in de Krammerdijks-Deltaland route geen andere treinen voorbij komen, klopt dat? Wat het rijden betreft, een goede vriend van mij is machinist bij de NS dus dat komt helemaal goed. Mochten jullie nog tips hebben voor deze twee routes dan hoor ik dat natuurlijk heel graag. Martien Edited June 20, 2022 by MartienR Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Alola 282 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Om de deuren te openen moet je toets T indrukken, maar het kan ook zijn dat de deurmarker niet goed staan. Dat heb ik bijvoorbeeld bij de Hamburg-Lübeck route , je moet dan helemaal naar het einde van het perron rijden en dan nogmaals op T drukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Bij de meeste beschikbare scenario's zijn er altijd AI treinen. (AI zij automatische gestuurde treinen) Je moet die treinen dan wel bezitten. Als er een Quickdrive gemaakt is voor die route kan je ook met je aangekochte CT treinen rijden. Je hebt dan geen AI verkeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 "Alleen de PR Mega Package 01 van Pawerybs (4 aug. 2015) en de Connexion bus van Rubku.nl (5 dec. 2016) was niet meer via de link beschikbaar. " Account aanmaken bij DS: https://dutchsims.nl/viewtopic.php?t=478 Connexion bus van Rubku.nl Account aanmaken bij DS: https://dutchsims.nl/viewtopic.php?f=49&t=59 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Alola 282 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 1 uur geleden, Sjef61 zei: Bij de meeste beschikbare scenario's zijn er altijd AI treinen. (AI zij automatische gestuurde treinen) Je moet die treinen dan wel bezitten. Als er een Quickdrive gemaakt is voor die route kan je ook met je aangekochte CT treinen rijden. Je hebt dan geen AI verkeer. Dat is ook niet helemaal waar. Ook met quickdrive kun je AI verkeer tegenkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 23 minuten geleden, Alola zei: Dat is ook niet helemaal waar. Ook met quickdrive kun je AI verkeer tegenkomen. Alleen de door mij gemaakte Quickdrive voor zuidwest Nederland heeft interactieve AI. Bij geen enkele andere NL route is er interactieve AI verkeer aanwezig in de Quickdrive 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Alola 282 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Ik bedoel dan de payware routes Sjef, niet de freeware. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 (edited) Op 19-6-2022 om 21:09, Trains-xp zei: ......, en het kan nog een (freeware) repaint zijn die je dus beide moet hebben. 13 uren geleden, MartienR zei: Ook dacht ik dat ik met de NS VIRM v5.0.1 kon rijden maar dat kon niet en ook de NS-ICNG_V1.0.3 niet. Die had ik beide gekocht en dacht, leuk, daar kan ik mee rijden, dus niet. Dat kunnen dus mogelijk repaints zijn van het origineel die je mist en moet je zien te vinden voor een desbetreffend scenario. Tevens is het aan te raden om na een installatie van bijv. treinen de zg. cache te ledigen, doe je dat niet dan kan het gebeuren dat ze niet geladen worden en dus niet ziet c.q. een foutmelding krijgt. Edited June 21, 2022 by Trains-xp Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 22 uren geleden, Sjef61 zei: Nu snap ik het even niet meer. Ik heb net bijna alle Chris Trains gekocht en nog kan ik De Oude Lijn niet rijden omdat er geen trein beschikbaar is. Ze staan er allemaal wel, maar als ik een trein selecteer dan springt hij over naar de Krammerdijks_Deltaland. Ik zie bij De oude Lijn alleen een RDF_RS JBR189 075-5LATZ staan. Wat is dat voor een trein en waar kan ik die kopen? Het is toch wel heel raar dat je alleen met een RDF_RS JBR189 075-5LATZ kan rijden. Koop je voor bijna 75 euro aan treinen, kan je er nog niks mee. Raar dat je De Oude Lijn maar met 1 trein kan rijden. Of doe ik iets verkeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Dat lijkt er wel op. Maar er is een tool die je kan gebruiken om alle treinen te controleren in een scenario. https://simtogether.com/tutorials/article/34-installeren-van-locoswap-en-het-omwisselen-van-rijdend-materieel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Sjef61 2,288 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Een loco met de naam RDF_RS JBR189 075-5LATZ is mij totaal onbekend. Denk iets mis gegaan met installeren. Ik neem aan dat als je de route De Oude lijn heb gekozen je gewoon een van de scenario's kan kiezen en starten. Met lcoco swap kan je controleren wat je nog mist Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals Trains-xp 312 Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 (edited) 30 minuten geleden, Sjef61 zei: Een loco met de naam RDF_RS JBR189 075-5LATZ is mij totaal onbekend. Denk iets mis gegaan met installeren. Die zou in dit repaint pack kunnen zitten waar wel een origineel van Virtual Railroads voor nodig is: https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/8464-rdf-rs-br-189-repaintpack-db-cargo/ En het benodigde origineel: https://virtual-railroads.de/de/zug-pakete-el/62-db-br189-vrot-expertline.html Edited June 21, 2022 by Trains-xp Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Trophies and Medals MartienR 1 Posted June 21, 2022 Author Share Posted June 21, 2022 Ik miste de SLT nog en die heb ik nu ook gekocht. Maar als ik De Oude Lijn selecteer dan zie je bij Train Name RDF_RS JBR189 075-5LATZ staan. (foto 00) Als ik dan links op Select Loco klik dan komen de NS treinen tevoorschijn. (foto 01) Zodra ik, welke dan ook, aan klik, springt hij weer over naar Krammerdijks_Deltaland. (foto 02) Zeg mij wat ik verkeerd doe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
MartienR 1
Hi allemaal,
Gister via Steam de Train Simulator Classic gekocht en geïnstalleerd.
Daarna op YouTube gezocht voor een tutorial want ik ben bekend met flightsimulatie, maar in de treinwereld geheel onbekend.
Ik kwam o.a. op deze website terecht en heb natuurlijk een account aangemaakt.
Ook op de website van Chris Trains en zag de mooie Intercity van de NS en heb die aangeschaft en ook geïnstalleerd.
Nu zie ik hier op de website een starterspakket en met de vraag of ik Train Simulator 2022 heb.
Die heb ik dus niet en mijn vraag is of TS 2022 dan weer een nieuwe simulator is of kan ik mijn huidige TS Classic upgraden naar 2022
Ook is de TS Classic tijdens het selecteren van de NS trein al twee keer gecrasht.
Misschien de Steamversie niet goed?
Ook is hij in een 32 bits versie en heb een Windows 10 64 bits. Heb ik dan een verkeerde versie.
32 answers to this question
Recommended Posts