Jump to content
  • 0

Error en crash bij Fopix 1700/1800 met geluidmod


iGabriël

Question

Beste allen,

 

Sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop, een Asus TUF A15 om precies te zijn van dit jaar. Ik heb al mijn favoriete materieel verzameld met de benodigde geluidsmods. Bij het gebruiken van de 1700/1800 van Fopix met de laatste geluidsmod van DEC crasht de game elke keer. Natuurlijk super vervelend en onverklaarbaar omdat deze laptop qua specificaties alles aan zou moeten kunnen. Een vriend met dezelfde laptop kampt met dezelfde problemen.

 

Heeft iemand dit meegemaakt, en zo ja, wat zou een oplossing kunnen zijn om dit te verhelpen?

 

Gr.

 

image.png.4da766b29594ae0f9e6d7b7cdf216d49.png

Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
46 minuten geleden, Trains-xp zei:

Hmm, had je dit euvel dan niet op de oude laptop?

 

Hiervoor had ik een MSI Trident 3 die helaas kapot is gegaan. Geen enkele problemen mee gehad. Maar lijkt mij heel stug dat dit te maken heeft met hardware noch software. Deze laptop heeft namelijk 16gb ram, AMD Ryzen 7 en 530gb schijfruimte.

 

(MSI Trident 3 was desktop, 2017)

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Laptop, Notebook, Mobile or Low Power versions of the above specifications (including Intel or Integrated Graphics) may work but are not supported. Updates to Chipset, Graphics and Audio Device Drivers may be required. For information relating to recommended specifications for Train Simulator 64-bit, please refer to the Train Simulator Classic User Guide.

 

Dit  is wat op steam staat. En dat staat er sinds kort bij. Zelf ook vaak dat probleem gehad ik heb een desktop aangeschaft en heb dat probleem niet meer gehad. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 18-7-2023 om 22:13, ArBars zei:

Laptop, Notebook, Mobile or Low Power versions of the above specifications (including Intel or Integrated Graphics) may work but are not supported. Updates to Chipset, Graphics and Audio Device Drivers may be required. For information relating to recommended specifications for Train Simulator 64-bit, please refer to the Train Simulator Classic User Guide.

 

Dit  is wat op steam staat. En dat staat er sinds kort bij. Zelf ook vaak dat probleem gehad ik heb een desktop aangeschaft en heb dat probleem niet meer gehad. 

Kan kloppen dan denk ik. Ongeacht of het een gaming laptop is of niet, dat de drivers er niet bij zitten als op een desktop.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
31 minuten geleden, iGabriël zei:

De loc zou zonder die soundmod moeten werken ja. Het is echt de mod die effect heeft.

Dan is er iets misschien corrupt geraakt met die MOD 

Installeer de locomotief . Test de boel en als het werkt Backup die map.

Installeer de MOD opnieuw en test opnieuw. Met de backup van die map kan je dan zo weer terug.

Een Geluids MOD is niets anders dan wat aangepaste geluids bestanden en soms aangepast proxy bestand. voor TS dus niets bijzonders. 
TS kan overweg met 2 type geluids bestanden. WAV en DAV.  Je kan even kijken welke type gebruikt worden in de MOD
 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 20-7-2023 om 11:41, Sjef61 zei:

Dan is er iets misschien corrupt geraakt met die MOD 

Installeer de locomotief . Test de boel en als het werkt Backup die map.

Installeer de MOD opnieuw en test opnieuw. Met de backup van die map kan je dan zo weer terug.

Een Geluids MOD is niets anders dan wat aangepaste geluids bestanden en soms aangepast proxy bestand. voor TS dus niets bijzonders. 
TS kan overweg met 2 type geluids bestanden. WAV en DAV.  Je kan even kijken welke type gebruikt worden in de MOD
 

Deze mod van DEC heeft gewoon de WAV bestanden. Het werkt voor een deel, maar nu crasht de game wanneer de loc de 80 km/h passeert. De error is hetzelfde als eerst. Dit zou dus uiteindelijk te maken moeten hebben met mijn laptop? Op mijn PC had ik dit probleem nooit gehad.

 

Ik kan verder alle routes en treinen zonder problemen runnen, behalve de 1600/1700/1800 met geluidsmod,

 

*Correctie, de mod is van JackyTheCat

Link to comment
Share on other sites

  • 0
18 uren geleden, Sjef61 zei:

Miss een probleem met een van de WAV bestanden?

Denk het niet, voorheen verliep alles vlekkeloos namelijk. Waarschijnlijk iets wat de laptop ontbreekt qua drivers. Ik zal het anders JackyTheCat vragen, die kan mij wellicht meer laten weten aangezien hij de maker is.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

heb exact hetzelfde probleem , werkte eerst 100% fine, en ik heb zelf een mobile based laptop dus daar ligt het al niet aan(hp pav 15 i58550u)  het is dus echt de mod want nadat ik een beetje heb lopen rond stoeien met audio files ben ik via de utilities erachter gekomen dat de mod een 2de sound map in de originele plaatst (1800>sounds>sounds) in die 2de folder worden dus de originele bestanden bewaard van fopix zelf, boven de 80kmpu crasht het spel met als reden de soundmanager die het niet geregeld krijgt. mischien is die 2de soundmap de oorzaak ?. ik zie de mod trouwens ook niet meer beschikbaar op de site hier .. erg jammer. ik heb flink wat km ervan genoten haha . er is zover nog geen alternatief voor het vreselijke standaard geluid van deze loc.  hopelijk komt jacky met een v2 i.p.v  v 1.5 🙂

 

 

P.s nadat ik gisteren wat bestandjes heb getest vanuit diezelfde folder ben ik erachter gekomen dat het dus ligt aan een van de xml bestanden. om precies te zijn : motor.proxyxml . ik heb elk bestand wat geen dav/wav aanduiding had appart gezet in een andere map . elke keer boven 80 bleef de game crashen . nadat ik motor.proxyxml en motor.proxybin appart had gezet werkte alles weer (alleen geen sound in buitenzicht alleen sound de cabine) . ik heb op dit punt alle bestanden terug gezet behalve de motor.proxyxml en de game crashte niet. om zeker te weten nog eens geprobeerd het xml bestand terug te zetten maar toen crashte alles weer boven de 80 met out of memory error.

 

mijn advies voor iedereen met dit probleem die toch de 1700 wil gebruiken:

haal motorproxy.xml eruit en zet deze appart in een nieuwe folder in je 1800 folder. een goede tip is om ook meteen even een backup te maken van je soundmod NS_1800_1600_1700_soundmod v1.5.rwp gezien deze nergens meer te vinden is als download 🙂 

fopix.png

Edited by robintrein
sort of solved
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy