Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Wisselend scherp en onscherp beeld


Gerwil

Question

Nou, net van Amsterdam naar Breda gereden (HSL geweldig, zonder problemen!) maar daar stopt de route, helaas, maar begrijpelijk. Toen even van Antwerpen terug naar Amsterdam, gewoon om even te kijken. Het begin (station Antwerpen) ziet er veelbelovend uit! Maar even een vraagje (tuurlijk!): zowel richting Breda als dat kleine stukje vanaf Antwerpen richting Amsterdam kreeg ik wisselend scherp en onscherp beeld; afhankelijk van de kijkrichting en binnen of buiten. Alsof een verrekijker moest scherpstellen. Dus blik naar buiten en naar de meters en omgekeerd, even tijd nodig om scherp te stellen. Klopt dit of is dit een mankementje?

Link to comment
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Die heb je wel. Ze hebben voor jou geen speciale versie gemaakt 🙃

Op Advanced drukken

 

Maar als de boel door de war is even op default drukken


Als je rechts pop de drie puntjes  drukt en dan op wijzigen dan hoef je niet steeds een nieuwe regel te maken

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hele lijstje afgewerkt, maar nog steeds een compleet flets beeld als ik TSC opstart. Opstartscherm dus al. Ergens is er dus iets goed fout. Maar echt, wat jij aan menuutjes hebt, daar mis ik wat van, hoor. Maar het wordt laat, ik ga er morgen wel verder mee. Maar opnieuw rijst bij mij de vraag: moet je nu nog echt een Whizzkid zijn, of iig verstand hebben van instellingen van je grafische kaart e.d., om TSC te kunnen spelen? Want dat maakt het volgens mij niet echt aantrekkelijk voor mensen om te kopen en te spelen, toch? En echt ik ben niet helemaal een dumbo op pc gebied, maar voor een Game als deze verwacht je toch niet al al die problemen? 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Vraag ik me ook af, wat dat geduld van Sjef betreft. Maar sorry, ik kan er niets aan doen, dat (b)lijkt mij dus te overkomen. Net bevroor TSC helemaal, ook taakbeheer deed niets meer. Alles uit, stekker eruit (spanning eraf, standaard trucje bij pc's) en er weer in, en jahoor, alles weer helemaal goed. Nieuwe pc, Acer van 6 maanden oud.

 

Maar toch even v.w.b. dat geduld: ik ga er van uit dat deze support site niet alleen bedoeld is voor doorgewinterde gamers, en zeker niet wat TSC betreft. Ik ben bijna 65 jaar, heb mijn hele leven in de techniek gewerkt, van elektrotechnicus, naar Rank Xerox als engineer op printers en copiers, door naar Centric (ja, die uit de krant) en Vicrea Solutions in Amersfoort als consultant en uiteindelijk geëindigd als projectleider ICT. Ik heb in 40 jaar de nodige opleidingen gedaan, zoals alles van CompTia en aanverwante hard- en softwareopleidingen. Waarmee ik maar wil zeggen dat logisch nadenken mij niet vreemd is. Maar een Game als TSC, of Flight- of welke simulator ook, blijkt niet altijd op logica te berusten en dat begrijp ik ook.

 

Dan heb je, als Game-leek, wel eens vragen en problemen, en ik ben heel dankbaar dat mensen als jullie de tijd ervoor willen nemen om mij wegwijs te maken in deze wereld. Want de Game-wereld blijkt op veel fronten mijlen ver af te staan van de oorspronkelijke logica in automatisering. Als jullie software zouden moeten ontwikkelen om paspoorten en rijbewijzen te maken voor gemeenten, of geo-gebonden software voor provincies, zou ik jullie, op mijn beurt, ook wel wegwijs kunnen maken. Maar nogmaals, dat staat hier heel ver van af. 

 

Daarom ben ik dus dankbaar voor het geduld wat jullie allemaal met mij hebben, want zonder jullie zou zelfs een man die 40 jaar in de automatisering heeft gewerkt, in deze wereld zich geen raad weten. Waarvan akte. Dus allemaal, dankjewel voor jullie geduld! Stapje voor stapje kom ik wel (ook met TSC). Allemaal een heel fijn weekend!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

TSC is zeker een spel met een flinke gebruiksaanwijzing. Helaas heb jij het talend alle problemen waar je in TSC tegen aan  kan lopen  dat ook te moeten gaan doen.

Maar als je alle stappen doet wat in dat linkje na Steam staat vermeld moet je ook de menu’s tegenkomen die ik hierboven heb geplakt.

Maar ook een fijn weekeinde. 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 uren geleden, Gerwil zei:

Ik heb geen Camera Depth of Field, Stef! En ik mis ook dingen als Procedural Flora en Headlight Flares etc. die ik zie staan bij jou?

Start TSC en ga naar instellingen dan krijg je dit als eerste:

een.jpg.448d9a2d6afcdcb26c9d15a7ddedd966.jpg

 

Klik dan op Geavanceerd, zie cursor waarbij je dit krijgt:

twee.jpg.0d8988dbae52673de2d2221f14ecad55.jpg:

 

Klik nu op Volgende en je komt bij hetgeen jij niet zou hebben maar iedereen heeft behalve jij:

drie.jpg.ef93d00123e61225d3396eb2ee474eb0.jpg

 

Een kind kan de was doen........

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt weer, ben er achter. Nu, even aansluitend bij de vraag van Frison, wat zijn de beste instellingen naar jullie ervaring, zeker waar het Graphics betreft (ik heb de Engelstalige uitvoering van TSC, weet ook niet waarom). Dit omdat ik het beeld vrij flets vind, ondanks dat ik al wat heb gespeeld met contrast en helderheid. En wat is het effect van ambient light (ook weer zo'n Engelse term waar je geen eenduidig antwoord op krijgt als je er op Googled. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy