Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Treinen in TSC verdwenen


Gerwil

Question

TSC bleef de hele avond al hangen en kreeg een melding dat het programma niet wilde opstarten. Paar keer beëindigd met ctrl-alt-del maar geen verbetering. Dus TSC verwijderd via configuratiescherm en via Steam opnieuw geïnstalleerd. Schrikken, alle (Nederlandse !) treinen met afbeelding verdwenen uit het TSC menu. Oorzaak? Ik heb verder niets verwijderd dus er is iets met TSC verdwenen. Gekke is dat ik de namen van de meeste Christrains nog zie staan maar zonder afbeeldingen. Is het nodig om alle Christrains opnieuw te installeren? Ze staan nog gewoon in mijn programma's in het configuratiescherm. Behalve hoe ik ze terug krijg, wat is de reden dat bij het verwijderen van TSC ook al mijn eerder geïnstalleerde treinen zijn verdwenen? Volgens mij mis ook een aantal prachtige stoomlocs die ik als bonus had binnengehaald....

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Wat bedoel je met TSC verwijderd.?

Je moet die nooit verwijderen maar een integriteit controle doen via Steam.

Dan worden alle bestanden van TSC gecontroleerd en hersteld.

In steam kan je de bestanden controleren. 

 

Open steam

Ga naar de bibliotheek 

Druk met de rechtermuisknop op train Simulator en druk op eigenschappen

Klik op locale bestanden 

Klik op integriteit controleren van spelbestanden

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Locale bestanden heb ik niet, bij mij staan wel "geïnstalleerde bestanden" (op C:). Deze heb ik laten controleren en hij zegt dat er 19 bestanden niet konden worden gevalideerd en dat die nu worden opgehaald. Moet ik hier op wachten zonder actie te ondernemen?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mar verder gebeurt er niks. Of kan dit een hele tijd duren?

 

Ongeveer een half uur gewacht maar er gebeurt verder niets. Opnieuw TSC gestart maar alle NS treinen van CT zijn niet zichtbaar terwijl ze dus wel geïnstalleerd staan volgens mijn configuratiescherm. Alleen de CT Stadler is te zien. Dus weet ik het even niet meer.

 

EDIT;

Ben even gaan zoeken en nadenken (zou ik vaker moeten doen, ik hoor het je zeggen). Ik was gisteren begonnen met de CT opnieuw te installeren en de Stadler Flirt was de eerste. Die staat ook in Railworks onder Christrains, de rest niet. De volgende die ik had willen installeren was de Traxx maar daarvan had ik blijkbaar al 10 installaties gedaan en de licentie was niet meer geldig. Ik ben toen gestopt met verder installeren, en dat is dus waarschijnlijk de reden dat de Stadler wèl zichtbaar is, als enige. Vraag blijft waar de andere CT dan staan.

 

Ik denk dus dat opnieuw (nogmaals) installeren van alle CT de enige optie is, met het nadeel dat ik van allemaal opnieuw een licentie gebruik. Heel jammer van de Traxx, die zal ik dus waarschijnlijk opnieuw moeten kopen? Of is er een andere her-installatiemogelijkheid binnen Steam? 
 

 

Edited by Sjef61
Graag de boel bij elkaar zetten
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb totaal geen idee wat je aan het rommelen bent.

Met het ‘ verwijderen’  van TSC heb je de boel gesloopt ben ik bang.

 

Als tip; installeer CT materiaal in een dummy map en kopieer  die data met de verkenner in je originele TSC map Railworks.

En bewaar die dummy installaties als backup. Scheelt je een boel licenties

Je zal nu een mailtje naar ChrisTrains moeten sturen voor een verzoek betreffende de licentie 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur terug, Frison zei:

Waar haal je de energie vandaan Sjef.

Ik ben bang dat je je tijd beter kan besteden want hier is echt geen uitkomen aan ben ik bang. 🤣

Tsja.. ik ben al aardig door de hints  en tips heen

Misschien dat andere beginners er ook wat van hebben opgestoken, al hoe wel ik dat soms betwijfel ….😌

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt Frison, dat geeft deze beginner moed (en andere beginners ook die dit soort opmerkingen lezen) om hier hun hobby van te maken. Maar ik troost me met de gedachte dat er vast wel zaken zijn waar jij ook geen fluit van snapt. Hopelijk krijg je dan niet dit soort denigrerende reacties naar je hoofd. Het uiten en ontvangen van afbrekende kritiek is echt niet leuk maar jij moet er blijkbaar wel om lachen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, Gerwil zei:

Locale bestanden heb ik niet, bij mij staan wel "geïnstalleerde bestanden" (op C:). Deze heb ik laten controleren en hij zegt dat er 19 bestanden niet konden worden gevalideerd en dat die nu worden opgehaald. Moet ik hier op wachten zonder actie te ondernemen?

Dat was allang op de achtergrond gebeurd dus je zat voor niets een half uur te wachten en had je op dat moment bij Steam (later niet meer) onder downloads kunnen zien.

 

Trouwens ik bemoei mij er verder niet meer mee want hoe meer erop gereageerd word door derden des te lastiger word het voor Gerwil en raakt dan helemaal van de wal in de sloot.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0
50 minuten geleden, Gerwil zei:

Bedankt Frison, dat geeft deze beginner moed (en andere beginners ook die dit soort opmerkingen lezen) om hier hun hobby van te maken. Maar ik troost me met de gedachte dat er vast wel zaken zijn waar jij ook geen fluit van snapt. 

Terug kijkend op alle reacties hebben Frison , Trains-Xp en ik aardig ons best gedaan om jou de beginselen van TSC bij te brengen.

Dus doe nu niet of wij beginners laten zwemmen.

Veel vragen, zoals die van jou, zijn al vele malen de Revu gepasseerd en te vinden middels onze zoekmachine, die helaas nog niet optimaal is maar toch, en op DutchSims  En in onze wiki forum deel


Edit; als wij niet in staat zijn jou op de juiste manier van uitleg te voorzien, dan ben je vrij om kijken welke forum  er wel bij jou past.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik weet dat jullie je best doen maar blijkbaar wil niet alles bij mij zo snel landen. Zo zullen er wel meer zijn maar dergelijke kinderachtige opmerkingen missen zelden hun doel. Ook dit keer niet, ik ga Steam en alles er omheen verwijderen, mijn stations defragmenteren en er vervolgens een poosje over nadenken of ik opnieuw ga beginnen. Een tijd geleden heb jij me eens verteld, Sjef, dat Steam en TSC geen spel is wat je 1, 2, 3 onder de knie hebt dus dan zou het helemaal niet zo vreemd moeten zijn als er gebruikers zijn meer tijd nodig hebben maar volgens Steam expert Frison niet. Dus mocht ik ooit weer beginnen hoop ik dat hij zich er idd buiten houdt als ik onverhoopt om support vraag want afbrekende kritiek is gewoon niet leuk en iedere hobby moet op de eerste plaats leuk zijn. En zoals Trains-xp opmerkt, dan raak ik idd van de wal in de sloot.

 

En nog even wat mijn laatste probleem betreft: ik had TSC al eens eerder verwijderd en via Steam opnieuw geïnstalleerd, zonder problemen. Dus toen TSC keer op keer bleef hangen dacht ik er goed aan te doen om een nieuwe installatie te doen. Dat werd niet in de laatste plaats ingegeven door het feit dat ik ondertussen enige terughoudendheid heb gekregen om "weer" om support te vragen, juist door eerdere opmerkingen.

 

Sjef en Trains-xp hebben me inderdaad altijd met veel geduld geholpen en geduld, zo werd me verteld, is nodig voor TSC. Niet iedereen heeft dat, ik niet met TSC en Frison blijkbaar niet met beginners.

 

Ik zie wel wat ik ga doen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Kan het ook zo zijn dat er op het moment wat problemen zijn door recente updates van oa Wilbur Graphics en CHRISTRAINS? Ik had al eerder gelezen dat er scenario`s zijn waar bepaalde treinen ontbreken als die gebruik maken van eerder genoemde makers waarvan de versie is bijgewerkt maar het scenario zelf niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy