Jump to content

Het beste allemaal


Gerwil

Recommended Posts

Ik denk erover om Steam en daarmee TSC vanavond nog te verwijderen. Na gisteren is de lol er voor mij helemaal vanaf. Nog afgezien van het feit dat TSC steeds onbetrouwbaarder wordt (problemen met opstarten, onvoorstelbaar gebruiks-onvriendelijk - iets waar meerdere mensen tegenaan lopen, zo heb ik gemerkt-, problemen veroorzaakt door Steam/DTG door slechte updates zo ik heb gehoord, om maar wat te noemen) heb ik het een beetje gehad met de teneur die op deze site heerst. Er zijn hier mensen die hun uiterste best doen om je te helpen, en daarmee bedoel ik o.a. Sjef, de moderator, Alola en Trains-XP en nog een paar. Maar dat gaat dan om het technisch-inhoudelijke deel en daar heb ik enorm veel aan gehad, bedankt daarvoor. Maar er zijn teveel momenten geweest waarop ik voor dom, stom of betweterig werd uitgemaakt, en dat maakt me zowel boos als teleurgesteld en best wel wat verdrietig. Dat wil ik niet in een hobby, en zeker deze niet want treinen staan me al zo'n 60 jaar heel na aan het hart. Ik ga dus op zoek naar een andere train-simulator en een support-site die wat vriendelijker is, zowel voor beginners als voor mensen die het stapje voor stapje onder de knie aan het krijgen zijn.

 

Dat ik ook af en toe een kort lontje had, daar ben ik me heel wel van bewust. Maar dat lontje gaat alleen branden als ik onrechtvaardig behandeld word, iets waar ik een vreselijke hekel aan heb en wat ik nooit zelf zou doen.

 

Dus het beste voor jullie allemaal, vooral heel veel gezondheid, want ik weet uit ervaring dat dat het allerbelangrijkste is. En echt, hopelijk tot "ziens"  want ik weet niet hoelang ik zonder treinen kan. Maar dan op een manier waarop mensen aardiger voor elkaar zijn... En voor de mensen die ik niet leuk heb behandeld: sorry, het was niet bewust.

 

Gerard

Edited by Sjef61
Verhaal verplaatst naar het café
Link to comment
Share on other sites

zoals ik al eerder heb gezegd.. jij heb de gave om dingen voor elkaar te krijgen met TSC die een ander nagenoeg niet ervaart. Bij 9 van de 10 gebruikers werkt het allemaal prima.. je kan op elke slak zout leggen maar daar word je hobby niet leuker van. het beste is idd om het gewoon te flushen dan ben je er van af want zo gaat het toch ook niks worden. Ik ben overigens wel benieuwd naar de work around waar je het al eens over heb gehad.. ik vrees dat dat ook niks gaat worden aangezien je TSC nog niet eens stabiel kan laten draaien. Verder wens ik jou het beste! Maar goed dit is volgens mij de derde keer dat je afscheid neem dus we gaan je vast nog wel terug zien!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Gerard,

 

Best spijtig om te zien dat je vertrekt. Nogmaals lijk jij je ondanks alle momenten waarop jij voor "betweterig" bent uitgemaakt heb je laten zien dat je TSC toch weer oppakt waarbij anderen misschien wel het bijltje er erg snel bij neer zouden gooien. Als je een andere simulator zoekt is Simrail voor zover ik zie ook een aanrader. Het heeft multiplayer en goede scenario's, maar helaas geen Nederlandse routes. Ik denk ook wel dat we je spoedig terug zullen zien, dus nog eens: do następnego razu (tot de volgende keer)!

Link to comment
Share on other sites

Het beste!

 

Als je alleen wilt rijden en kan leven zonder Nederlandse routes/treinen is SimRail wellicht een goed alternatief voor TSC.

Een andere simulator is Run 8 Train Simulator. Deze heeft echter wel een behoorlijke leercurve en is zeker niet game starten en wegrijden.

 

Grote voordeel van TSC is de editor en daarmee Nederlandse routes en trienen. Echter is TSC gewoon een heel oud spel met de problemen die daarbij komen kijken. DTG kan met updates natuurlijk bugs en problemen oplossen maar de basis blijft gewoon een oud spel, tenzij DTG het van de grond af opnieuw opbouwen wat niet gaat gebeuren zullen er dus altijd wel prestatie en stabiliteit problemen blijven. 

Link to comment
Share on other sites

Ik zal maar niet zeggen op wie je lijkt als je vaker dan 1 of 2 keer afscheid neemt... Niet rot bedoeld, maar ik begin je langzaam als vermoeiend te ervaren. Maar ik ga je toch weer oprecht proberen te helpen:

Waarom probeer je good-old MSTS/Open Rails niet eens? Grafisch niet echt de mooiste, en er is bij lange na niet zoveel mogelijk als in TSC, maar a) je hoeft niet bang te zijn voor (automatische) updates, b) er is veeeeel meer content voor dan voor TSC en het is nog (bijna) allemaal gratis ook, c) als je het eenmaal draaiende hebt, blijft het, tenzij je hele vage dingen doet, gewoon draaien, d) alle routes hebben alle benodigde bestanden aan boord, dus geen afhankelijkheid van payware, en e) het is veel beter gedocumenteerd dan TSC.

 

Zo kan je toch virtueel treinen, zonder de vele frustraties die TSC met zich meebrengt. Het is veel laagdrempeliger dan TSC. Routes bouwen is wel stukken moeilijker.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy