Jump to content
  • 0

Ontbrekende assets HSL-Zuid na installatie "HSL-zuid Benodigdheden _ Requirements.xlsx"


Sweppe

Question

Hallo,

Na installatie van alle HSL-zuid benodigdheden kom ik in TS-tools tot de conclusie dat een aanzienlijk aantal assets (nog) ontbreken.
Ik heb de lijst met ontbrekende assets bijgevoegd.
Wat zie ik over het hoofd en waar vind ik de ontbrekende assets?

HSL-ontbrekende-assets.xls

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

.AP bestanden moet je niet uitpakken.

Dit zijn door TS leesbare ingepakte assets.

Deze worden door TS tools wel als missend aangegeven..

Dus die door TS als missend aangemerkte assets in de lijst, kan je negeren als je op die aangegeven map een AP bestand ziet staan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, Sweppe zei:

Goedemorgen,

Zoals ik schreef in mijn supportvraag heb ik alles geïnstalleerd zoals opgenomen in de benodigdhedenlijst.
Kan het zijn dat er nog .ap bestanden moeten worden uitgepakt?

Mvg. Sweppe

deze vraag staat niet voor niks in de benodigdheden sheet onder het tabje "FAQ"

Quote

Ik heb alles geïnstalleerd, maar mis nog steeds iets?

Dit is natuurlijk niet mogelijk, je kan niet alles geïnstalleerd hebben en dingen missen. De benodigdheden lijst is zorgvuldig in elkaar gezet, alles wat nodig is staat er op.

Als ik zo naar je exel lijst kijk zijn er zowel pakketen die je moet bijwerken, als pakketen die gewoon niet geïnstalleerd staan.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Allen dank voor jullie reacties, maar helaas nog geen oplossing.

Zoals ik eerder al schreef heb ik nauwlettend alle benodigdheden uit de lijst gedownload en geïnstalleerd.

@Sjef: de .ap bestanden heb ik niet aangetroffen, omdat de mappen en bestanden in mijn bijlage niet aanwezig zijn.
Ik vraag me dus af uit welke download uit de benodigdhedenlijst die mappen met bestanden worden geleverd.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb even gekeken in Excel bestand.

Je mist Assets van;

Gert Meerring BE pakket  (GM NMBS  huizen) -> bij ons te vinden

Rob Zeeland (DTS_NL) -> bij ons te vinden

Bovenleidingen pakket (MOR BE-bovenleiding van Michael1234 -> bij ons te vinden

SAD

Radiomaster

Vulcan

En echt, die staan allemaal in de download lijst zoals hierboven al aangegeven. Net gecontroleerd.

 

Tip,download de lijst en streep af wat je hebt gedownload en geïnstalleerd.

Bewaar wat je hebt gedownload in een backup map.

 

Je mist ieder geval geen payware.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wederom dank aan m.n. Sjef waarmee ik aan de slag kan gaan. Ik heb de benodigdhedenlijst gedownload en per regel de download geïnstalleerd en van een vinkje voorzien. Sommige verwijzingen in de lijst leiden niet rechtstreeks naar een download en ik vermoed dat ik daardoor sommige assets mis.
Ik ga dit uitzoeken en zal mijn bevindingen in een vervolg delen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedemiddag Sjef,

Allereerst mijn complimenten en dank voor de geweldige ondersteuning die jij belangeloos geeft.

Zou jij mij de linkjes bekend maken voor de downloads van resp.
- Rob Zeeland - DTS_NL
- SAD

- Radiomaster - klopt deze want die heb ik geïnstalleerd => Radiomaster Vegetation - https://rail-sim.de/forum/filebase/entry/2453-radiomaster-vegetation/

- Vulcan

Of het rij-nummer in de benodigdhedenlijst?

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Vulcan is regel 68 en 69

 

Rob Zeeland ST pakket 

https://simtogether.com/files/file/2250-simtogether-rob-zeeland-objectpakket/

(Deze mist op de lijst)

 

Mijn BE pakket voor o.a. de BE lampen snelweg

https://simtogether.com/files/file/1955-simtogether-object-pack-sjef-belgië/

 

Radiomaster zijn regel 58 en 59 

 

die SAD objecten zouden in Altenburg moeten zitten maar die zie ik ook niet staan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedenavond Sjef,

Ik ga vanavond aan de slag met de inhoud van jouw gewaardeerde reactie.
Klaarblijkelijk geeft de benodigdhedenlijst op enkele punten onvoldoende houvast, ofschoon ik
diep respect heb voor de ontwikkelaars van deze fraaie route. Waar een klein land toch groot in kan zijn.

Sjef bedankt maar weer.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur geleden, Sjef61 zei:

Deze mist niet op de lijst, regel 27


Net als "Altenburg"
Oftewel Altenburg - Wildau V3.12 (regel 55)


Zoals ik eerder al zei:

8 uren geleden, Michael1234 zei:

De benodigdheden lijst is zorgvuldig in elkaar gezet, alles wat nodig is staat er op.

Als je dus dingen mist dan ligt dat echt niet aan de lijst, veel verder voorkauwen dan deze lijst gaat hem niet worden, sorry.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sorry Seems to Be the Hardest Word

Teentjes binnen boord houden. 😉

 

Dat pakket van Rob Zeeland staat ook bij ons maar onder een andere naam.

Dus die zag ik over het hoofd.

 

Die route Altenburg staat wel in jullie lijst, dat bedoelde ik niet, maar die assets in de Excel lijst als missend staan zie ik niet terug in die route assets.

image.png

 

image.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beste Sjef61 en Michael1234,

Mijn respect t.a.v. de ontwikkelaar(s) van de HSL-Zuid route en de wijze van ondersteuning had ik al verwoord.
Echter kom ik nu tot de conclusie, dat de verwijzing naar de regels (rijen) in de benodigdhedenlijst die ik heb
gedownload (zie bijlage, waaraan ik een kolom heb toegevoegd zodat ik weet of en zo ja op welke computer ik
de betreffende download heb geïnstalleerd) niet overeenkomt met de verwijzingen hierboven van jullie beiden.

Maak ik gebruik van een gedateerde lijst o.i.d.?

Via welke link (URL) kan ik de juiste en actuele benodigdhedenlijst voor de HSL-Zuid route vinden?

HSL-zuid Benodigdheden _ Requirements.xlsx

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De SAD situatie een beetje een puinzooi, dat geef ik toe. Ik hoop in de toekomst alles om te kunnen zetten naar SAD2016 (Im Köblitzer Bergland V3), dan kan daar geen gedoe meer over ontstaan.

De aangegeven items in de excel zouden uit Köln-Düsseldorf moeten komen, maar dan had ik eerlijk gezegd meer missende items verwacht, hoe dat zit durf ik niet te zeggen.

EDIT:

  

6 minuten geleden, Sweppe zei:

Maak ik gebruik van een gedateerde lijst o.i.d.?

HSL-zuid Benodigdheden _ Requirements.xlsx 23.24 kB · 1 download

 

aaaah, nu komt de aap uit de mouw! Dat is inderdaad een gedateerde lijst, namelijk die van V2.1

Dit is de juiste voor V3.0a:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/15_h6IeeJRpRg58cyvE9clsjyPDLDrz35c7CMN9s_wr4

 

Waar heb je die oude vandaan, als ik vragen mag? Ik dacht alle verwijzingen te hebben bijgewerkt naar de nieuwe lijst.

Edited by Michael1234
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik kan mij niet meer herinneren waar ik de door mij gebruikte benodigdhedenlijst heb gedownload,
maar ik vermoed dat dit van SimTogether of DutchSims zal zijn.

Vanzelfsprekend ga ik de lijst nogmaals downloaden zoals Sjef deze hiervoor laat zien.

Wederom dank voor jullie beider snelle en adequate ondersteuning, TOP!👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

De zojuist gedownloade benodigdhedenlijst v3 (m.i. dus de actuele lijst) wijkt duidelijk af van de door mij gebruikte lijst.
Hier door raakte ik het 'spoor' bijster en vandaar bovenstaande vragen.

Met jullie beider hulp kan ik nu de missende assets alsnog downloaden en installeren en gaan rijden op de HSL-Zuid,
die ik regelmatig op zoek net buiten mijn woonplaats Leiderdorp.

Heren,
BEDANKT 👍 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 minuten geleden, Sweppe zei:

Beste Michael1234,

Wat bedoel je met de 'SAD' situatie? Deze afkorting is mij onbekend.

Ik stelde deze vraag 1 uur geleden, maar kreeg helaas nog geen antwoord.

Alvast bedankt voor je reactie!

Die SAD assets die je nu mist is even een raadsel in welke route die in zitten.

Oja.. Soms moet je geduldig wachten op een antwoord.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tsja en geduld is een schone zaak.
Maar nu begrijp ik dat SAD niet voor een afkorting staat maar voor een bepaalde provider of set van objecten waarvan vooralsnog
onduidelijk is hoe die te verkrijgen zijn. Ik ga er vanuit dat Michael1234 ongetwijfeld vroeg of laat een oplossing vindt zoals hij schrijft

Door alles om te zetten naar SAD2016 ‘ I’m Koblitzerwald’.

Ik wacht het rustig af.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

SAD is een provider. Klopt. Siegfried Derks. 

Hij heeft verschillende payware routes gemaakt met eigen assets die hij in meerdere routes heeft gebruikt maar dan in verschillende mappen.

Sommige  assets waren eerst freeware en later  weer payware,

Een aantal  assets van oudere routes zijn niet meer verkrijgbaar maar zitten wel weer in een andere route maar weer in een andere map.

Vandaar dat iedereen overgaat na 'Im Koblitzer Bergland v3 reloaded'  wat ook van hem is en hopelijk nog lang leverbaar.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Vandaag m.b.v. de _HSL-zuid V3 Benodigdheden _ Requirements  .xlsx alles nagelopen en ontbrekende
items geïnstalleerd.

M.b.v. TS_Tools blijken alleen nog de volgende 4 assets te ontbreken, zie hieronder:
 

D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\Juju49\metro\Scenery\Buildings\KTun_ventil+sortie_L.bin

D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1\garden_chair.bin

D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1\levelcrossing_concrete_infill.bin

D:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1\tennisfield.bin



Uiteraard de hamvraag: waar (link of URL) kan ik deze vinden?

Via Google zijn er verwijzingen naar http://www.railsimulator.net maar deze site werd in 2022 volgens het Dovetail forum gesloten.
Is er iemand in het bezit van deze assets?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy