Jump to content
  • 0

Kolen laden in Krammendijks route


gelijkstroom

Question

In een paar scenario's van de Krammendijks route kom ik een probleempje tegen. Als ik met een rij kolenwagons ergens ga laden, dan wordt de eerste wagon netjes geladen (dat icoontje rechts boven aanklikken} en daarna krijg ik de melding "nu de kolenwagons zijn geladen, kan je naar ..... rijden". Maar alleen de voorste kolenwagon is geladen en in het icoontje rechtsboven is de laadopdracht verdwenen (zie foto). Hoe kan ik dit oplossen? Met een bepaalde toets of anders?

kolen laden_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Dit ligt aan het scenario  en wel aan hoeveel wagons de maker van het scenario heeft toegevoegd aan de opdracht lijst  om te laden.

In de  scenario editor kan je in de betreffende scenario opdrachten lijst zien welke wagons geladen moet worden. Die staan in de opdracht vermeld als wagon nummer.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Welke wagon laad je als eerste? Want meestal is de wagon meteen na de loc de eerste wagon. Pak je de laatste (bv als je achteruit rijd) dan zou het kunnen dat dit als volledig geladen gezien word. Ik weet niet zeker of dat ook een verschil maakt.

Edited by skittle
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank voor jullie reactie, Sjef61 en Skittle. Inmiddels heb ik het trucje ontdekt. Als je onder de kolenbunker staat, moet je niet drukken op het icoontje van laden/lossen in de rechter bovenhoek, maar op de kolenbunker zelf (zie foto). Dan wordt elke wagon geladen. Het is maar dat je het weet! Soms zijn bepaalde zaken in scenario's net grote puzzels. Nou ja, ook dit weer opgelost en misschien voor meer hobbyisten een aanwijzing.

kolen laden_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ok daarom vond ik het ook raar dat er dan wel tenminste 1 wagon geladen werd. Maar je hebt ook bij het bedieningsscherm een icoontje zitten ( links naast die schep en rechts van de blauwe brandstofpomp) daar druk ik normaal op en dan werd elke wagon wel gewoon 1 voor 1 geladen. Ja het zou mogelijk kunnen zijn dat het per scenario anders ingesteld is natuurlijk. Maar in ieder geval fijn dat het opgelost is 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy