Jump to content
  • 0

Overzetten van trainsimulator op nieuwe laptop.

Question

Mijn oude laptop was na 11 jaar versleten en liep vast (blauw scherm), dus overleden. Toch maar nieuwe (gaming)laptop aangeschaft, maar hoe kan ik daar Steam weer op installeren? Ik had nog een Installatie DVD uit 2013. Die installatie lukte niet, want dat ging wel bij windows 7, maar niet meer bij windows 11. Even vooropgesteld: ik ben geen computerfreak. Samen met mijn broer hebben we uiteindelijk on line een nieuwe versie van Trainsimulator gekocht (30 euro) en die geïnstalleerd. Daarbij werden diverse voor mij nieuwe routes meegeleverd, zoals een route bij Dresden en van Marseille naar Lyon, e.d. En die staan dus nu ook op mijn PC (desktop) door het netwerk (of wifi) in ons huis. Toch blijft bij mij de vraag: hadden we dit op een andere manier kunnen oplossen? Mijn broer denkt van niet, maar als je een andere computer of laptop aanschaft, moet je toch Steam of Trainsimulator over kunnen zetten? Waarschijnlijk hebben veel meer mensen dit bij de hand gehad, dus ik dacht: "Ik vraag het gewoon even".

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als je via de Steam website: https://store.steampowered.com/ had ingelogd met je Steam account had je Steam en je Train Simulator gewoon gratis kunnen installeren.

Edited by Alola
  • 0
2 uren geleden, gelijkstroom zei:

Bedankt voor je reactie. Had ik het toch goed. Volgende keer echt aan denken. Nogmaals bedankt voor die terechte aanwijzing.

Nog één vraag, als je het niet erg vindt. Waar moet ik beginnen, om de trainsimulator van de PC (desktop) over te zetten naar de laptop? Moet ik dan eerst op de laptop naar de website van Steam, of moet ik bij de PC beginnen? En onder welke categorie gaat het dan verder? M.a.w. waar moet ik eerst op klikken? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

• 0

Ik begrijp dat je TS2024 op je laptop hebt geïnstalleerd met een nieuwe gekochte versie met een nieuwe key.

op je oude laptop staat ook een TS2024 versie met al je andere zelf geïnstalleerde assets en routes.

De route op de oude laptop  kan je nu niet meer overzetten op je nieuwe laptop.

Deze heeft een andere key en  andere assets en andere meegeleverde routes.

Dus alle freeware routes en assets zal je opnieuw moeten installeren op je nieuwe laptop.

Had je jou oude key van TS2013 of 14 via Steam overgezet na je nieuwe laptop dan had je alles wel handmatig kunnen overzetten.

Na het installeren via Steam van TS2024 met jou oude key had je via een externe harddisk TS over je bestaande versie op je nieuwe Laptop kunnen zetten.

• Like 1
  • 0

Okay, het komt er dus op neer, dat ik nu niets meer kan overzetten van PC naar laptop. Bedoel je met "key" een code van Steam of het .exe installatiebestand? En wat zou ik een volgende keer precies moeten doen, om dat overzetten via Steam mogelijk te maken? M.a.w. waar kan ik die "key" vinden in het Steam bestand?

• 0

De key is de activatiecode code die je bij Steam moet invullen en deze wordt dan gekoppeld aan je computer.

volgende keer in dezelfde  situatie; 

• Steam installeren op nieuwe computer en en inloggen met je account en dan je activatie code overzetten na je computer.
  • TS wordt dan automatisch geïnstalleerd. 
  • TS op je oude computer kan je daarna  niet meer gebruiken maar die kan je wel op een externe harde schijf zetten en dan plakken in de door Steam aangemaakte TS map.
  • Gewoon de boel overschrijven.
  • Daarna even de boel laten controleren op integriteit bestanden door Steam.

Wat je nog wel kan doen is de nieuwe code ontkoppelen in Steam op je nieuwe pc  en dan weer koppelen met je oude activatiecode en dan bovenstaande migratie uitvoeren.

Daarna je nieuwe activatiecode verkopen aan je broer🫢

• 0
13 uren geleden, Sjef61 zei:

Dus alle freeware routes en assets zal je opnieuw moeten installeren op je nieuwe laptop.

Ja alles wat met Steam te maken heeft kan sowieso niet gebruikt worden, dat is duidelijk!

Maar freeware routes en assets kan gewoon overgezet worden naar een nieuwe PC/Laptop en heeft niets met een key/code van doen toch?, dan zou bij wijze van jou assets ook niet op mijn PC werken.

• 0

Ja, dat weet ik ook wel. 

maar omdat sommige routebouwers en of assets makers soms bestanden in systeem mappen zetten gaat dit niet altijd goed zo dit beperkt overzetten.

En om het niet te ingewikkeld te maken leek het mijn zo het handigst om de oude activatiecode te gebruiken ipv de nieuwe activatiecode.

Dan kan je alles 1 op 1 over kopieëren.

(Sommige niet Steam payware zal je toch opnieuw er op moeten zetten ivm activatie.)

• 0

Bedankt voor alle info tot dusver. Gelukkig heb ik alle Nederlandse routes nog gewoon op mijn desktop PC en ik kan in de loop der tijd wel eens proberen, om een Nederlandse route weer te installeren op mijn laptop en dan de nodige assets overzetten. Veel werk misschien voor in de wintertijd!

• 0

je kan je geld nog terug krijgen binnen twee weken na aankoop en met minder dan twee uur speeltijd.

Dan heb je als nog 30 euro weer terug die je kan gebruiken om nieuwe dingen voor TS te halen.

kijk is hier op: https://store.steampowered.com/steam_refunds?l=dutch

Als je mazzel hebt kan je dit nog doen en inloggen op je oude Steam account op je nieuwe laptop.

Edited by marvixx