Jump to content
  • 0

TS-Tools versus RW-Tools


Jan366

Question

Hallo, 

 

Ik heb ze wel alle 2 maar ik begrijp niet alles, bestaat er eventueel een Nederlandse vertaling van ?

Of zijn er een tutorial voor het gebruik van deze Tools, 

 

Is de ene 'Tools' beter dan de andere?

 

Dank alvast

Jan

 

 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

TS Tools is simpelweg de opvolger van RW Tools. Als nieuwe gebruiker kun je beter kiezen voor TS Tools dus.

 

TS Tools zou ik persoonlijk niet in het Nederlands adviseren tenzij je echt geen woord Engels kan. De NL vertaling is namelijk niet volledig waardoor je effectief een soort half NL/ Half ENG programma hebt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nou MarkA dat zie ik anders, TS_Tools kan dan wel de opvolger zijn van RW_Tools maar juist voor de beginner beveel ik RW_tools aan!

Want TS_Tools controleert alleen op missende scenery objecten en niet op network objecten zoals loft, road en track items.

Kortom dat laatste is juist belangrijker dan scenery voor het goed werken van routes zonder een dump error.

Een dump krijg je niet direct bij bijv. een missend huisje, maar wel bij missend spoor of zo.

Ps. of je TS_Tools zo kunt instellen dat hij dat wel doet moet ik schuldig blijven, toen dat ontdekt werd ben ik weer terug gegaan naar de laatste versie van RW_Tools.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb daar eigenlijk geen probleem mee gehad, pikt er Lofts hier prima uit ? Het zou kunnen dat deze functionaliteit kapot is gegaan met een meer recente versie van TS-Tools. Ik draai niet de nieuwste versie omdat de opgegeven release notes tussen V1.028 en de nieuwere versie voor mij niet relevant zijn

66b73ac56abe814cd471c43ef5a84edd.png

Dat ik die Lofts mis is natuurlijk een false-positive omdat die dingen in een .AP bestand zitten welke RW en TS-Tools niet kunnen lezen, maar daar gaat het hier niet om.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Juist Sjef, maar wat zijn dat voor items als je onder tile (zie knipsel) wat uittrek?, dat laat je niet zien.

Zijn het track items dan staat de bewuste tile er niet bij, althans bij RW_Tools niet.

Wat is trouwens de laatste versie van TS_Tools, heb hier 1.0.48

 

Tile.jpg.beed081712d42c1d7eb5e2b5ec15e8d7.jpg

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oké, zag wel dat 1.0.53 de full versie is en 1.0.55 een update.

D.w.z. voor de eerste gebruiker moet de full versie eerst geïnstalleerd worden, en daarna eventueel de update!

 

Maar de plaat(jes) die jij laat zien zijn zeker allemaal scenery items waar geen loft of road ... bijstaat?

 

Dat MarkA wel loft heeft kan ik trouwens even niet volgen wat zijn plaatje laat zien.

.

Ps. dat was op de site van Mike waar ik dat zag, jij geeft een link naar 1.0.55 ofwel hoe zit dat?, dan zou je de full versie niet hebben als eerste gebruiker.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, met V1.0.55 worden loft, road en tracks items ook meegenomen.

Staat oa. ook op de site van Mike vermeld bij genoemde versie:  Fixed 'Check Route' to also include Lofts/Roads/Track which were missed in previous.

http://www.agenetools.com/downloads.html

 

Heb je mijn Ps. uit het vorige bericht nog meegekregen wat later is toegevoegd?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb de laatste update over mijn voorlaatste versie gezet.

Ik zal straks een kijken of wij de full versie ook moeten vervangen want dat is dacht ik niet gedaan door Lander.

 

In rood is de full versie zonder die update dus.

 

afbeelding.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja ik ook, dus de update over de full versie heen.

Zag overigens wel dat bij de V1.0.55 wat vermeld staan i.v.m. de full versie, mja hoe het daar mee gesteld is weet ik niet.

Het gaat er iig om dat een eerste gebruiker die moet hebben voor 1.0.55 erop word gezet.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ok, ik wil scenario's aanpassen.

Ik ga naar 'edit scenario' selecteer de route en het scenario dat ik wil aanpassen.

Daarna selecteer ik bv. een e-lok die ik wil gebruiken, normaal gezien komt er onderaan in het midden een foto van de selecteerde e-lok in het klein te staan dacht ik. maar ik zie steeds dezelfde (zie verder), wat doe ik verkeerd?

Is er nog ergens een instelling die bij mij nog niet juist staat dan?

Dank alvast
Jan

printscreen editscenario.jpg

printscreen editscenario 2.jpg

Hier zie ik ook geen voorbeeld rechtsboven ?

list of assets.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Met het locoswap programma kan je precies zien wat je mist aan materieel per scenario in een route.

Dat programma is hier te vinden.

 

https://rail-sim.de/forum/thread/34356-locoswap-fahrzeuge-einfacher-tauschen/

 

Hiermee kan je ook treinen simpeler vervangen.

(lees ook eens dit topic onderaan)

 

LET OP: Tijd gestuurde scenario's kunnen ineens niet meer goed werken, geld ook voor als je TS tools gebruikt.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat heb ik ook. Ik krijg nooit daar het juiste plaatje.

Wil je dat wel dan moet je ergens in een mapje van TS tools dat bewuste plaatje neer zetten dacht ik.

Bij locoswap zie ik wel het juiste plaatje.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

wat betekent eigenlijk het flippen als ik bv links loose consist zie. en dit aanklik . zie ik rood bij bv alle wagens en loc. dan zou ik elke rode moeten replacen. kan ik niet gewoon de loose content flippen zodat deze uit het scenario weg is. of werkt het niet zo. wel een goed programma. 1 scenario kan ik nou rijden.

Edited by dylanjohn10
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy