Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Easement tool probleem


iGabriël

Question

Ik maak de IJmondlijn en daar wil ik bij station IJmuiden Julianakade een hellende bocht maken (Superelevated track). Met track selection krijg ik geen mooie overgang van recht spoor naar gekanteld. Ik heb de easement tool gebruikt maar zodra ik de bocht naar links maak kan ik niet meer normaal spoor bouwen. Ik heb de tool uitgezet maar dat werkt niet. Ik had een instructie gebruikt waar alles wel bleek te werken.

 

Hieronder de foto, zoals beschreven kan ik geen andere kant meer op. Dat is vervelend omdat ik daar rechtsaf moet. Links onder is ook te zien dat de tool uitstaat.

 

 

image.thumb.png.cf86e4df6076dd886e275417e4455be5.png

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Je hebt dus dit gevold zoals het daar gedaan is?:

https://www.youtube.com/watch?v=g9F90HcVYuY

 

En ja, het is niet van dat maak ik even want je moet er wel handigheid in krijgen, en zeker als je met Google Overlay werkt.

Vooral als je dan vanuit een bocht weer precies goed op recht spoor uit moet komen.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

1 tip die ik kan geven, de bocht altijd te lang doortrekken. Dan kan je het einde makkelijker in lijn krijgen met het voorbeeld door steeds een iets andere positie op de bocht zelf te pakken.

 

Het vergt veel oefening, maar wees blij dat we in Nederland geen compound bochten gebruiken.... ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 1/6/2021 at 10:40 PM, Trains-xp said:

Je hebt dus dit gevold zoals het daar gedaan is?:

https://www.youtube.com/watch?v=g9F90HcVYuY

 

En ja, het is niet van dat maak ik even want je moet er wel handigheid in krijgen, en zeker als je met Google Overlay werkt.

Vooral als je dan vanuit een bocht weer precies goed op recht spoor uit moet komen.

 

Sorry voor het laat reageren, ik heb inderdaad het zoals op de video gedaan. Ik moet wat oefenen denk ik omdat ik het spoor niet meer recht kreeg, ik kon alleen bochten maken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy