Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Route Roosendaal-Antwerpen


Gerben B

Question

Goedemiddag allemaal,

 

Buiten scenario's maken, wil ik graag de route Roosendaal-Antwerpen gaan maken.

Alleen zit ik natuurlijk met het probleem, dat ik zelf geen assets kan maken.

 

Nu is mijn vraag, of hier eventueel iemand geïnteresseerd is om eventueel een station of stations te maken?

Het station Antwerpen blijft natuurlijk de grootste uitdaging.

 

Groetjes Locgerp

 

Link to comment
Share on other sites

25 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Volgens mij is dit al voor een gedeelte in een route gebouwd toch? Het zou zonde zijn om dubbel werk te doen..

 

Hoe dan ook zou ik eerst focussen op daadwerkelijk een route bouwen, denk niet dat veel mensen objecten gaan maken voor een route waar nog weinig van te zien is eerlijk gezegd.. Kleinere Belgische stations zijn over het algemeen meer haltepunten, dus met de mooie Belgische objecten van Sjef en Gert kom je waarschijnlijk al heel ver.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
45 minuten geleden, EsméevR zei:

Volgens mij is dit al voor een gedeelte in een route gebouwd toch? Het zou zonde zijn om dubbel werk te doen..

 

Hoe dan ook zou ik eerst focussen op daadwerkelijk een route bouwen, denk niet dat veel mensen objecten gaan maken voor een route waar nog weinig van te zien is eerlijk gezegd.. Kleinere Belgische stations zijn over het algemeen meer haltepunten, dus met de mooie Belgische objecten van Sjef en Gert kom je waarschijnlijk al heel ver.

Bij ZWNL loopt het tot het station Wildert zo ver ik weet. 

Ik wil inderdaad eerst beginnen met kleine tussen stations bijvoorbeeld Wildert, Heide Kalmthout, Kapellen. 

En met mooie objecten van Sjef en Gert kom je inderdaad al heel ver.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Okay.

 

Ik heb een trackrule ooit gemaakt specifiek voor Belgische spoorlijnen. Deze plaatst bij wissels meteen Gerts wisselmotor erbij.

Ik moet de verkanting nog aanpassen en testen, maar deze mag je eventueel gebruiken. Als je weet welk sporenpakket je wil gebruiken kan ik die er ook eventueel voor je inzetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Geen probleem hoor.

Dan zet ik die WOP-sporen er als standaard in, je kan laterna ook nog een spoortype toevoegen om overwegen te maken (Ik gebruik de Strail van schienenbus trackset bijvoorbeeld.)

 

Ik heb er morgen geen tijd voor maar zaterdag zal ik je even een PM sturen dan.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Helaas zal ik het bij een fictieve route moeten houden vrees ik, wilde net een api key aanvragen voor een Google overlay.

Maar dan moet je een creditcard hebben.

 

En die heb ik niet, ik betaal altijd met Paypal of met de gewone bankapp.

Heel jammer.

Ik weet er geen oplossing voor, een creditcard aanvragen alleen voor dit.

Vind ik wat te gek.

 

Maar je trackrule is zeker nog welkom EsméevR, net als je bovenleidingen Sjef.

Dan maak ik twee landen in een fictieve route.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur geleden, Locgerp zei:

Helaas zal ik het bij een fictieve route moeten houden vrees ik, wilde net een api key aanvragen voor een Google overlay.

Maar dan moet je een creditcard hebben.

Er is hier niet al te lang geleden een mogelijke workaround gepost hiervoor:

https://dutchsims.nl/viewtopic.php?p=622#p622

 

Ik heb het wel zelf niet getest omdat ik fictief bouw en dus geen noodzaak heb aan Google Overlay ?

 

Edit: Als ik die uitleg zo even snel doorlees is een redelijke kennis in de omgang met Windows wel vereist om er uit te kunnen komen

Edited by MarkA
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt MarkA voor de tip, maar ik ga het dan toch ook maar fictief houden. Gebaseerd op het Nederlandse en Belgische landschap. Aan gezien Elias al aan geeft dat het al grotendeels in aanbouw is. Dat wist ik dus niet. Bedankt om het even te laten weten Elias.

En bedankt allemaal voor de tips en hulp  ?

 

 

 

 

Edited by Locgerp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Heb de dutchsims link niet eens gelezen, maar je kan je gewone bankrekening eraan koppelen. Google maakt dan eenmalig een klein bedrag over om de rekening te verifiëren (iets van 70 cent ofzo) en dan krijg je gewoon je API key. Snap niet hoe mensen nog steeds work arounds nodig hebben en zo moeilijk doen.. Maar goed.

 

Bij zeer intens gebruik in TS "kost" dat 5/6 euro per maand en de eerste 200 euro ofzo krijg je gratis van Google, dus het kost je niets. Met "work arounds" uit pure luiheid dwing je Google alleen maar nog meer maatregelen te nemen tegen dit soort misbruik.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Zelf gaat mijn voorkeur ook liever via de officiële weg.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik had de proefperiode inderdaad aan geklikt.

En dan moet je op het laatst je creditcard nr invullen.

En bij facturing kon ik niks vinden van rekening koppelen.

Wrs heb ik iets over het hoofd gezien.

 

Maar nu de route Roosendaal-Antwerpen  al in de maak is, zie ik er dan toch maar van af. 

Zelf woon ik net over de grens in België.

En niet zo ver van de lijn Roosendaal-Antwerpen.

Dus het leek me wel leuk om die te maken.

Maar iets dubbel maken heeft geen zin.

En ik denk dat zo'n beetje alle Nederlandse of grens routes gemaakt zijn,  of in de maak.

Dus ga ik maar een fictieve maken.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je moet je rekening als zakelijke rekening opgeven, even een bedrijfsnaam verzinnen (Mijne heet Blaat B.V.) en dan werkt het gewoon, teminste, ik kan het nog steeds aanmaken op mijn API dashboard.

 

Maastricht - Luik is er nog, of anders Roermond - Eindhoven met een aftakking bij Weert richting Neerpelt? Misschien is Terneuzen - Zelzate zelfs een optie..

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 minuten geleden, Sjef61 zei:

Dat iets 'Dubbel maken' geen zin heeft is onzin.

Iedereen geeft zijn eigen persoonlijk invulling aan een route.

 

Ja dat is wel waar natuurlijk, iedere route bouwer maakt het weer anders. Maar persoonlijk ga ik liever voor een nieuwe dan ? 

De gene die EsméeVR voorstelt zijn ook wel interessant. 

Zal dat eens bekijken.

 

Bedankt voor de hint ?

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 uren geleden, EsméevR zei:

maar je kan je gewone bankrekening eraan koppelen. Google maakt dan eenmalig een klein bedrag over om de rekening te verifiëren (iets van 70 cent ofzo) en dan krijg je gewoon je API key. Snap niet hoe mensen nog steeds work arounds nodig hebben en zo moeilijk doen.. Maar goed.

Kom je toevallig uit België?

Met een gewoon Nederlands rekeningnummer werkte dit voor mij namelijk nooit (stand medio 2020, met zowel Rabo als ABN Amro) omdat Nederlandse kaarten technisch nogal afwijken van wat in de rest van de wereld gebruikelijk is. Dan zou je een creditcard erbij moeten nemen alleen maar daarvoor, daar zit (in Nederland) een aardige bureaucratie achter zoals een inkomenscheck en jaarlijke kosten alleen voor het in bezit hebben ervan.

 

2 uren geleden, EsméevR zei:

Met "work arounds" uit pure luiheid dwing je Google alleen maar nog meer maatregelen te nemen tegen dit soort misbruik.

Ik snap je punt, maar als je het beperkt gebruikt maakt het voor Google onder de streep weinig uit. Zolang je onder de 200 euro blijft krijg je het toch gratis van Google, dus van verloren inkomsten is op dat gebied geen sprake. Het bespaart ze technisch gezien zelfs geld, zo'n rekening check en de hele administratie achter zo'n koppeling kost Google achter de schermen namelijk gewoon geld.

 

Daarnaast is het opgeven van een zakelijke rekening onder een false bedrijfsnaam ook gewoon een 'work around' en tegen de algemene voorwaarden van Google. Ik zou aanraden dit in ieder geval nooit te doen onder een Google Account waarmee je ook andere diensten van Google gebruikt.

 

Ik ken mensen waarbij hun Google Account om minder dan dit is opgeheven, dat zijn echt geen leuke dingen als je bijv. je primaire mail ook bij Google had ondergebracht.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@MarkA Te lang, niet gelezen. Dit topic gaat om Locgerps route en niet over wat wel of niet kan en mag bij Google.

 

@Locgerp wat misschien ook helpt is gewoon Google earth openen en een leuke omgeving zoeken. Op de volgende website vind je per lijn gesorteerde vele spoorplannen uit België:

https://www.tassignon.be/trains/documentation/plans.php

 

Of zoals je zelf al zei een fictieve route. En dan kun je uit leuke stukken spoor, stations of emplacementen uit de werkelijkheid een combinatie maken met wat eigen invulling.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
46 minuten geleden, EsméevR zei:

@MarkA Te lang, niet gelezen. Dit topic gaat om Locgerps route en niet over wat wel of niet kan en mag bij Google.

 

@Locgerp wat misschien ook helpt is gewoon Google earth openen en een leuke omgeving zoeken. Op de volgende website vind je per lijn gesorteerde vele spoorplannen uit België:

https://www.tassignon.be/trains/documentation/plans.php

 

Of zoals je zelf al zei een fictieve route. En dan kun je uit leuke stukken spoor, stations of emplacementen uit de werkelijkheid een combinatie maken met wat eigen invulling.

 

Dank je voor je tips EsméeVR , ik heb toch besloten om het fictief te gaan houden. 

 

En neem je google earth tips zeker mee, mag ik ook je trackrules nog gebruiken?

 

 

Die kan ik dan in het fictieve Belgische gedeelte gebruiken.

 

Net zo als Sjef zijn bovenleiding.

Ik ben weer een stuk wijzer geworden.

 

Hartelijk dank, ik kan weer verder.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy