Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Ervaring met Dutch Classics treinen


danielxdaniel

Question

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw in de treinsimwereld en ben daarom op zoek naar advies, voor ik weer één of andere miskoop bega ?
Hoe is jullie ervaring met treinen van Dutch Classics? Ik heb de MAT46 tweetjes gekocht en die vind ik super, zowel het uiterlijk als de rij eigenschappen (al is het een beetje suf dat je als je kopgemaakt hebt, minder vlot kan accelereren dan op de heenweg).


Daarom dacht ik dat ik me ook geen buil kon vallen aan de 1100, maar die viel mij enorm tegen.

De cabine ziet er van buitenaf gezien heel kaal uit en animaties werken of niet (zoals het schuifraam), of zijn alleen maar aan de binnenkant zichtbaar (zoals de cabinedeuren en het zonnescherm).

Ook slordig: de koppeling van de geelgrijze bostneus variant is te kort en 'hangt' daarom voor de koppeling van de eerste wagon, in plaat van aan te sluiten.

 

Misschien mag je ook niet veel verwachten voor 13 euro, maar juist doordat de MAT46 (die 15 euro kostte) zo extreem goed was, had ik diezelfde kwaliteit ook bij de 1100 verwacht. 

Lang verhaal kort: merken jullie ook onderscheid in kwaliteit tussen verschillende Dutch Classics treinen en zo ja; welke bevalt jullie dan wel goed?

Dit om te voorkomen dat ik straks een Hondekop koop die ook op niks trekt.

 

Oh ja, voor degenen die denken: "doe je beklag / stel je vraag bij dutch classics zelf".
Heb ik gedaan: nul reactie ?

Link to comment
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

De 1100 is volgens mij al vrij oud.

Die schuiframen hebben geen animatie.

Ik zelf vind het juist wel aardig uitzien. Zeker voor die prijs.

Ze zijn door hun hoge texture kwaliteit wel erg zwaar in geheugen gebruik

afbeelding.png

 

 

Deze is gratis en hier te downloaden

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank voor je reactie ?

 

Dat de schuiframen geen animatie hebben, heb ik inderdaad gemerkt. 

In de handleiding staat echter van wel -zie bijlage- en dat vind ik op zijn minst knullig. 

 

Ha, dat freeware model doet niet onder voor de betaalde, zie ik..... had ik dat eerder geweten ?

 

Maar verder geen ervaring met Dutch Classics dus?

 

Schuifraam.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb DC pakket 6 Mat 54 en Pakket 10 MAT 46.

Ik vind ze zelf wel het geld waard.

Daar doet alles het van zover ik getest heb.

Alleen je kan ze niet te veel als AI trein laten rijden.  Je krijgt anders geheid een Temp Dump

 

Zover ik zie werken alleen de schuiframen niet van de 1100

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb vrij veel spul van Dutch Classis, 1100, 1200 en 1300. Meerdere rijtuig pakketten, mat '46 en de hondekop/beneluxhondekop pakketten en vind ze eigenlijk allemaal super, niets negatiefs aan gevonden. 13 euro voor de 1100 is niet veel, en werkende schuiframen vind ik zelf wel echt het minst belangrijk.

 

Maar gaat jou specifiek om de hondekop, die vond ik echt super. Zelfs de expert versie is prima te besturen. De stellen zijn mooi afgewerkt en de textures vind ik zelf gewoon geweldig. Het feit dat je kan kiezen met welke stroomafnemer je kan rijden is ook leuk, hondekoppen reden nog wel eens met de binnenste stroomafnemer op, ik geloof voor gelijke slijtage. De meegeleverde consist Zijn ook realistisch en dat maakt samenstellingen maken wel makkelijker.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik denk dat het goed is om ook de (voor mij) grootste nadelen van Dutch Classics even te benoemen, namelijk:

 

- Het geluid: In ieder geval sommige modellen klinkt het geluid overal even hard, dus een AI trein die op 2KM kilometer van jou tegemoet komt rijden maakt net zo veel kabaal als eentje die op 10 meter voorbij komt rijden. Dit is bij de meeste andere auteurs waaronder zelfs DTG niet aan de orde. Ook de ATB losbel door het remgeluid heen is nu niet bepaald realistisch.

 

- De scipting wat betreft AI treinen is standaard erg onrealistisch, de treinen schieten er werkelijk als een raket vandoor, er zijn meer treinen die dat probleem hebben in mindere mate zoals de Fopix 1800, maar bij de meeste andere treinen werkt dit allemaal een stuk beter.

 

- Het geheugengebruik, op een zwaardere route is het nagenoeg onmogelijk een historisch scenario te maken met realistisch AI, het wordt te snel zo zwaar dat TS het niet meer trekt ongeacht de systeemspecificaties. 16GB werkgeheugen is in ieder geval een must oor een prettig gebruik met enigszins variërend AI verkeer.

 

- Dit heb je zelf al ervaren, de matige ondersteuning. Als je een keer nieuwe installers nodig hebt omdat je een nieuwe PC hebt of herinstallatie hebt gedaan moet je niet raar opkijken dat dit verzoek tot 2 weken kan duren. Op inhoudelijke vragen en feedback wordt naar mijn mening idee sowieso niet of nauwelijks op gereageerd. 

 

- De website biedt alleen HTTP aan en geen HTTPS, in 2021 moet je kritisch overwegen of je uit veiligheidsoverweging daar wel je persoonlijke gegevens wilt achterlaten. Dat is niet zonder risico, kort samengevat houdt dat in dat potentieel iedereen mee kan kijken met je de NAW gegevens die je op hun website in geeft.

 

- Dit is een beetje een kip/ei puntje, maar het aantal scenario's dat beschikbaar is via deze of andere Nederlandse Train Simulator websites voor DutchClassics is veel lager dan het aantal dat beschikbaar is voor ChrisTrains. Als je zelf geen scenairo's kunt of wilt leren te maken iets om rekening mee te houden.

 

Als je een bovengemiddelde interesse hebt in het oudere Nederlands materiaal voor Train Simulator zullen de voordelen wellicht opwegen tegen de nadelen, maar ik denk dat het goed is toch even enkele potentiele nadelen op te sommen ?

Edited by MarkA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Op het ogenblik hebben we net een scenario tijdelijk offline gehaald waar een aantal DC treinen in waren verwerkt.

Ik heb zelf een zware pc en daar kreeg ik steeds  een temp dump op.

Na het verwijderen van een aantal DC treinen werkte het scenario wel.

En ze zijn inderdaad niet echt geschikt voor AI maar als spelers trein best wel leuk om mee te toeren.

en de cabines zijn erg mooi gemaakt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nog een nadeel,

Ik snap niet waarom er een makkelijke en een moeilijke mode is, ik krijg namelijk niet de bovenleiding omhoog, ik heb ook de handleiding gelezen ,ik vind dit ook een irritatie aan DC, inderdaad het geheugen en ik hoor ook bijna de treinen van DC niet.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank jullie wel voor de uitgebreide reacties?

@MarkAHet probleem met het loeiharde geluid ken ik ook. Vooral het geklap van de rijcontroller (heet dat zo in jargon? ik bedoel dat ding waarmee je tractie geeft) van de AI's klinkt overal dwars doorheen en bovenuit. Die constante ATB-bel bij ingeschakelde rem is een belangrijke reden waarom ik die 1100 niet gebruik; dat geluid is onverdraaglijk. Bij MAT46 is dat veel minder hevig, gelukkig.

@EsméevR Ik vind 13 euro ook niet veel geld, maar verwacht niettemin dat je (mede op basis van de vrij pretentieuze wervingsverhalen op de website van DC) dan iets krijgt wat van een zekere kwaliteit is en dat datgene wat in de handleiding staat, ook daadwerkelijk functioneert. Dus ook een schuifraam. Die 1100 is voor mij nog niet eens de helft waard.
Maar je berichten over de Hondekop zijn zeer hoopvol: merci ? De vrije pantokeuze vind ik bij MAT46 ook al erg leuk. 

 

@downloader Je krijgt de pantografen in de expert/moeilijke modus pas omhoog als er genoeg luchtdruk is, dus moet eerst de compressor een tijdje aan staan. Bij MAT46 weet ik dat je ook handmatig de boel kan oppompen door een aantal keer op [PageUp] te drukken.

Edited by danielxdaniel
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy