Jump to content

Belgische dingetjes 2021


Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Dankzij Gerben wat foto's gekregen van ''De Lijn'' Bussen .. De chauffeur(s) vonden het zo leuk dat ze de bussen uit de loods hebben gehaald om ze op de foto te laten zetten...geweldig !

Tis niet echt een 3D hoogstandje maar zeker een leuke toevoeging voor de Belgische routes.

 

Nu aan de harmonica bus werken.

 

20210919065912_1.jpg

20210919075954_1.jpg

20210919080007_1.jpg

20210919082544_1.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Op 20-8-2021 om 19:53, HU88ICANE zei:

Naar zo een trappen zocht ik ook nog voor st Katelijne Waver! Knap hoor Gert!

St. Katelijne Waver?! Maar daar ben ik op kamp geweest toen ik klein was. Ik heb van 2012 tot 2016 in België gewoond en ik ging in 2013 op kamp met het 3 de leerjaar en het 4de en dat was in de buurt van st. Katelijne Waver.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De timing voor het omzetten van de wisseltongen zelf  zit in de trackrule. Maar hoe dat dit vertaalt naar de animatie weet ik niet. Ik gok dat die tijd gebaseerd is op de animatie zelf.

 

            <AutomaticJunctionEntity>
                <iTrackRulesBlueprint-sPatternEntityDesc>
                    <Blueprint>
                        <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
                            <BlueprintSetID>
                                <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                                    <Provider d:type="cDeltaString">GertMeering</Provider>
                                    <Product d:type="cDeltaString">GM NMBS Objecten</Product>
                                </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
                            </BlueprintSetID>
                            <BlueprintID d:type="cDeltaString">Spoorobjecten\GM NMBS Wisselteller\GM NMBS Wisselteller.xml</BlueprintID>
                        </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID>
                    </Blueprint>
                    <SidewaysOffset d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F83F" d:precision="string">1.5</SidewaysOffset>
                    <AnimID d:type="cDeltaString"></AnimID>
                    <TransitionTime d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</TransitionTime>
                </iTrackRulesBlueprint-sPatternEntityDesc>
            </AutomaticJunctionEntity>

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Blueprints lezen is niet echt mijn ding .. ik heb de eerste animatie goed , maar er moeten 2 animaties zijn... van het contragewicht en de stand die de wissel doet omgooien. Die moet ik met elkaar linken.

Dan moet ik de snelheid nog correct maken....en dan in de blueprint verwerken...

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, Trains-xp zei:

Chris heeft een soortgelijke wisselsteller in gebruik bij zijn tracks en die werkt ook geanimeerd, wel uitsluitend samen met zijn trackrule.

Je zou bijv. eens in de blueprint kunnen kijken hoe of het zit.

 

Ik neem aan dat je die handmatige wisselsteller bedoelt, die heb ik verwerkt in mijn eigen NL-trackrules en dat werkt prima hoor. Zolang de timing in de trackrule maar klopt, anders doet de animatie het niet. Het is niet meer als een los object dat z'n ding moet doen op het moment dat je erop klikt...

Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, GertMeering zei:

Blueprints lezen is niet echt mijn ding .. ik heb de eerste animatie goed , maar er moeten 2 animaties zijn... van het contragewicht en de stand die de wissel doet omgooien. Die moet ik met elkaar linken.

Dan moet ik de snelheid nog correct maken....en dan in de blueprint verwerken...

Het moet 1 animatie zijn.

Je moet een kniegewricht maken net als bij een poppetje.

Dus de pen en gewicht zitten dus middels een kniegewricht aan elkaar.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, EsméevR zei:

Om het nog lastiger te maken, in de grote mensen wereld moet dat witte gewicht omklappen. ?

Ja dat zal... heb je daar een filmpje van ? ?

Het is even uitzoeken hoe ik die 2 onderdelen samen kan laten bewegen dus het gewicht naar achteren en de omlegger/staaf naar voren...?

Link to comment
Share on other sites

Humor ... ik dacht hij gooit die handwissel zo om... maar dat is alleen het gewicht wat hij kan draaien...

Ik weet niet of dat in de sim / dan wel 3D lukt hoor ?

 

Ik heb me weer es wat op / om me hoofd gehaald ... jeetje

 

 

Edited by GertMeering
Link to comment
Share on other sites

Volgens mij is het ding gebouwd om beide bewegingen te maken, dus het gewicht omgooien terwijl je die hendel mee beweegt. Maar net als met de Nederlandse wisselsteller is alleen het gewicht omgooien ook genoeg, mits je oplet dat je de hendel niet in je gezicht geslagen krijgt natuurlijk.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy