Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

Stotterend (stuttering) beeld in TS2021


Gerwil

Question

Goedemiddag mede-treinfanaten!

 

Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken naar oplossingen voor het stotterende beeld in TS2021 en als ik er op google zie ik dat er internationaal veel vragen over zijn, en evenzoveel tips en adviezen. Ik heb er een aantal geprobeerd. Aanpassingen in de Nvidea inspector i.c.m. aanpassingen in de graphic instellingen in TS zoals anti-alliasing uitschakelen etc., en in Windows10 instellingen / grafische instellingen de apps railworks32 en railworks64 op "hoogste prestaties" gezet zodat deze de GeForce GPU gebruiken. Ik merk soms wel wat verbeteringen maar helemaal over is het stotteren niet en dat irriteert mateloos. Vooral op trajecten met veel bovenleiding(portalen) en tracks (waar dus veel beeld moet worden opgebouwd) is het echt hopeloos en stottert het beeld om de haverklap. Wie heeft hier ervaring mee en wellicht nog adviezen hoe te komen tot een mooi, gelijkmatig vloeiend beeld tijdens het rijden? Mijn systeem: Microsoft Windows 10 Home 64-bit / AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor 3200 MHz, 6 core('s), 12 logical processors, 16,0 GB RAM en zoals gezegd een NVidea Geforce GTX1050 kaart.

 

Mijn onmetelijke dank voor het meedenken en alvast een heerlijk weekend gewenst!

Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ik denk dat dat gewoon met je ruimte te maken heeft, Ik heb naast TS ook Lego City Undercover en ik heb ook een stotterend beeld(15 FPS). Je kan ook proberen om de kwaliteit naar het allerlaagst te brengen, maar persoonlijk vind ik dat 15 FPS niet zo erg is en dat TS dan nog is te spelen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank je voor je reactie, Alola, maar ik denk niet dat het met de ruimte te maken heeft. Ik draai TS op een aparte (virtuele) schijf D, dus buiten de root om. Deze is ingesteld op 150Gb waarvan er nu nog 60Gb ongebruikt en beschikbaar is. TS is de enige game die op D draait. Maar fijn dat je meedenkt!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Je kan deze vraag blijven stellen maar het is een euvel in het spel zelf.

Afhankelijk van de hoeveelheid  assets per blok  blijf je hikken in meer of mindere mate houden.

Op mijn zware game pc en SSD schijf krijg ik ook nog zo nu en dan hikken.

Ik speel ook andere games die zwaarder zijn en daar zie ik geen  hikken.

Aleen als je de density lager zet gaat het meestal weg maar dan mis je weer assets.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb zelf ook wel eens gezocht naar de oorzaak van dat stutter probleem in TS. Nu zie ik dat je een GTX 1050 heb.. ik zou minimaal een TI daar van nemen. deze is toch een stuk sneller dan de gewone 1050. Verder een SSD en snel DDR4 geheugen zou ook al veel moeten helpen. maar stuttering blijf je wel houden..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hallo Gerwil,  ook ik heb al een paar jaar gezocht naar een oplossing hiervoor, maar zoals Sjef61 al zei, helemaal weg krijg je het niet. In de eerste plaats zag ik dat het bij jou op een virtuele schijf staat. Dat is al zo niet zo'n goed idee. Het systeem hierop is altijd een fractie trager als normaal en daar kan TS al zo niet tegen. Bij mij draait alles nu zo goed als vloeiend (voor zover mogelijk) maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen zover wil gaan als ik. Ik heb een budget Game PC aangeschaft met een Ryzen 3. Dus zelfs nog zwakker als jouw processor, maar wel met een 1050TI videokaart en ook 16Gb DDR4 geheugen. Ik heb in deze PC 3 afzonderlijke SSD schijven gezet. Alle drie met hun eigen Win 10Pro en eigen TS 2021. Op schijf 1 heb ik uitsluitend Nederlands materiaal en routes. Op schijf 2 alleen Zwitserland en op 3 alleen Duitsland, Oostenrijk en wat Engeland. Ik zorg er verder voor dat ik per schijf niet meer als 8 a 10 volledige routes heb staan. (wel met alle scenario's uiteraard). En dit werkt tot volle tevredenheid. (zelfs met de TS instellingen in de hoogste stand!)  Misschien kun je iets met deze gegevens.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dankjewel, Zeepost, voor je tips. Tja, ik heb een 3TB Seagate externe schijf die ik nu gebruik voor back-up van het systeem en die zou ik kunnen gebruiken voor TS. Werkt dat ook als hij niet is ingebouwd maar aan de USB hangt? En kan ik dan "simpel" alles overzetten of moet ik daadwerkelijk vanaf scratch gaan installeren? Overigens heb ik destijds die virtuele D aangemaakt voor Flightsimulator, FSX en dat draaide geweldig, incl. alle addons (en daar heb ik er wat van!). Dat was het advies van FSX medesimmers, om FSX niet op de root te zetten met windows 10 ivm conflicten. Maar als jij het adviseert en het is geen probleem dat hij extern aan de USB hangt wil ik het wel proberen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Gerwil, Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel ingebouwde SSD schijven ipv. gewone mechanische harde schijven en zeker niet extern via USB. Dat gaat niet werken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy