Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

RET Materieel


Recommended Posts

Hmm okay... Die is ook erg vreemd. Nogmaals heel erg bedankt voor het proberen. Hoop dat je eruit komt. Levert je ook een beloning op. ?

 

Kan het zijn dat het probleem is dat de hendel nog niet geanimeerd in het model is? Zal proberen hem z.s.m. te animeren.

Link to comment
Share on other sites

Nee, dat maakt niet uit.

Morgen ga ik nog een andere experiment doen.

mijn eigen locomotieven met simple controls werken als een speer met dezelfde parameters.

Ook als ik jou loc op diesel zet rijd hij geen meter als speler trein maar prima als AI.

echt bizar.

de pivots zijn inderdaad goed,

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik blijf het vreemd vinden dat hij bij jou niet eens rijdt en bij mij wel. Welke modus rij jij (simple/intermediate/expert? Misschien ligt dat daaraan.

 

Wat misschien ook een boosdoener kan zijn, ik had normale tractie en rem in simple mode gemaakt (uiteindelijk wordt het toch een combihendel). Misschien MOET simple mode de gebruikelijke sneller/langzamer controls hebben? Ook ik ga morgen weer even spelen. Moet nu even wat anders doen. Werdt er een beetje koekoek van.

Link to comment
Share on other sites

JA HOOR, IK BEN ERUIT!! Geen idee hoe, maar ik heb het gefixt! Joepiedepoepie!

 

Ik kreeg een mailtje van ChrisTrains, hij gaf me zijn gouden waardes, zoals hij het zelf noemde. Deze waren wel erg anders dan die van DTG's ALP-46. De loc reed gelijk een stuk realistischer, maar remde nog niet. Toen ben ik uit pure wanhoop maar alles van Chris' motorposten gaan overnemen. De 2 tractive effort csv files, simulatie files, input mappers, engine blueprint, alles. Toen ik in de blueprint editor in de control section bij de controls aankwam, werkte het.

 

Geen idee wat de boosdoener nou eigenlijk was. Dingen die anders waren: waardes qua force/tractive effort/etc, de tractiehendel was Irregular Notched met extended Notch Data i.p.v. gewone Notch Data, hij heeft een input mapper, en hij heeft alleen een Train Brake. Geen Loco, geen dynamic. Ook is deze rem Air Twin Pipe, maar ik denk niet dat dat uitmaakt, aangezien ik daar met de vorige simulatiefile al alles geprobeerd heb. Ook had deze control Intermediate in de naam, iets wat de vorige file ook niet had.

 

En Sjef, denk dat ik ook wel weet waarom hij bij jou niet rijdt. Denk dat de versie die ik jou gestuurd heb alleen op derde rail rijdt, volgens mij staat het vinkje "has panto" nog uit bij jouw versie. Ik stuur je vandaag of morgen een nieuwe om te testen. Hopelijk ook met iets van geluid.

Link to comment
Share on other sites

Ok, blijft merkwaardig.

Ja dat had ik al gezien en De panto en derde rail had ik al uitgezet en op Diesel gezet.

Als IA werkte hij toen prima. Denk dat er ergens verborgen nog iets fout stond.

Mijn trein rijd op de gegevens van developer prima. Voor de functie waarvoor ik hem gebruik is dat prima.

Ik ben benieuwd, zet hem maar ineen PM na mij dan wil ik het wel even testen voor je.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nee, De animaties zijn optioneel.  De Inputmapper is voor gebruik toetsenbord.

Ik hoop dat iemand met meer ervaring van het maken van locomotieven jou/ons hier uit de brand gaat helpen

Mijn kennis  is maar basic in deze.

 

Misschien dat Chris of MarcD een simpele voorbeeld heeft.

Wat ik ook niet snap is dat mijn loco werkt als een speer met dat  Developer voorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

Okay, ook weer een probleem opgelost. Een losse input mapper is niet nodig. Als de plek in de Engine Blueprint open gelaten word, wordt de standaard mapper van Kuju gebruikt (Onder RailSimulatorCore, voor de geïnteresseerden). Het probleem zat 'm ergens waar je het niet verwacht, maar eigenlijk overduidelijk bleek als je het eenmaal leest: het ontbreken van een lua script. Als je het standaard lua script uit de developer map pakt, zie je deze code:


 

function OnControlValueChange ( name, index, value )

    if Call( "*:ControlExists", name, index ) then

        Call( "*:SetControlValue", name, index, value );

    end

end

 

Deze zorgt ervoor dat je toetsenbord werkt. Zodra ik deze code daadwerkelijk las, wist ik eigenlijk al dat het de oplossing zou zijn.

 

Zijn we er dan nu? Nee, natuurlijk niet. Nou is er weer iets anders geks. Alles werkt prima, maar zodra ik rem, loopt de combihendel automatisch op naar volle tractie. Zelfs al gaf je voor het remmen maar 5% tractie. Als ik de code die de combihendel maakt verwijder, werkt het wel goed. Ook logisch, want de rem en tractie zijn weer aparte hendels. Maar daar kom ik wel uit, denk ik. Kwestie van combihendel anders uitvoeren of iets compenseren in het script. Gelukkig heb ik een direct lijntje met Chris. Dan nog geluid, en dan zijn we er. Voorlopig in ieder geval.

Link to comment
Share on other sites

Maarja, dan heb je voornamelijk met Type R van doen, en laat die nou net helemaal onderaan mijn lijstje staan...

 

De MOSI gaat trouwens helemaal overnieuw. Heb de originele Schalke bouwtekening te pakken gekregen, en de handleiding ook. Dat wordt dus meer (en beter kloppende) details.

Link to comment
Share on other sites

Heb nou ook een hele serie speciaal voor mij gemaakte foto's te pakken! Dat vroeg natuurlijk om een nieuw 3d-model met meer details:

 

1621678831_MOSI1.thumb.png.d117c07a60cc155972cf51f5bdd5e429.png

 

534033495_MOSI2.thumb.png.526db08ea16caf52c4da0900ed2a9277.png

 

Let ook op hoe ik een foto tijdelijk op het model geplakt heb en de decals van het logo en het locnummer tijdelijk half doorzichtig heb gemaakt om ze op EXACT de juiste grootte te krijgen:

 

Precisie.png.902a09665297596c2fdd7743c68b3b72.png

 

Met speciale dank aan jmstro aamr! Nou is deze loc natuurlijk heel simpel qua vorm, maar wederom mijn beste begin tot nu toe.

 

 

Edited by KerAp
Link to comment
Share on other sites

Nou, het nieuwe model staat in de sim en de combihendel werkt. Het lijkt eraan gelegen te hebben dat de remcontrols eerder in de blueprint gedefinieerd moeten worden dan de tractiehendel, alvorens je beide met een multi ref lever combineert. We kunnen weer verder, in ieder geval.

 

Het nieuwe model met het begin van een nieuwe koppeling waarvan de beschermkapjes van die stroomkoppeling gesloten zullen zijn in ontkoppelde staat en openen zodra er gekoppeld wordt, net zoals in het echt. Dankzij een youtube filmpje van de oude retmetro site klinkt dat ook al zoals in het echt, met geluid van exact dit type scharfenberg.

 

145410824_MOSI1.thumb.png.70a7ff16feb963fd126ee8bdcf936728.png

 

De nieuwe binnenkant mag er best wezen:

 

496062569_MOSI2.thumb.png.bc0f76dd78b3ba4b7bfb4424522d8eb0.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy