Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

ATB EG / ATB NG


GertMeering

Question

Ik heb even een vraag over deze 2 bakens .. op de Wiederline wordt gebruikt gemaakt van de ATB NG ( Nieuwe Generatie ) . Niet overal maar op sommige plaatsten hoor je een zachte ping in een Cabview.Hoe zit dat in TS heeft die ook nog een functie die ATB NG Bakens ???

 

Ik heb die van CT gebruikt maar daar verneem ik ook niets en die van Coha ook niet . Nu vind ik de informatie hierover in de Handleiding best summier dus ik kom er niet echt uit.

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven en welke het beste werkt mocht het een functie in het spel hebben.

 

Gert

Edited by GertMeering
Link to comment
Share on other sites

19 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Werkende  ATBETCS xxx Baken sturen en "ATB_xx  en consist code" naar het consist die daarop moet reageren en zo de ATB xxx moeten activeren.

Dat moet dan wel zijn afgesproken tussen het type  consist en het baken welke code.

Zoals het ETCS baken van CT voor de Traxx van CT

Ik ben er zelf mee aan het experimenteren geweest ivm mijn seinen en bakens project.

Bijvoorbeeld ETCS/ATB Baken :

Snap 2021-08-22 at 16.36.57.jpg

 

Snap 2021-08-22 at 16.36.01.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

Als het goed is gescript is het baken niets anders dan een schakelaar die dat consist bericht stuurt als de loco/consist wordt gedetecteerd. 

De loco/consist ontvangt dat bericht en schakelde ATB-xx in

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja dus voor de oudere treinstellen zoals de wadloper / GTW .... is het niet de moeite waard om een update te maken zodat ook deze werken met de ATB NG.

Dat is dan wel weer jammer.

 

@Sjef , 

Ja dezen heb ik ook gebruikt maar werken naar mijn mening niet. Maar ik zie ook dat hij de standaard ATB in de trein dus niet aan heeft staan om de ATB bakens te gebruiken. Misschien moet ik dat nog eens proberen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik vermoed inderdaad dat het nog wel even gaat duren voordat daar ERTMS zal liggen. De lijnen waar nu ATB NG ligt zijn vooral de nevenlijnen waar dieselmaterieel op dit moment rijdt. Denk aan in het noorden tussen Groningen en Leeuwarden of in de Achterhoek bij Winterswijk. ATB NG lijkt, even heel kort door de bocht, best wel veel op ETCS level 1. Je krijgt met NG een remcurve en je ziet je opdrachten veel eerder dan bij ATG EG. Hierdoor zie ik perosonlijk EG sneller verdwijnen dan NG. Maar goed het is en blijft allemaal glazen bol werk. ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 22-8-2021 om 13:48, GertMeering zei:

Op de Wiederline wordt gebruikt gemaakt van de ATB NG ( Nieuwe Generatie ) . Niet overal maar op sommige plaatsten hoor je een zachte ping in een Cabview.Hoe zit dat in TS heeft die ook nog een functie die ATB NG Bakens ???

 

Ik heb die van CT gebruikt maar daar verneem ik ook niets en die van Coha ook niet . Nu vind ik de informatie hierover in de Handleiding best summier dus ik kom er niet echt uit.

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven en welke het beste werkt mocht het een functie in het spel hebben.

Nou gert hoe het met de Wiederlijn zit weet ik niet, maar heb ooit een keer jou GM ATB NG Antenne gebruikt voor een zg. AWS ramp in 't Hvn. (zie kipsel)

En dat werkte met Engelse locs waarbij je een ping hoorde.

Wellicht hebben ze daar ook zoiets gebruikt voor locs die dat script hebben.

In het begin werkte dat ook op Chris zijn treinen, mja zoals overal mee was dat al gauw gedaan en heb ik alle rampen verwijderd uit de route.

En zoals gemeld als NL locs dat script niet hebben werkt dit niet.

 

1127099797_NLATBNGAntenne.thumb.jpg.6e9f887a891db1f09350950fc728a3d5.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 uren geleden, Niels97 zei:

Ik vermoed inderdaad dat het nog wel even gaat duren voordat daar ERTMS zal liggen. De lijnen waar nu ATB NG ligt zijn vooral de nevenlijnen waar dieselmaterieel op dit moment rijdt. Denk aan in het noorden tussen Groningen en Leeuwarden of in de Achterhoek bij Winterswijk. ATB NG lijkt, even heel kort door de bocht, best wel veel op ETCS level 1. Je krijgt met NG een remcurve en je ziet je opdrachten veel eerder dan bij ATG EG. Hierdoor zie ik perosonlijk EG sneller verdwijnen dan NG. Maar goed het is en blijft allemaal glazen bol werk. ?

Toevallig ving ik laatst op dat er nu juist een extra project wordt opgeschaald om de lijnen waar nu NG ligt, in ieder geval de Noordelijke Nevenlijnen, versneld onder ETCS te brengen, iets met het aan vervanging toe zijn van de huidige componenten.

 

Ah, link gevonden: https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2021/05/20/regionale-spoorlijnen-groningen-en-friesland-krijgen-ertms/

 

ATB-NG is naar mijn weten te vinden op de resterende diesellijnen waar reizigersdiensten worden gereden, Kampen - Zwolle, Zwolle - Wierden en Landgraaf - Landgraaf Grens.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy