Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

64-bit Railworks wil niet meer lanceren


Banoon

Question

Beste mensen van SimTogether,

Ik heb een probleempje bij het lanceren van Railworks 64-bit. 32-bit doet het prima. Lanceren in de zin van het spel lanceren vanuit Steam met 64 bit als keuze of Railworks64.exe uitvoeren.

Er is geen foutmelding te bekennen wanneer ik het probeer te lanceren. Het sluit meteen af zonder iets te zeggen.
Overnieuw installeren helpt niet, OpenAL (audio) correct instellen helpt niet, corrupte route/scenario bestanden vervangen/verwijderen helpt niet, noem het maar op.
Ik ben ten einde raad en ik zou graag wel weer Train Simulator 2021 willen spelen zonder mijn hele PC opnieuw te hoeven installeren.

Wie heeft de gouden tip voor mij?
 

Groeten van Banoon

Link to comment
Share on other sites

19 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

In steam kan je de bestanden controleren. 

 

Open steam

 

Ga naar de bibliotheek 

 

Druk met de rechtermuisknop op train Simulator en druk op eigenschappen

 

Klik op locale bestanden 

 

Klik op integriteit controleren van spelbestanden.

 

Misschien dat dit werkt?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 hour ago, Tobiasggg1699 said:

In steam kan je de bestanden controleren. 

 

Open steam

 

Ga naar de bibliotheek 

 

Druk met de rechtermuisknop op train Simulator en druk op eigenschappen

 

Klik op locale bestanden 

 

Klik op integriteit controleren van spelbestanden.

 

Misschien dat dit werkt?

 

 

Dit kwam inderdaad vaak voor toen ik zocht naar dit probleem. Echter heb ik dit al 3 keer geprobeerd zonder succes.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
37 minutes ago, Sjef61 said:

Als de 32 bits het doet zou de 64 bits het ook doen.

Bij de huidige versie hoef je niets meer te toen aan de OpenAL (audio).

Dus Setup_Audio.bat moet je niet meer gebruiken

Maar zelfs in dat geval doet het spel het niet. Voordat ik überhaupt er achter kwam dat OpenAL een mogelijkheid zou zijn was al het geval dat de 32-bit versie wel werkte en de 64-bit versie niet. Daarom vind ik het zo lastig.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

In dit geval zou ik de ASSETS en CONTENT map tijdelijk verplaatsen naar een backup map, dan de gehele Railworks laten verwijderen.

Daarna via Steam opnieuw je Railworks laten installeren, en controleren en constateren dat het dan wel werkt.

 

Later kan je dan je eigen assets en Content mappen weer terug zetten.

 

Maar ik heb het idee dat je Kuju map Railworks core beschadigde bestanden bevatten. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 minutes ago, Jopio54 said:

In dit geval zou ik de ASSETS en CONTENT map tijdelijk verplaatsen naar een backup map, dan de gehele Railworks laten verwijderen.

Daarna via Steam opnieuw je Railworks laten installeren, en controleren en constateren dat het dan wel werkt.

 

Later kan je dan je eigen assets en Content mappen weer terug zetten.

 

Maar ik heb het idee dat je Kuju map Railworks core beschadigde bestanden bevatten. 

 

 

 

Railworks is al helemaal opnieuw geïnstalleerd.

21 minutes ago, Sjef61 said:

Als je een Steam controle hebt gedaan dan zou het gewoon moeten werken.

Geen andere akties nodig!

 

Ik neem aan dat jou computer wel 64Bits is.

 

Mijn computer is 64-bit.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 minutes ago, EsméevR said:

Toen ik dit probleem had klopte het pad waar de .exe naartoe leidde niet dus dan weet ie niet wat er gestart moet worden. Heb je dat nagekeken? Was echter wel met een nieuwe PC en onoplettende fout tijdens de installatie, maar wie weet..

In welke zin bedoel je dat precies? Want ik ga er vanuit dat als ik TS 2021 overnieuw installeer alles goed geregistreerd wordt met juiste paden.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Maar Banoon, je zegt in het begin dat je 32bits wel werkt?

Bedoel je dan dat deze wel geheel opstart tot aan de tabbladen om te gaan kiezen en rijden?

En wat zie je dan als je de 64bits versie probeert op te starten, zie je dan wel dat kader van Railworks tevoorschijn komen?

 

image.png.363bb26f97269c54f8c19ec3e42e85c7.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 minutes ago, Jopio54 said:

Maar Banoon, je zegt in het begin dat je 32bits wel werkt?

Bedoel je dan dat deze wel geheel opstart tot aan de tabbladen om te gaan kiezen en rijden?

En wat zie je dan als je de 64bits versie probeert op te starten, zie je dan wel dat kader van Railworks tevoorschijn komen?

 

image.png.363bb26f97269c54f8c19ec3e42e85c7.png

Ik zie dat kader helemaal niet. Het voert het programma gewoon niet uit. En ja, bij de 32-bit versie kom ik gewoon in het menu.

Edited by Banoon
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Van RailWorks64.exe kun je het beste een link naar je bureaublad schuiven. Dan kun je deze direct vanaf jouw bureaublad starten (alleen na inloggen op Steam). 

 

Voorbeeldje je logt eerst in op Steam. 

Na inloggen kun je steam weer afsluiten

Nu kun je vanaf de link op je Bureaublad direct RailWorks starten zonder gebruik te maken van de steam browser.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Update: ik ben tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk ergens aan heb gezeten dat niet de bedoeling was. Daarom heb ik mijn PC overnieuw geïnstalleerd en TS 2021 weer opnieuw geïnstalleerd, nu werkt het weer. Soms moet je een verlies accepteren.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 

Soms weet je inderdaad niet wat je verandert hebt, alleen begon je met een vraag, dat je 64bit niet MEER werkte, maar je vergeet te vertellen dat je de pc opnieuw geinstaleerd hebt,

Hierdoor zet je de beantwoorders wel op het verkeerde been, waarschijnlijk was het dus iets van C++ of network wat nu niet goed stond.

 

Maar gelukkig, alles opnieuw installeren heeft het dus opgelost.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 minutes ago, Jopio54 said:

 

Soms weet je inderdaad niet wat je verandert hebt, alleen begon je met een vraag, dat je 64bit niet MEER werkte, maar je vergeet te vertellen dat je de pc opnieuw geinstaleerd hebt,

Hierdoor zet je de beantwoorders wel op het verkeerde been, waarschijnlijk was het dus iets van C++ of network wat nu niet goed stond.

 

Maar gelukkig, alles opnieuw installeren heeft het dus opgelost.

 

Ik heb niemand op het verkeerde been gezet. Het opnieuw installeren van mijn PC was de oplossing...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy