Jump to content
SimTogether wenst het Nederlands elftal veel succes op het Europees Kampioenschap 2024! I SimTogether wishes the Dutch team the best of luck at the European Championship 2024! ×
  • 0

missing items in Noordwest


Gerwil

Question

Sorry, ik heb al een schop onder mijn dinges gehad omdat ik blijkbaar een verkeerde vraag in een verkeerde topic had geplaatst en dat ik de regels van de site had overschreden. Maar de ene vraag na de ander stapelt zich op en ik begin, opnieuw, de moed te verliezen. Ik heb Noordwest in Tools laten checken; "mist item in cyanid". De hele waslijst maar zonder een item in cyanide kleur. Dus? Hoe moet ik Tools dan lezen, als de uitleg niet klopt? Ik mis van alles in Noordwest, waaronder alle bovenleidingportalen. Ik kan mijn lijst met benodigdheden niet afwerken omdat er  een aantal links niet werken. Ik moet de handleidingen lezen maar die geven geen uitsluitsel over mijn vragen. Tot nu toe heb ik, na 6 dagen, één route (HSL) eindelijk compleet. Ik volg alle tips en adviezen hier keurig op, ik pak alles uit in een tijdelijke map, ik kopieer en plak de asset, content en andere mappen netjes in Railworks, ik installeer alle RWP's met Utilities en dat is dan het resultaat. De afgelopen dagen af en toen mijn zoon van 28 bij me gehad, die zat het allemaal een beetje aan te kijken. En hij stelde de belangrijke vraag: kom je eigenlijk wel aan rijden toe? Aan een beetje plezier? En ik kon alleen maar "nee" zeggen. Want ik ben voortdurend aan het installeren, zoeken naar waar ik mijn benodigdheden kan vinden, checken, testen, met van alles maar behalve met rijden.

 

"Lijkt me weinig lol aan op die manier" was het commentaar van mijn zoon. 

 

Dus ja, ik begin opnieuw de moed te verliezen, al doe ik het nu allemaal volgens het boekje...

Edited by Sjef61
Titel aangepast
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

En ik probeer nu alles op een logisch rijtje te krijgen, maar heb nu wat aanvulling nodig:

 

Bestand downloaden:

 

-          Exe- bestanden direct uitvoerbaar

-          RWP bestanden installeren met Utilities

-          Assets plaatsen in Railworks

-          Scenery plaatsen in Railworks

-          Routes en scenario's gaan naar Content

 

Nog meer wat er bij moet dan?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

je leest het weer te snel er overheen wat ik schrijf...

Er is geen "losse" scenery die je in de map Railworks plaatst. 

Als de map Assets heet dan plaatst je die assets map in RailWorks.

Scenery zijn ook assets

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

O, alsjeblieft... ik krijg vaak een "scenery" map in een download. Net als een map "assets" of een map "common". Moet ik elke map dus uitpakken en kijken wat er allemaal in staat?

 

Bestaat er nu geen schemaatje hiervoor? Zo van: download: RWP/exe/assets/common/scenery met wat waar naartoe moet?

 

En dit zijn volgens mij echt allemaal begrippen die alleen bij TSC of Steam thuishoren, dus zo gek is het ook niet dat het voor mij onbekend terrein is. 

 

En dan heb ik (waarschijnlijk ook door een fout van mij) nog een map in My Railldreams staan: Railsimulator, met daarin weer submapjes zoals Stations.

 

Dus alsjeblieft, een algemeen schema waarin staat welk onderdeel van een download waarin moet en hoe? 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja zo is het goed.

 

Maar ik vraag mij af of je hetgeen wij plaatsen aan berichten wel goed leest c.q. onthoud en/of een paar dagen later al weer vergeten bent en er later in een ander topic weer over hetzelfde begint.

Want afgelopen zaterdag heb ik het hier al aangegeven over de MyRailDreams map:

https://simtogether.com/forums/topic/2325-benodigdheden-zuid-west-niet-allemaal-te-downloaden/#comment-19749

 

Daar stond dit beschreven:

Installatie: de MyRailDreams map uitpakken in Steam\steamapps\common\railworks\assets\ en overschrijven wanneer gevraagd

Kortom, MyRailDreams map moet copy in de Assets geplakt worden.

 

Kort gezegd waar jij het dan vandaan haalt om een Scenery map te plaatsen in Railworks is mij een raadsel!

 

Edit/

Zag net wel dat zelfs hier het goede pad al staat vermeld met een plaatje van Sjef in een ander topic als laatste bericht en daarna wederom een nieuw topic is aangemaakt betreffende de portalen:

https://simtogether.com/forums/topic/2260-ontbrekende-bovenleiding-en-portalen-noord-west-nederland/#comment-19767

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het is al meerdere keren geschreven maar toch maar voor de duidelijkheid nogmaals; EXE en RWP bestanden hoef je zelf NIET te verplaatsen naar een map, EXE zijn zelfuitvoerende programma`s en RWP`s worden via UTILITIES automatisch op hun goede plek gezet. Dus niet het pad aanpassen of andere gekke dingen doen, gewoon op uitvoeren klikken bij EXE bestanden en bij RWP bestanden met UTILITIES uitvoeren. VERDER NIKS als er geen andere bestanden bij zitten. Vaak zit er een READ ME bestand bij waar ook duidelijk in staat wat je met eventuele andere bestanden moet doen. LEES DAT GOED! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy