Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

missing items in Noordwest


Gerwil

Question

Sorry, ik heb al een schop onder mijn dinges gehad omdat ik blijkbaar een verkeerde vraag in een verkeerde topic had geplaatst en dat ik de regels van de site had overschreden. Maar de ene vraag na de ander stapelt zich op en ik begin, opnieuw, de moed te verliezen. Ik heb Noordwest in Tools laten checken; "mist item in cyanid". De hele waslijst maar zonder een item in cyanide kleur. Dus? Hoe moet ik Tools dan lezen, als de uitleg niet klopt? Ik mis van alles in Noordwest, waaronder alle bovenleidingportalen. Ik kan mijn lijst met benodigdheden niet afwerken omdat er  een aantal links niet werken. Ik moet de handleidingen lezen maar die geven geen uitsluitsel over mijn vragen. Tot nu toe heb ik, na 6 dagen, één route (HSL) eindelijk compleet. Ik volg alle tips en adviezen hier keurig op, ik pak alles uit in een tijdelijke map, ik kopieer en plak de asset, content en andere mappen netjes in Railworks, ik installeer alle RWP's met Utilities en dat is dan het resultaat. De afgelopen dagen af en toen mijn zoon van 28 bij me gehad, die zat het allemaal een beetje aan te kijken. En hij stelde de belangrijke vraag: kom je eigenlijk wel aan rijden toe? Aan een beetje plezier? En ik kon alleen maar "nee" zeggen. Want ik ben voortdurend aan het installeren, zoeken naar waar ik mijn benodigdheden kan vinden, checken, testen, met van alles maar behalve met rijden.

 

"Lijkt me weinig lol aan op die manier" was het commentaar van mijn zoon. 

 

Dus ja, ik begin opnieuw de moed te verliezen, al doe ik het nu allemaal volgens het boekje...

Edited by Sjef61
Titel aangepast
Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Niemand heeft jou een schop onder je dingens gegeven. Alleen gewezen op wat forum regels, waar ik toch al soepel mee ben omgegaan. Maar op een moment moeten we toch de teugels wat aantrekken.

 

Ik denk dat het dan beter is om alleen maar payware routes te gaan rijden en de NL routes te laten voor wat het is.

Het compleet maken van NL routes geeft jou te veel stres in plaats van vreugde van het zoeken en vinden.

Helaas zal je bij alle NL routes hier tegen aan blijven lopen, zeker bij de al verouderde NL routes.

Lees ook nog eens goed en rustig de handleiding van TS tools door in mijn wiki. 

Je kan daar ook de Nederlandse vertaling downloaden van TS tools.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
9 uren geleden, Gerwil zei:

De hele waslijst maar zonder een item in cyanide kleur.

Nja dat heb ik ook nog nooit kunnen begrijpen wat daar mee bedoeld word.

Mja het komt er gewoon op neer dat alles mist op mogelijke .AP bestanden na zoals je weet.

 

10 uren geleden, Gerwil zei:

Ik kan mijn lijst met benodigdheden niet afwerken omdat er  een aantal links niet werken.

Dat is een kwestie van even een niet werkende link in een bericht melden, misschien weten wij raad.

 

10 uren geleden, Gerwil zei:

Tot nu toe heb ik, na 6 dagen, één route (HSL) eindelijk compleet

Heb je dan in een dag alle scenario's gereden die meegeleverd, en los te downloaden zijn?

Of mis je dan weer rollend materieel hetzij free en/of payware?

 

10 uren geleden, Gerwil zei:

En hij stelde de belangrijke vraag: kom je eigenlijk wel aan rijden toe? Aan een beetje plezier? En ik kon alleen maar "nee" zeggen.

Nou de een is de ander niet maar ik rij naar verhouding juist heel weinig en heb meer plezier met route bouwen ('t HvN) en routes compleet zien te krijgen wat mij dan voldoening geeft als dat gelukt is.

Er zijn zelfs een aantal Payware routes die nog niet eens zijn geopend laat staan scenario's gereden

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik ben geen bouwer maar een rijder. Ik heb inmiddels toch al wat routes geïnstalleerd en ja in het begin is dat wat werk. Maar wat ik me afvraag, net zoals meerdere hier denk ik, hoeveel routes probeer je in 1 keer te downloaden? Want als ik zo de problemen lees (en wat je zelf ook zegt) je bent constant bezig met downloaden en zoeken. Toen ik begon heb ik eerst de RETROCANVAS route gedaan, ofwel de beginners route. Na dat ik alle scenario's een keer gereden had ben ik pas aan de volgende route begonnen. Probeer niet ALLE NL routes ineens te doen maar eerst de ene en als je die helemaal gereden hebt dan pas de volgende. Oh ja en misschien ook een tip; als er eens een klein dingetje mist maar het is niet erg voor het zicht laat het dan zo! Maar ga niet krampachtig proberen alles af te zoeken want dan kom je inderdaad nooit aan rijden toe.

Oh en wat leeftijd betreft, ik vind leeftijd niet belangrijk om van een spel te genieten dus het excuus gebruiken van ik ben al..jaar vind ik niet terecht, sorry dat ik het zeg. 

Edited by skittle
Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 uren geleden, Gerwil zei:

 Ik mis van alles in Noordwest, waaronder alle bovenleidingportalen. Ik kan mijn lijst met benodigdheden niet afwerken omdat er  een aantal links niet werken.nden, checken, testen, met van alles maar behalve met rijden.

 

 

Over die portalen van NW NL gesproken.........🤨

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Iets wat ik vorige maand al heb gemeld. Maar ik geef nog niet op. Even voor de duidelijkheid: ik installeer zeker niet alle Nederlandse routes tegelijk. Ik download en installeer ze één voor één en als ik volgens mij alles compleet heb maak ik eerst een testrit in QD (als die er tenminste is) om te zien of er objecten, scenery of wat dan ook ontbreekt. Pas als ik dat zeker weet ga ik stuk voor stuk naar de scenario's kijken. Zo heb ik ook, als eerste, met HSL zuid gedaan en dat bedoelde ik met hij is compleet en getest. De volgende was - is- Zuid West Nederland, en daar bleken niet alle benodigdheden downloadbaar. Om die reden ben ik van mijn gewoonte afgeweken en overgestapt naar Noord West, maar daar liep ik dus tegen hetzelfde probleem aan als de vorige keer, en wat Sjef nu opmerkt.

 

Dus ik laat Noord West even voor wat het is en ben nu de hele lijst benodigdheden voor Zuid West voor de derde maal aan het downloaden en straks installeren. Ik neem tenminste niet aan dat het een probleem is als ik een bestand dubbel installeer en dat het eerste bestand dan gewoon overschreven wordt? In ieder geval hou ik nu een lijstje bij in Excel welke links niet werken en waarom niet, dat zet ik dan hier neer, zoals jullie verzochten, om te kunnen zien of er alternatieven zijn te vinden.

 

In ieder geval was ik gisteren al tegen de eerste missing object aangelopen, vlak achter Dordrecht richting Vlissingen, drie gebouw-grote meldingen van missing objecten (geel/wit/zwart). Vermoedelijk zitten die in één van die missing links.

 

Tenslotte: hoe ik Tools ook bekijk, ik kom er ook met de handleiding niet uit. Ik krijg steeds een waslijst van alle assets in een route en de missing zouden in cyaan moeten staan. Maar er staan dus geen cyaan-kleurige meldingen bij, wat ik gisteren al opmerkte. Iets wat Trains-XP ook beaamde dat hij dat ook nooit had begrepen. Vraag is dan, hoe zie je welke assets er wèl vermist zijn? Die hele lijst soms?

 

Nouja, ik ga hier mee verder en kijk waar het schip strandt. Als Sjef een oplossing heeft voor die ontbrekende portalen hoor ik het graag, want Noord West is de volgende en derde route op mijn verlanglijstje.

Zie: https://simtogether.com/forums/topic/2260-ontbrekende-bovenleiding-en-portalen-noord-west-nederland/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat  cyaan moer je negeren. Wat dat betekend weet niemand. iets wat van een vroegere versie is blijven staan denk ik.

Dus zoals ik aangeef in de WIKI is die lijst alles wat je mist aan assets en assets die in een AP bestand zitten. 

 

Dubbel installeren kan geen kwaad maarrrrr...

Als je nu eens die assets welke je hebt geïnstalleerd hierna deze bron bestanden in een map "geïnstalleerd" zet , voorkom je extra werk met onnodig installeren....

Het is maar een tip

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

MOD: Sjef61

Verder het verzoek jou vragen per route te houden. 

Nu ga je weer van de ene route naar de andere route terwijl je daar al een vraag over had openstaan.

Ik ga hier nu er strenger op toezien en jou vragen die NIET horen tot de route/topic waarin je ze stelt verwijderen.

Anders wordt het allemaal veel te verwarrend en een ongeorganiseerde knoeiboel.


Edit; hou de vragen ook kort en krachtig. Je maakt er hele verhalen omheen die er voor zorgen dat mensen al snel afhaken. 
Je vraag gaat daarin ook verloren.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het enige wat ik deed was antwoord geven op de opmerking dat ik alle routes tegelijk aan het installeren was en dat is dus niet zo. Ook gaf ik aan dat ik Noord West even opzij heb gelegd, en dat had betrekking op jouw opmerking over de ontbrekende bovenleiding in die route. En die tip had ik al opgevolgd, een map met geïnstalleerd, maar als je steeds objecten mist ga je twijfelen aan de installaties. Ik richt me nu op Zuid West en als ik daar vragen over heb stel ik die in een nieuwe topic, als ik er zelf niet uitkom, afgesproken?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur terug, Gerwil zei:

Ik richt me nu op Zuid West en als ik daar vragen over heb stel ik die in een nieuwe topic, als ik er zelf niet uitkom, afgesproken?

Waarom een nieuw Zuid West topic Gerwil, die had je gisteren (2-9-23) toch al aangemaakt?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

So far, so good. Nu (weer) toe aan Noord West. Al vanaf Amsterdam Centraal ontbreken (in ieder geval een groot deel van) de bovenleiding portalen, de bovenleiding zweeft over grote delen in de lucht. Niet alle portalen, maar de tussenafstand is te groot. Dus daar ga ik eerst naar op zoek.... En met Sjef's opmerking in gedachten, het lijkt erop dat Noord West echt een probleem met portalen heeft. Dus tips zijn welkom! Fijne nacht!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Zo te lezen licht dat hoogstwaarschijnlijk aan de setting van TSC en dan met name dat de scenery density niet vol staat waar je al eens een topic over hebt aangemaakt.

En als je daar niets mee doet, tsja dan kun je dit krijgen zoals het omschreven staat in het bericht.

https://simtogether.com/forums/topic/2324-wisselend-scherp-en-onscherp-beeld/#comment-19717

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja,  laat nu eens zien hoe je jou Advanced settings hebt staan.

Als je hier en daar wel portalen ziet,  zijn een of meer van de settings niet goed.

Er word namelijk alleen maar portalen van MarcD gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bijgaand mijn advanced settings en het resultaat bij Amsterdam Centraal. Blijkbaar ligt het idd ergens anders aan. Kijken of ik de portalen van Marc D. nog (opnieuw) kan vinden, want de laatste keer bleek dat een linkje te zijn die via Google werkt en dus niet werkt. Zoals eerder opgemerkt, toestemming vragen via Gmail en geen reactie krijgen (net als alle andere linkjes die via Gmail - niet- werken)….

 

<MOD Sjef61: Graag de plaatjes HIER inplakken en niet in een document. In dat document zijn de plaatjes niet goed leesbaar en we hebben de mogelijkheid tot uploaden plaatjes niet voor niets. document verwijderd.

image.png.>

 

Edited by Sjef61
zie mijn aanwijzing
Link to comment
Share on other sites

  • 0

bovenleidingen van MarcD  kijk hier eens voor de link: https://www.christrains.com/nl/required_assets_for_most_dutch_routes.html en download gelijk alles van de christrains website wat je daar kan ..

 

link rechtstreeks naar de bovenleidingen: https://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=10200.msg104347

 

ben er net geweest om te zien of de link werkte.. dus geen google drive!

**je moet wel een account hebben op railsim.nl natuurlijk

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dank je, Rob. De Bovenleidingportalen van Marc D. heb (voor de zekerheid) opnieuw gedownload en geïnstalleerd, was een scenery bestandje wat ik in Railworks heb gekopieerd. Van Christrains heb ik idd al destijds alles binnen gehaald, ook MORailworks_NL-Bovenleiding_v1.7.exe. Maar nog steeds zwevende bovenleidingen.

 

Misschien kun je me even een tip geven, Sjef: als ik een screenprint maak dan plak ik die in een .Docx documentje en stuur dat door met "kies bestanden". Waar moet ik de screenprint anders neerzetten om het als plaatje te versturen? Op het Bureaublad werkt niet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wacht even. Dus als ik het goed begrijp moet my raildreams/scenery/bovenleidingportalen in Assets worden geplaatst? Maar ik dacht dat ik jullie aanwijzingen had opgevolgd: scenery in Railworks plaatsen, Assets in Railworks plaatsen, dus alles gewoon in Railworks. Maar ik moet feitelijk dus alles in Assets plaatsen, ook de scenery?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat hebben we niet verteld

Alle elementen ( = Assets) moeten in de  Assets map geplaatst worden.

En in dit geval moet je nog zelf de map RailDreams aan maken.

Alle routes en scenario's staan in Content

image.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy