Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×
  • 0

tunnel decal werkt niet goed


Rob_zeeland

Question

ik heb een korte tunnel in mijn route waar ik een tunneldecal heb gebruikt aan allebei de kanten maar deze werken alleen als ik vanuit de editor de wereld in ga.. maar als ik mijn scenario rijd dan werkt het niet.. ik heb de decal al een paar keer opnieuw geprobeerd te leggen maar tevergeefs.. 

20230923214240_1.jpg

20230924094450_1.jpg

20230924102934_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

23 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Op je laatste screen is het toch wel goed?, d.w.z. dat de hole decal niet binnen/buiten de tunnel mag steken anders krijg je een zwart gat waar het op lijkt.

Maar misschien zijn er verborgen decals aanwezig, (je niet ziet maar er wel zijn en vandaar niet meer werken) dus dat ze niet allemaal weg zijn omdat ze lastig te selecteren zijn, wat de oorzaak kan zijn.

Wellicht wist je dat al, maar als je toets s ingedrukt houd zijn ze (scenery) wat makkelijker te selecteren om te verwijderen waarbij natuurlijk geen andere scenery vlakbij staat.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@KerAp ik zal idd eens een andere proberen..

 

@Trains-xp derde screen is idd werkend  maar dat is als je vanuit de world editor naar de world gaat.. dan werkt het wel alleen in een scenario werkt het niet.. er zijn overigens geen andere decals aanwezig..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

decal is van kuju denk ik.. de standaard in TS. helemaal over de lengte heb ik net geprobeerd maar dat word helemaal niks.. ik ga nu een decal van een andere provider proberen..

20230924145750_1.jpg

20230924145819_1.jpg

 

 

 

edit: 2 andre decals neer gelegd.. nu van ShermenHill route..  maar het zelfde effect..

 

moet wel ff zeggen dat de "S" in drukken mij echt heeft geholpen met selecteren van de decal.. dat is anders echt bijna niet te doen en nu ging het haast vanzelf.. dank daar voor!

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Laten we eens gek doen. Maak eens een nieuw scenario, en probeer het dan eens. Klinkt een beetje stom, maar misschien werkt het niet omdat de decal na het maken van het scenario geplaatst is. Heb ik met seinen ook wel eens gehad. Alhoewel ik het bij tunnels nooit gezien heb, maarja TS doet gekkere dingen...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ik zal dat vanavond eens proberen.. ben nu op het werk. ik heb wel geprobeerd om gelijk naar een free roam scenario te gaan en dan zien.. maar dan had ik ook geen decal. het is heel raar.. 50 meter verder lig ook een tunneltje en daar werken de decals prima..

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12 minuten geleden, Rob_zeeland zei:

50 meter verder lig ook een tunneltje en daar werken de decals prima..

Als je die op dezelfde manier hebt gelegd, is er waarschijnlijk een of andere bug gaande. Ligt de tunnel toevallig op de grens van 2 tiles?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 24-9-2023 om 15:00, Rob_zeeland zei:

decal is van kuju denk ik..

 

Wat je zegt "denk ik".....

Want neem als voorbeeld de hole decal van RWAustria en vergelijk die eens met die van Kuju ...

Juist dat is precies hetzelfde, wat ik ermee wil zeggen is dat dat je denkt dat die van Kuju word gebruikt terwijl het de decal van RWAustria is!

Het is niet anders maar hij komt maar 1 keer in de selectie lijst voor, ofwel ze komen mogelijk meerdere keren van tenminste 2 providers voor als je het met RW_Tools zou controleren.

 

decalaustria.jpg.cf4f929c15cb8b4cb86b441de6982ed5.jpg

 

decalkuju.jpg.a39ad790df5403b5e9f4cced1b881958.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Op 24-9-2023 om 15:00, Rob_zeeland zei:

moet wel ff zeggen dat de "S" in drukken mij echt heeft geholpen met selecteren van de decal.. dat is anders echt bijna niet te doen en nu ging het haast vanzelf.. dank daar voor!

 

Oja, dan weet je dat ook ....:

S ingedrukt = Scenery-selectie

T ingedrukt = track selectie

R ingedrukt = weg selectie

L ingedrukt = Loft selectie

E ingedrukt = andere speciale Editor items, zoals tunnel hole decals, tunnel occlusie volumes, track markeringen enz.

Dus wat de tunnel hole decal betreft is het E als er bijv. bomen staan wat ook scenery is.

 

Edit/

Er ging iets niet goed omdat ik het bericht tussen jou berichten (Sjef) wilde wijzigen en is daarom verwijderd.

Edited by Trains-xp
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@KerAp ik heb even een mini scenario gemaakt en dat was eigenlijk gewoon het zelfde.. geen decals..

 

maar....

 

ik ben er wel achter dat ie precies op een grens ligt.. zie screens.. ik ga eens kijken hoe ik dit ga oplossen.. ik heb trouwens al wel eens geprobeerd op er 1 ipv 2 te leggen.. dus of aan het begin of aan het eind maar dat werte ook niet..

20230925203845_1.jpg

20230925203854_1.jpg

 

 

@Sjef61 het is een echte tunnel..

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu heb ik een tunneltje gemaakt zo'n 2km eerder en die werkt wel..

 

dus eigenlijk:

 

Tile: +000002-000001  decal werkend

Tile: +000002+000000  decal niet werkend

Tile: +000002+000001  decal werkend

 

maar rechtstreeks vanuit de editor werken ze allemaal..enkel in scenarios niet..
 

20230925211811_1.jpg

Edited by Rob_zeeland
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Het is maar een vreemde toestand met de hole decal.

Als je weet hoeveel er precies gebruikt zouden zijn moet je dit met RW_Tools eens te controleren of het overeen komt met het aantal wat RW_Tools aangeeft.

Start RW_Tools -> selecteer je route en kies "Show Location of all Assets", ff zijn werk laten doen en krijg je lijst van missende bestanden van bijv. AP bestanden.

Klik dan verlaten en je krijgt weer een lijst met alle gebruikte assets waaronder de "tunnel blueprint000" bestanden en mogelijk ook van RWAustria als je die geactiveerd hebt staan.

 

Edit/

Dat werkt niet zoals ik gedacht had, zo'n decal is schijnbaar geen scenery want het word niet aangegeven in de lijst .

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, als hij elders wel werkt, moest het bijna wel zo zijn. TS kan heel boos worden als een wat groter iets 2 tiles beslaat. Zeker als één daarvan een 000000 tile is.

 

Dit heeft dus niks met de tunnel blueprint te maken, maar met een bug van DTG, dus de tip van Trains-xp gaat je niet helpen. Je kan met TS vechten wat je wil, maar zelfs al vind je een fix, dikke kans dat als je weer aan je route verder gaat bouwen, je de boel weer unfixt als je save't.

Aangezien je toch objectenbouwer bent, zou ik als ik jou was even zelf een tunnel loftje met ingebouwde spoordijk maken, dan heb je geen Tunnel Hole Decal nodig, en vermijd je deze bug in het algeheel. 😉 Als TS eenmaal besloten heeft dat het iets niet wil, ben je meestal gewoon f*cked. Dan kan je de bug niet vermijden, maar er misschien wel omheen werken. Vergeet niet de sneeuwtextures voor de spoordijk als je voor deze workaround gaat. 😉

 

Enige alternatief is de tunnel iets verplaatsen, net zolang tot het werkt, maar daar heb je alleen bij fictieve routes wat aan...

Edited by KerAp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@KerAp ik zou idd zelf iets kunnen maken maar ik ga eens kijken of ik niet gewoon een viaduct ipv een tunneltje kan doen.. op deze plek in real life is wel een tunnel maar ja als het niet ander kan..

als ik het gemaakt heb zal ik weer een screen neerzetten.. maar goed eerst weer werken vandaag 🙂 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

In mijn route Spoorlijnen Zuid Limburg (tussen Wijlre en Simpelveld en tussen Simpelveld en Kerkrade) komen ook twee korte tunnels voor waar een weg overheen loopt. Ik heb hier objecten voor gebouwd waarbij ik de halfronde tunnels in blender heb samengevoegd met een gedeelte van dijk van de weg die er schuin dwars op ligt. Als je deze route hebt zou je er eens na kunnen kijken, misschien krijg dan weer een idee, succes er verder mee.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

voor nu zo opgelost met een viaduct i.p.v. een tunnel. Een echte oplossing voor de tunnel decal hebben we niet kunnen vinden en zal waarschijnlijk een 'bug" zijn.

 

maar zoiezo bedankt iedereen voor de aangeboden hulp en ideeën. 

20230926195810_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy