Jump to content
  • 0

Railworks.exe reageert soms niet


Gerwil

Question

Soms, als ik met iets anders bezig ben geweest, reageert railworks.exe niet en blijft hangen in het initialisatiescherm. Klikken geeft een melding van windows: reageert niet (ja, duh!), wachten of afsluiten. Wachten heeft geen zin, dus afsluiten. Iemand enig idee waar dit door komt? 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Nog geen antwoord of reactie gehad maar het probleem begint weer. Steam opstarten gaat goed; dan Railworks 64 opstarten, tsc bevriest op het initialisatiescherm en stopt. Of tsc start op en sluit meteen weer af. Iemand ervaringen hiermee? Bijgaand een overzicht van mijn systeem, maar dit euvel komt maar sporadisch voor. Alleen nu lijkt het zich niet op te lossen.Microsoft Windows 11 Home.docx

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Snelkoppeling verwijderd en opnieuw een snelkoppeling gemaakt vanuit Railworks (met administrator eigenschappen). Nu start TSC op maar als ik een scenario van Sjef (Middelburg-Rotterdam) wil starten vliegt TSC er weer uit met deze melding. Waar gaat het fout?

 

Doc1.docx

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb iets over het hoofd gezien: paar dagen terug kreeg ik een update op Windows 11 en meestal ligt het systeem daarna overhoop. Ben gaan checken en plotseling had ik 14 verouderde drivers. Ge-update allemaal, stations gedefragmenteerd, nu opnieuw proberen. Laat het straks weten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nee dus, en ik denk dat het probleem zit in de QD die Sjef heeft toegevoegd. Ik heb er eentje gereden en vond het prachtig, maar nu valt me iets op. De normale QD van Zuidwest is verdwenen en ik heb nu een paar QD met de letter "S" ervoor, dus de QD-routes van Sjef. En daarmee gaat TSC out of memory. Ik denk dat er ergens een probleem is met de QD scenario's die Sjef erin heeft gezet. Niets ten nadele van Sjef maar blijkbaar reageert TSC bij mij hier helemaal verkeerd op.

 

Het lijkt mij het beste om de QD van zuidwest opnieuw te installeren, in de hoop dat de QD-scenario's van Sjef daarmee overschreven worden. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 uur geleden, Gerwil zei:

Nu start TSC op maar als ik een scenario van Sjef (Middelburg-Rotterdam) wil starten vliegt TSC er weer uit

Hmm, gaat het over het QD scenario van Sjef wat je er voorheen niet bij vermelde, ik dacht dat het om een standaard scenario ging!

En dat kunnen anderen bevestigen of ja dan nee dit traject problemen geeft want de QD heb ik niet.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nee, het was echt dat het fout ging bij de nieuwe QD scenario's van Sjef. Iets wat ik helemaal niet snap, Sjef kennende. Ik had er eentje gereden, echt geweldig, een QD met AI verkeer. En nu gaat het plotseling fout. Maar ik ben aan het zoeken waar het zit... Morgen verder, bedankt voor je support!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik geloof dat ik nu echt een probleem heb. TSC start op maar zodra ik welke route dan ook aanklik krijg ik foutmeldingen die wijzen op een geheugenprobleem. 

 

Zelf denk ik dat ik Steam (en dus ook TSC) moet gaan herinstalleren want ik kan nu helemaal niets meer doen

Naamloos.thumb.jpg.e3750d601433c260dd8d3e9f14d514b9.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Met mijn QD is niets mis.

Ik en anderen rijden er al tijden mee.

Wat al raar was is dat die andere QD in eens weg was.

Je moet even al je bestanden laten controleren door Steam.

 

De melding geeft aan dat er te weinig videogeheugen is.

Een van je video drivers is niet goed?

 

Met welk programma heb je gecontroleerd op verouderde drivers?

Hoe heb je die zogenaamde verouderde drivers ge-update ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik weet dat de fout ergens anders zit, Sjef, en dat het niet kan liggen aan jouw QD. Ik heb Steam al laten controleren maar geen verbetering. Mijn drivers hou ik al een paar jaar up to date met Driverbooster Pro en dat werkt prima. Ik ga de tip van Lupin nog proberen en de cache legen (iets wat ik steeds vergeet), anders denk ik dat ik Steam maar opnieuw moet installeren?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi Gerwil, Jij heb de gave om dingen voor elkaar te krijgen en juist niet voor elkaar te krijgen met Trainsim.. maar om dit probleem op te lossen gaat een nieuwe installatie van steam niet helpen.. driver booster zou ik zoiezo overboord gooien en gewoon handmatig een driver updaten..  als je met steam je bestanden heb gecontroleerd dan zou ik de NVidia drivers updaten handmatig.. dan kan je kiezen voor een compleet schone installatie van die driver.. ook altijd wel belangrijk is om te zien of windows up-to-date is..

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 uren geleden, Rob_zeeland zei:

... dan zou ik de NVidia drivers updaten handmatig...

Daar gebruik ik Geforcr Experience voor en krijg je autom. bericht als er een Nvidia driver update is en heb je altijd de goede die voor jou van toepassing is.

En dan zou ik voor een schone installatie gaan als het sowieso niet goed zit gezien een fout met de Vertex.....

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Quote

Met mijn QD is niets mis.

Naar aanleiding van dit topic was ik nieuwsgierig geworden naar de QD + AI bestanden.

Met de ICMm starten vanaf Middelburg, bleek de ATB niet werkend te krijgen middels toets U.

Ook CTRL+F11 en CTRL+F12 voor cabine- en instrumentverlichting gaven geen resultaat.

Verdere pogingen maar gestaakt...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Met AI verkeer heb ik nog nooit mee gewerkt dus hou mij ten goede....

Maar de genoemde ICMm zijn/is die in de Preload map gewijzigd naar de nieuwste versie? (als ze gebruikt zijn)

Trouwens als je de ICMm kiest om te rijden zou dat geen problemen moeten geven wat uit de berichten van RcA wel het geval is.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik wil graag (nogmaals) voorop stellen dat het beslist niet heeft gelegen aan de QD van Sjef (wat ik overigens ook absoluut niet verwacht had). Inderdaad, heeft gelegen want het probleem is (blijkbaar) opgelost door jullie tips te volgen. Ik heb Gforce Experience opnieuw gedownload (had een oudere versie) voor mijn GTX 1650 (4Gb) kaart en de laatste driver geïnstalleerd. Verder heb ik de "standaard" QD opnieuw geïnstalleerd en de cache geleegd. Net even een stukje de standaard QD Vlissingen-Rotterdam Centraal gereden en het werkt weer als vanouds. En ja, nu ga ik ook de QD van Sjef weer rijden (als de standaard QD die niet heeft overschreven, anders installeer ik die van Sjef opnieuw want die toevoeging van AI verkeer maakt de route nog veel mooier).

 

Wat die ATB betreft, volgens mij verschilt dat per trein dus ik ga daarvoor eerst het manual van de betreffende trein maar eens bestuderen.

 

Weer bedankt, meesters!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
19 minuten geleden, RcA51 zei:

Je begrijpt het niet? Elke rit begint o.a. met het aanzetten van de ATB.

Dit zijn drie functies die niet met het toetsenbord zijn te gebruiken.

Kan het zijn dat dit  met de nieuwste versie van de ICMm te maken heeft?

LOL. Niet gaan plagen he,....

Ik ben aan het kijken naar de door mij gemaakte preload welke uitvoering ik heb gebruikt en of de nieuwe  preload van Chris het wel  wel doet.

Dat heb jij ook niet even getest.

 

Maar goed, terug naar het  topic onderwerp.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, Gerwil wat ik al voorspelde.

Je bent niet de eerste dit met zulks zogenaamde Driver update programma's de bieten brug op gaat.

Zou dat proggie maar niet meer gebruiken en altijd de originele update mogelijkheid gebruiken.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Quote

LOL. Niet gaan plagen he,....

Ik ben aan het kijken naar de door mij gemaakte preload welke uitvoering ik heb gebruikt en of de nieuwe  preload van Chris het wel  wel doet.

Dat heb jij ook niet even getest.

Ik hou er over op.

Je aanvankelijke reactie vond ik heel irritant. Alsof er aan de QD bestanden niet iets zou kunnen mankeren.

Er wordt iets geconstateerd en dan verwacht ik een andere reactie dan ik nu kreeg.

En dat laatste zinnetje: 'Dat heb jij ook niet even getest.' 😡

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Niet op alle slakken zout leggen, dat heb ik me ook afgeleerd. En ja, je kunt reacties krijgen die je niet verwacht of niet leuk vindt, ook daar maak ik me al niet meer over druk. En natuurlijk kan er iets mankeren aan een route, ook dat heb ik (alweer) geconstateerd. Maar ik heb ook geleerd om eerst eens naar andere bronnen te kijken waar het aan kan liggen.

 

Ik heb door de tijd heen van Sjef heel veel bruikbare tips (en regelmatig een spreekwoordelijke schop onder m'n kont) gekregen en wat ik bedoelde te zeggen is dat Sjef zeker geen route in TSC zou loslaten die mijn systeem plat legt. En dat was wat er gebeurde, TSC bevroor en vloog er met een OOM uit. En dat lag zeker niet aan een route van Sjef, meer wilde ik niet zeggen.

 

Don't worry, be happy...😉

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Wat soms ook kan helpen is het register laten controleren op eventuele beschadigde bestanden.  Vorige week is (net als al eerder genoemd) ook bij mij een update geweest die om welke reden dan ook voor veel problemen zorgde. oa meldingen dat bepaalde programma`s niet meer werkten. Railworks startte wel maar totaal geen geluid meer. Hierna toch eens register controle gedaan en bleken 138 bestanden corrupt te zijn. Alles laten oplossen door datzelfde programma waarna de pc en dus ook railworks weer normaal werkte. Dus een controle kan nooit kwaad lijkt mij.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy