Jump to content

Routes in aanbouw / Routes in development


ClipmeneerNL

Recommended Posts

  • Replies 235
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oké, ik ben een beetje laat (werk, sport en überhaupt leven), maar ondertussen heb ik al het spoor weggehaald en weer gelegd (nu met eigen trackrule). Ik heb ook het perron van Broeckersveen opnieuw gelegd. Hierbij heb ik dus de Christrains handleiding die op magische wijze afstanden etc. berekend gebruikt. Maar ik wil weten of ik dit goed heb gedaan: ik gebruik NS Platform mid 7m (oftewel 7 meter midden platform), dus ik vulde bij Perron breedte 7 in. Toen drukte ik op Klik om platform offsets te berekenen (goh) en kreeg ik: Perron breedte:   7m Spoor-tot-perron offset :5.1m  Spoor-tot-spoor offset:10.2m. Dus nu heb de sporen met een offset van 10.2m van elkaar liggen (gebruikte de offset tool om het goed te krijgen) en het perron met een 5.1m offset (3 maal raden hoe ik dat deed...). Dus dan klopt alles? Ik stuur morgen hopelijk nog een screenshot door van hoe het er uitziet.

Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, Trains-xp zei:

De hoogte van het perron lijkt wat laag maar kan het mis hebben. (kijk eens bij de deuren)

Hier staat iig beschreven hoe hoog een perron ca. moet liggen:

https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Het_Perron

voor de hoogte staat ook hier..als je dan toch de tool gebruikt is het een kwestie van lezen ? 

spoor-perron.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden, truij_treinen zei:

Ik heb de perron hoogte nu de perron hoogte op 1.3M staan met de CT sporen die gewoon op de grond liggen.

dat is te hoog.. 0.800 en spoor is 0.250 normaal gezien..

Link to comment
Share on other sites

42 minuten geleden, Rob_zeeland zei:

dat is te hoog.. 0.800 en spoor is 0.250 normaal gezien..

Juist, dus dan zou het perron op ca. 1.050 vanaf het maaiveld moeten komen ervan uitgaande dat bovenkant rails 0.250 is.

Want al naar gelang welk spoor er is gebruikt is het hoogte bovenkant rails plus 0.800

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ondertussen ook bezig geweest met (her) bouwen van mijn route. Ik heb het nu rond Broeckersveen af. (De perrons hoogte is 1.2m. Dat is perfect.) De ATB heb ik ook zo gekregen dat als je langs het bord gaat dat ie dan ook afgaat. (Eentje zichtbaar met de link in het veertig gedeelte zodat het getal klopte en een ander ondergronds voor de pling)

Screenshot_naamloos_53.79786--1.54747_15-21-23.jpg

Screenshot_naamloos_53.79454--1.54766_15-22-10.jpg

Screenshot_naamloos_53.79786--1.54747_15-21-26.jpg

Screenshot_naamloos_53.79786--1.54747_15-21-30.jpg

Screenshot_naamloos_53.79479--1.54746_15-21-34.jpg

Screenshot_naamloos_53.79470--1.54757_15-21-54.jpg

Screenshot_naamloos_53.79403--1.54753_15-22-45.jpg

Screenshot_naamloos_53.79357--1.54734_15-23-00.jpg

Screenshot_naamloos_53.79394--1.54763_15-21-39.jpg

Screenshot_naamloos_53.79429--1.54758_15-21-50.jpg

Screenshot_naamloos_53.79401--1.54754_15-22-14.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Nieuwe Route Opkomend!

 

Dit jaar zal er een nieuwe Trainsim route verschijnen genaamd de Rooiveense landen.

 

Deze Route zal fictief zijn maar wel volledig Nederlands.

Ik verwacht de eerste versie dit jaar nog af te krijgen maar daarvoor hou ik jullie nog op de hoogte!

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Danivh zei:

Nieuwe Route Opkomend!

 

Dit jaar zal er een nieuwe Trainsim route verschijnen genaamd de Rooiveense landen.

Leuk dat je begonnen bent  aan de bouw van een route .

We zien de plaatjes ter zijne tijd wel komen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Bezig met een fictief routetje. De tramlijn op de eerste afbeelding is gebaseerd op de tramlijn van Scheveningen en Den Haag. Deze tramlijn zal voor nu nog niet echt gebruikt worden, desondanks er toch spoor, bovenleiding, haltes en markers zijn. Verder zijn op de tweede afbeelding twee verlaten mat'54 stellen te zien, die ik ook veel zal plaatsen op deze route. Deze fictieve route gaat veel oude goederenlijntjes, spoormusea en verlaten sporen bevatten, die echter niet gebruikt worden naast het hoofdspoor. Op de laatste afbeelding zie je het hoofdstation, het hart van de route, gebaseerd op Leiden qua spoorindeling, met een Haarlemse twist. (ik weet dat er nog geen bedrading hangt). Veel development zal ik ook posten op de SimTogether discord in #train-sim-development!

 

Screenshot2023-11-24222154.thumb.png.6ae36428dc2ef45f5f81fd2f8c45b44d.pngScreenshot2023-11-24224528.thumb.png.c4ac5a373adf1ae62e89ab3abbb42963.pngScreenshot2023-11-24222233.thumb.png.8366faaec10f4b498d8d2d226f559975.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Deze fictieve route gaat veel oude goederenlijntjes, spoormusea en verlaten sporen bevatten, die echter niet gebruikt worden naast het hoofdspoor.

 

Dat is jammer want die oude sporen zijn juist mooie delen die met goederen en oud materieel zijn te rijden..

Hopelijk maak je ze toch berijdbaar................

 

Succes met de bouw.

Link to comment
Share on other sites

  • Sjef61 changed the title to Routes in aanbouw / Routes in development
18 hours ago, Traveler said:

Deze fictieve route gaat veel oude goederenlijntjes, spoormusea en verlaten sporen bevatten, die echter niet gebruikt worden naast het hoofdspoor.

 

Dat is jammer want die oude sporen zijn juist mooie delen die met goederen en oud materieel zijn te rijden..

Hopelijk maak je ze toch berijdbaar................

 

Succes met de bouw.

Nou ja, misschien in de v2?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy