Jump to content

SimTogether: improvements as of March 14 2020


etienne123

Recommended Posts

Nederlands 

Nu SimTogether enkele maanden online is, is het tijd om kritisch te kijken naar de site. We zien hierbij een groot aantal positieve punten.

De software waar SimTogether op draait werkt goed en is stabiel. Van het discord-kanaal wordt veel gebruik gemaakt. Ook worden de nieuwe foto- en filmalbums regelmatig voorzien van nieuw materiaal. 

Maar er zijn ook een aantal dingen die beter kunnen! Net als bij haar voorganger TreinPunt.NL, is de input van onze gebruikers heel belangrijk om door te ontwikkelen.

 

Om ervoor te zorgen dat iedereen de juiste informatie zo goed en snel mogelijk kan vinden, maken we aanpassingen in het menu, de lay-out van de site en gaan we de homepage vervangen.

Natuurlijk willen we zo veel mogelijk mensen enthousiasmeren voor Train Simulator, maar we willen ook de gebruikers die Train Simulator al hebben van de juiste informatie voorzien. De nieuwe homepage voorziet in beide doelen.

 

Er komt een nieuwe index-pagina: één handig overzicht met alles wat er op SimTogether gebeurt!

 

Een belangrijke verandering is dat, op veler verzoek, het forum terugkeert. We hadden verwacht dat de nieuwe clubs-optie en ons discord-kanaal een mooie opvolger van het forum zouden zijn, maar, net als velen van jullie, vinden we sommige onderwerpen beter in een forum passen.

De komende tijd gaan we kijken welke onderwerpen het beste in een club, en welke onderwerpen het beste in het forum passen. We vragen iedereen om hier ook in mee te denken. Zie ook dit topic

 

Met deze aanpassingen, willen we laten zien dat we luisteren naar feedback. Samen zijn we een grote community. Het doorontwikkelen van de website is belangrijk om ook in de toekomst samen onze hobby te kunnen blijven uitvoeren. 

 

English 

SimTogether was launched a couple of months ago, and now it's time to reflect on how well the new website has been received.We see a lot of positive things: The software behind SimTogether proves to be stable. Our Discord-channel is very active. The photo- and video-pages are filled with new content regularly.

We also see some room for improvement. Just like with its predecessor TreinPunt.NL, the input from our community is very important to us.

You’ll see these changes from as of this Saturday (March 14 2020):

 

We made some adjustments to our lay-out and pages to make sure they are easier to read and understand.

Also, the homepage has changed to meet the needs for users who are new in the world of Train Simulator, but also for those who already know Train Simulator and are only looking for more information or new content.

 

There will also be a new index-page where you can find everything that is happening on Simtogether in the blink of an eye!

 

The forums are returning. We expected to have a good alternative with the clubs-page and our discord-channel. We now see, like some of you already stated, that a forum fits some subjects better.

We’re still looking which subject fits where and your help is really appreciated. More information can be found here

 

With these changes, we want to show you that we are listening to your feedback. Together we are one community. It is important to develop the website further continuously, in order to be able to practise our common hobby together in the future.

 

Namens het team, on behalf of the team,


Etienne Ammerdorffer

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ze hebben dat wat verborgen Hans

Als  je op het pijltje klikt naast het woord Forum dan  komt er een uitklap menu met  Clubs.

ik vind dit erg onhandig daar ik op de Ipad dit bijna niet voor elkaar krijg.

 

Ik hoop dat dit wordt aangepast ivm de vindbaarheid.

 

Sjef.

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

Eerlijk gezegd niet helemaal.

Bij de eerste versie van simtogether kreeg je in jouw clubs chronologisch aangegeven wat de laatste activiteiten waren. Dat was erg gemakkelijk (nadat je daar aan gewend was).

Kun je dat toepassen in die kolom?

Ik vind de indexpagina nu wel een stuk beter als eerst. Lijkt weer op  het  'oude'.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Etienne,

 

Ik mis een beetje het overzicht. Jullie startten met 'mijn clubs'. Kan aan mij liggen, maar ik zie ze niet terug helaas. Ik ben nu genoodzaakt om alle clubs na te gaan of e veranderingen zijn.

Het forum was op trein.nl overzichtelijk en kon je makkelijk met een klik naar het laatste topic.

Misschien kun je er wat mee.

 

Misschien zie jij het beter Sjef61?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Hans,

 

Een terechte opmerking, waarin je niet de enige bent. Het staat hoog op de lijst om de opzet van de clubs te wijzigen en anders in te richten: efficiënter en beter passend in combinatie met het forum. Maar de roadmap is lang. De Dark Mode wordt nu eerst ingericht. Daarna wordt de Clubs ingericht. 
Wordt vervolgd! Blijf vooral feedback geven.

 

Groet,

Etienne 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Floortje59 said:

Misschien zie jij het beter Sjef61?

 

Ik liep daar ook al tegen aan hans.

 

Als je een blog aanpast zie je daar nergens een melding van.

 

Je moet nu voor elke verandering eigenlijk een nieuwe blog maken wat niet handig is. 

(Maar dat is bij Etienne al bekend)

 

Dit is het enige wat je terugvind

 

908903226_Snap2020-03-29at11_49_02.thumb.jpg.2e0b29380ce45f9da7434027f8b7c6c5.jpg

 

 

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

Fijn dat jullie het goed oppakken!

Ik heb er vertrouwen in dat de verbeteringen er komen. Succes met het uitlopen van de roadmap.

 

17 uren geleden, R-Road zei:

Dit viel mij idd ook op... bij mijn club wordt de meest recente verandering van paar dagen terug ook niet op de clubpagina weergeven, alleen een oudere verandering van ruim een week geleden. 

Klopt. Op zicht staan daar dus de laatste opmerkingen of zaken uit de clubs, maar die is relatief kort en dus weer snel uit beeld.

Etienne123 pakt m goed op, las ik.

20 uren geleden, Sjef61 zei:

 

Ik liep daar ook al tegen aan hans.

 

Als je een blog aanpast zie je daar nergens een melding van.

 

Je moet nu voor elke verandering eigenlijk een nieuwe blog maken wat niet handig is. 

(Maar dat is bij Etienne al bekend)

 

Dit is het enige wat je terugvind

 

908903226_Snap2020-03-29at11_49_02.thumb.jpg.2e0b29380ce45f9da7434027f8b7c6c5.jpg

 

 

 

De opmerking bij R-Road was eigenlijk bij jou bedoeld. 

Edited by Floortje59
Link to comment
Share on other sites

Misschien een aanvullende tip op wat ik schreef bij de clubs.

Sjef heeft in bovenstaande afbeelding Activity in my clubs gekaderd.

Is het mogelijk dat je daarin alleen de headlines van de clubs vermeld.?Mogelijk kunnen er dan meer activiteiten vermeld worden. Nu staat er heel veel extra informatie te lezen die je ook kunt lezen als je die club opent.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy