Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×
  • 0

Route Noordwest Nederland 5


byssch

Question

Hallo formmers/ beheer,

 

Wie helpt mij uit de brand, nu het buiten zo veel gevaarlijker lijkt dan binnen. ?  

 

Problemen met route in NW-NL 5.0, alles is goed geïnstalleerd en alle benodigdheden zijn mogelijk aangeschaft, totaal 300 euro en de hobby mag wat kosten. Scala aan routes/ prg door NHN en geen van alle doet het, tijdsduur staat overal op 0. Krijg foutmelding na foutmelding, ook in 32 en/-of 64bits. Ben afzonderlijke  NHN routes (rwp) gaan downloaden, met tijdsduur. Gelukkig doen deze het wonder wel goed in boven genoemde prg.!  

 

Munich - Augsburg,  US Loco & Asset Pack, Europa Loco & Asset Pack, Chris Trains, Coha prg  bijna alles wat maar te download  was/ is etc.

 

Afijn (SG) Speciale ritten door Noord-Holland) werken wel op NW-NL 5.0 route.

Krammerdijks Deltaland 2.1  routes ook geen problemen en overige. 

 

De pc voldoet ruimschoots aan de eisen, HP i7 - 3. 3.7 Mhz  8 Gb ram  2x1 Tb Hd en vrij zware Gr-kaart Nvidia.  

mvg Bouke.

 

Link to comment
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Op 10-10-2020 om 13:05, Sjef61 zei:

Je moet even kijken in de WOP map  railnetwork/tracks

 

16 uren geleden, Sjef61 zei:

Gaat het nu om NW-NL 5.0 en de  senario's wat je er op wil spelen die fouten geven?

 

 

Hoi Sjef61, 

 

Het lijkt me beter om voorbeelden toe te sturen.  Hele reeks senario's werken wel en niet in de Noordwest - Nederland 5.0. Terwijl alle benodigdheden mogelijk aanwezig zijn.!  Foutmeldingen worden opgemerkt in zwart scherm met enkele zinnen. Gek genoeg doet zich dat niet voor in overige pakket; Krammersdijk Deltaland V2.1 en RCR retro canvas route & Starters Pack. WG Armseinenroute/ Coha Seinen werken niet naar behoren. Kort resumerend  sommige senario's geven fouten en werken dus niet. Verder zal ik wat voorbeeld opsturen en dat neemt wat tijd in beslag tussen mijn werkzaamheden, later meer.

 

groet Bouke.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
16 minuten geleden, byssch zei:

 

Hoi Sjef61, 

 

Het lijkt me beter om voorbeelden toe te sturen.  Hele reeks senario's werken wel en niet in de Noordwest - Nederland 5.0. Terwijl alle benodigdheden mogelijk aanwezig zijn.!  Foutmeldingen worden opgemerkt in zwart scherm met enkele zinnen. Gek genoeg doet zich dat niet voor in overige pakket; Krammersdijk Deltaland V2.1 en RCR retro canvas route & Starters Pack. WG Armseinenroute/ Coha Seinen werken niet naar behoren. Kort resumerend  sommige senario's geven fouten en werken dus niet. Verder zal ik wat voorbeeld opsturen en dat neemt wat tijd in beslag tussen mijn werkzaamheden, later meer.

 

groet Bouke.

9 minuten geleden, byssch zei:

 

Hoi Sjef61, 

 

Het lijkt me beter om voorbeelden toe te sturen.  Hele reeks senario's werken wel en niet in de Noordwest - Nederland 5.0. Terwijl alle benodigdheden mogelijk aanwezig zijn.!  Foutmeldingen worden opgemerkt in zwart scherm met enkele zinnen. Gek genoeg doet zich dat niet voor in overige pakket; Krammersdijk Deltaland V2.1 en RCR retro canvas route & Starters Pack. WG Armseinenroute/ Coha Seinen werken niet naar behoren. Kort resumerend  sommige senario's geven fouten en werken dus niet. Verder zal ik wat voorbeeld opsturen en dat neemt wat tijd in beslag tussen mijn werkzaamheden, later meer.

 

groet Bouke.

16 minuten geleden, Sjef61 zei:

Weet je wek zeker dat de scenarios die fout gaan bij jou versie horen?

Neen, maar waar kan ik WOP map vinden. 

 

Neen, maar waar kan ik WOP map vinden. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoi,

Probeer eens een snelstart , op noordwest nederland.

Je probeert denk ik ,carierre scenarios te spelen.

Je zou eigenlijk standaard scenario s, eerst eens proberen op de route.

Met de Virm is het zo ,als je bv 1 repaint niet oke, hebt dan werkt het scenario niet meer.

Of de scenario s, voor deze route, zijn eigenlijk nog voor versie 4.

En om het half jaar heeft chris sale .

De wop tracks, staan meestal, bij chris of op railsim.de.

Je kunt de route en per scenario laten checken, door RW tools of nu dan ook Ts tools.

Dan zie je ongeveer wat je mist.

Greetz John

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dankje Sjef

Ik heb in de route Noordwest Nederland op escape gedrukt.

En dan op World Editor.

En dan aangeklikt ,het kleine kubusje.

En dan gekeken bij Coha ,hierbij staat bij de sporen, aangevinkt.

Lijkt erop dat de sporen van coha zijn.

Ik heb verder doorgeschoven naar Wop tracks , deze staan niet aangevinkt.

Lijkt dan er op, dat deze niet nodig zijn.

Ik heb in standaard, 1 scenario van XR gereden. Met de Icm Enkhuizen naar Amsterdam.

Op Fps vertraging bij enkele stations na ,toch  door kunnen rijden.

Greetz John

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 uren geleden, dylanjohn10 zei:

Hoi,

Probeer eens een snelstart , op noordwest nederland.

Je probeert denk ik ,carierre scenarios te spelen.

Je zou eigenlijk standaard scenario s, eerst eens proberen op de route.

Met de Virm is het zo ,als je bv 1 repaint niet oke, hebt dan werkt het scenario niet meer.

Of de scenario s, voor deze route, zijn eigenlijk nog voor versie 4.

En om het half jaar heeft chris sale .

De wop tracks, staan meestal, bij chris of op railsim.de.

Je kunt de route en per scenario laten checken, door RW tools of nu dan ook Ts tools.

Dan zie je ongeveer wat je mist.

Greetz John

 

 

 

 

 

8 uren geleden, Sjef61 zei:

Een trein staat waarschijnlijk naast de rails of mist  op de aangegeven positie

Is geen scenario probleem maar een scenario die, denk ik, niet hoort bij deze versie

 

Nou Sjef61, heb vandaag alles getest op 't Hart van Nederland en geen enkele foutmelding, overigens prachtige route.

Toen ben ik alle scenario's  van Noordwest Nederland gaan testen,   60% werkt goed dan alleen in 64bits wel te verstaan.

Gelukkig kan mijn pc het allemaal redelijk verdragen.

 

Het vreemde is en denk ook dat, dat het is  wellicht horen deze scenario's niet thuis in NHN.

Morgen ga ik Exel bestand maken dan heb je beter overzicht. 

 En wederom bedankt.

 

Bouke.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
7 uren geleden, dylanjohn10 zei:

Hoi,

Probeer eens een snelstart , op noordwest nederland.

Je probeert denk ik ,carierre scenarios te spelen.

Je zou eigenlijk standaard scenario s, eerst eens proberen op de route.

Met de Virm is het zo ,als je bv 1 repaint niet oke, hebt dan werkt het scenario niet meer.

Of de scenario s, voor deze route, zijn eigenlijk nog voor versie 4.

En om het half jaar heeft chris sale .

De wop tracks, staan meestal, bij chris of op railsim.de.

Je kunt de route en per scenario laten checken, door RW tools of nu dan ook Ts tools.

Dan zie je ongeveer wat je mist.

Greetz John

 

 

 

 

 

Hoi John,

Het meeste werk in Standaard 60% en in Snelstart 10% daar werkt bijna niets.

Probleem is weet er nog te weinig vanaf, kom vanaf Trainz2009 was leuk tot ze stopten.

Maar ga zeker me verdiepen.

 

grtz Bouke.

6 uren geleden, Sjef61 zei:

en natuurlijk hier  John ?

 

Bestand geïnstalleerd volgens utility's, bedankt daarvoor

 

Bouke.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Goedemorgen,

 

Sjef61, toch beetje verder gekomen, althans denk ik. Bij foutmelding op bewerken klikken en daarna naar kleine blw.kubus.

Rechts vinkjes weghalen en opslaan etc. Alles lijkt te werken, geen fouten etc.

Natuurlijk wil dit nog niets zeggen of het overal zo gaat werkt..!

Vinkjes weghalen kan niet altijd ongestraft blijven, er werd gisteren al iets over geschreven. 

Nou dat ga ik voorzichtig verder. Wat me wel bevreemd is dat er  geen senario's  (Snelstart rit)  NHN kan worden opgestart.

 

mvg Bouke.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dag Bauke,

 

Nee, dat is niet de oplossing.

Je scenario gaat daardoor niet goed werken (zeker niet de tijd gestuurde scenario's) en de rit kan onvoorspelbaar worden.

Je moet ten alle tijden de juiste scenario's gebruiken bij de juiste route versie.

 

Beter is dat je naar die coördinaten gaat die TS aangeeft en de trein weer op de rails zet of anders met TS tools een  trein swap doen.

Afhankelijk van je type foutmelding natuurlijk . Soms kan je zo een scenario van een oudere versie geschikt maken voor de nieuwe versie.

Maar dat is meer voor mensen met meer ervaring.

 

Sjef.

 

 

Edited by Sjef61
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy