Jump to content
  • 0

Train simulator Out of memory crash


iGabriël

Question

Sinds vandaag ben ik begonnen aan de bouw van de voormalige IJmondlijn (IJmuiden naar Haarlem). Ik ben begonnen bij station IJmuiden Casembrootstraat, het station voor station IJmuiden Julianakade. Bij het gebruiken van de gradient tool met Chistrains' perron ging het mis, de game crashte en gaf de Out Of Memory melding. Ik heb gezien dat de PC 4 tot 5 van de 8 GB RAM gebruikt tijdens het aan hebben van de Train Simulator, ik snap niet waarom de game opeens stopt. Ik kan niet beginnen met de route omdat de game elke keer stopt en hem niet opslaat zodra ik een perron wil bouwen.

 

Is er een oplossing om dit probleem helemaal te verhelpen? 

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Die gradient tool veroorzaakt heel snel een dump.

Maar waarom gebruik je die voor een perron, die is alleen voor de rails.

Perrons staan altijd recht.

Of begrijp ik het verkeerd?

 

Die dump wordt niet altijd veroorzaakt Dior een geheugen te kort.

Bij alle type crashes geeft hij die melding.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
6 hours ago, Sjef61 said:

Die gradient tool veroorzaakt heel snel een dump.

Maar waarom gebruik je die voor een perron, die is alleen voor de rails.

Perrons staan altijd recht.

Of begrijp ik het verkeerd?

 

Die dump wordt niet altijd veroorzaakt Dior een geheugen te kort.

Bij alle type crashes geeft hij die melding.

Bij station Casembrootstraat loopt her perron een stukje naar beneden (een helling)image.png.856cc106461e4145069d002c72335c02.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, om een perron te plaatsen ga je te werk zoals ze in het filmpje met het spoor laten zien, dus met gebruik van de zg. select tool: https://www.youtube.com/watch?v=mYNyXiq95ZE                                  

Mocht het spoor wat op/aflopen dan loopt het perron precies met bovenkant rails mee, het enigste wat je hoeft te doen is het perron op de goede hoogte breengen.

 

Ps. druk regelmatig op F2, dan word het gemaakte opgeslagen, krijg je een dump dan ben je iig niet alles kwijt.

 

Edit/

Ja dan kom je er niet onderuit om gebruik te maken van de gradient tool, of je moet het instellen op zoveel graden schuin.

Je moet de bovenkant sowieso doorknippen en hechten op het punt van schuinlopen, anders lopen de reizigers zonder onderbenen op het perron.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bedankt voor de tip, ik heb het stukje wat ik wilde aanpassen met de tool los gemaakt van het perron en dat lukte zonder een dump.

Dit is station IJmuiden Casembrootstraat tot nu toe, alleen willen de deuren van de trein niet openen ondanks de perron markers. Ook is de bovenleiding niet verschenen, maar ik heb het wel ingesteld.

 

Is het goed om een topic te maken met daar de voortgang van de route?

image.thumb.png.a01dce9134c5fbe0857047b30ce0ded0.png

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Als je wat meer voortgang hebt gemaakt is dat prima.

Het hangt af van de gekozen trackrules of er wel of geen bovenleiding komt.

Als je de Nederlandse portalen  van Michael1234  gaat gebruiken dan moet kiezen voor elektrisch rails  zonder draad of anders 3e rail

Welke trackrule gebruik je? van COHA?

 

De portalen  moet je dan zelf plaatsen en de draden zelf aanbrengen.

Er worden ook plaatsing tools meegeleverd waar de portalen automatisch worden geplaatst met draad er tussen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hoe heb je de bovenleiding ingesteld? Als je bedoelt dat je "overhead wires" hebt aangevinkt in het fly out menu aan de rechterkant, dit is puur zodat TS weet dat er ook elektrische treinen (met bovenleiding) kunnen rijden. Als je "None" selecteert doet een trein zonder verbrandingsmotor het niet op dat spoor.

 

Overigens kun je bovenleiding beter handmatig plaatsen met de door Sjef genoemde set portalen. Een trackrule met automatische bovenleidingsdraad is makkelijk maar er zit geen zigzag in en vaak is het niet het mooiste. Die set portalen is echter alleen moderner spul, dus die typische portalen die jij nodig hebt zitten er niet in, die bestaan geloof ik niet voor TS.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oh nee toch, ik weet dat er dingen niet bestaan zoals station IJmuiden. Ik zou kunnen proberen om objecten zelf te maken maar dat kan ik echt niet. Op dit moment weet ik even niet hoe ik verder moet met de bovenleiding.

 

Kan ik alsnog een link krijgen naar de bovenleiding? Ik kan hem niet vinden.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 uren geleden, iGabriël zei:

Ja, deze trackrule is van COHA.

Ja, maar wat is "deze" trackrule van Coha?, daar zijn er meerdere van.

Ze zijn er zonder bvl waar dus geen eloc op kan rijden, met bvl waar een standaard draad komt,

en met bvl zonder draad die je moet hebben voor de Mitchel1234 bvl + portalen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat begrijp ik niet?

Van Michael1234? Er zitten losse bouwstenen bij zodat je zelf handmatig portalen in elkaar kan zetten

En in de plaatsing tools kan je kiezen welke je wil plaatsen. Zit het er niet bij dan zou je handmatig moeten plaatsen of zelf samenstellen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja, dat zijn meer Duitse portalen en die zitten er idd niet in.

Je zou zeg maar alleen staande Duitse portalen moeten zien te vinden met  gebruik van Mitchel1234 zijn portaalhangers.

Trouwens de "ChrisTrains  Trackrule No Catenary" is goed en hoef je verder niet aan te doen, dus ook geen derde rail of zo opgeven.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy