Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Das Westliche Ruhrgebiet.


EsméevR

Recommended Posts

  • EsméevR changed the title to Das Westliche Ruhrgebiet.

Zo, intussen is er weer veel gebeurt, en nog veel meer niet gebeurt. Scenery bouwen gaat veel tijd in zitten omdat ik wil dat de huizen (Bijvoorbeeld) die ik kies ook zo veel mogelijk lijken op wat er daadwerkelijk staat. Het gaat nog wel even duren voordat de scenery direct aan het spoor klaar is, laat staan de scenery die wat verder weg ligt, maar dat is deel van de hobby.

 

Voor vandaag, enkele screenshots en een filmpje van nagenoeg de gehele route van Oberhausen-West tot Düsseldorf-Eller. Er zit veel AI verkeer in, de timing is alleen nog wat ongelukkig, waardoor er aan het einde weinig meer voorbij vliegt, maar ach. Er zitten wel wat wachttijden in door de blokafstanden en wisselen naar een andere spoorlijn.

Op 2 overwegen rijden de auto's door de slagbomen, terwijl de pijltjes goed staan. Waarom dit gebeurt weet ik nog niet.

 

TEE-geval, die werd een hele enkele keer omgeleid tussen Duisburg Hbf en Düsseldorf Hbf via deze lijn:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.32324-6.82959_12-13-39.jpg

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42433-6.79875_08-11-00.jpg

 

Dit soort (ruw-ijzer) treintjes waren van de jaren '60 tot de jaren '90 een vaak gezien fenomeen in de Ruhrpott:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42596-6.80068_12-04-13.jpg

 

 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Prachtig filmpje , naast het Belgische vind ik het Duitse echt wel het mooist.....diversiteit aan seinen / treinen  en veel wissels / mooie landschap..

Dat maakt het rijden en misschien het bouwen ook wel zo mooi.

 

Suc6 het begint er al aardig op te lijken zeg .. top !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel!

En het gekke is dat begin en einde ongeveer op dezelfde hoogte liggen.. Zit geloof ik 5 meter hoogteverschil in, in totaal. Maar wel veel omhoog en weer omlaag, of andersom.

 

Ik krijg één seinenpakket (Oude varianten van de standaard H/V-lichtseinen) niet werkend anders waren er nog meer varianten, wellicht in de toekomst.. Door die verschillende seintypes weet je wel meteen welk seinhuis bij welke sectie hoort, zo vaak wisselt het ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 uren geleden, EsméevR zei:

Wederom bedankt!

Ja, die 2 weken met corona thuis moeten zitten hebben wel wonderen gedaan.. Het zal nu weer wat langzamer gaan allemaal.

Ja voor onze hobby is dit goed natuurlijk! Heb net m'n tweede vaccinatie hier in Abu Dhabi gekregen vandaag... Het is wel het Chinees vaccin dus als ik plots 开始说中文,然后忽略它耶!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisch werk. Zeker nu een Duits Collega heeft gemeld dat hij niet verder bouwt aan "Ruhrgebiet". Mijn moeder kwam uit dat gebied en er woont nog familie van mij (neven en nichten). HOU VOL!!!

Link to comment
Share on other sites

17 uren geleden, HU88ICANE zei:

Ja voor onze hobby is dit goed natuurlijk! Heb net m'n tweede vaccinatie hier in Abu Dhabi gekregen vandaag... Het is wel het Chinees vaccin dus als ik plots 开始说中文,然后忽略它耶!

? dan zijn ze daar al vrij veel, hier schiet het niet echt op....

 

25 minuten geleden, maerklinist zei:

Fantastisch werk. Zeker nu een Duits Collega heeft gemeld dat hij niet verder bouwt aan "Ruhrgebiet". Mijn moeder kwam uit dat gebied en er woont nog familie van mij (neven en nichten). HOU VOL!!!

Dankje! Je bedoelt Projekt Ruhrgebiet op rail-sim.de denk ik? Dat is wel een heel ander deel en alleen reizigersvervoer, de Ruhrpott draait naar mijn mening om de zware industrie en daarbijhorend vrachtvervoer.. Niet om de ICE's en andere modern spul.

Link to comment
Share on other sites

Er is weer aardig wat werk verzet dit weekend, maar veel niet echt zichtbaar. Hier en daar wat spoorhoogtes/hellingen aangepast zodat het wat beter klopt naar het echte voorbeeld, en nog flink wat bovenleiding en groen voorzien. Dus voor nu maar weer wat repetitieve screenshots, om toch iets te laten zien ?

 

Duisburg-Bissingheim:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.39223-6.80773_12-22-32.jpg

 

Duisburg-Entenfang:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.37700-6.81352_12-02-17.jpg

 

Stroomcontainer met brammentrein:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.32270-6.82967_12-14-14.jpg

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Ah bovenleiding leggen... heb jij ook plots artritis in het hand dat je muis bediend door het aantal klikken per minuut? ?

Ik vind de plaatjes alleszins niet repetitief hoor! Laat ze maar komen! Vooral die BR155... vroeger deed die loc me niets maar de laatste tijd begin ik er toch wel iets in te zien! ???

Link to comment
Share on other sites

Haha ja, dat valt echt niet mee, maar het geeft wel mooi resultaat. Gelukkig heb ik de lange stukken bovenleiding gehad, en zijn het vooral de rangeerterreinen nog nu.

BR155 is leuk inderdaad. Gewoon goede, ouderwetse, Oost-duitse techniek. Een doos met HEEL VEEL vermogen erin gepropt zonder moeilijk te doen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nou, de route is weer met circa 10kilometer verlengd. Abzweig Walzwerk stond voor mij al op de planning om na te maken, maar om nu veel moeite in een ingewikkelde sporenconstructie te steken zonder dat je die echt kan gebruiken vind ik zonde. Dus ik heb vanaf Oberhausen-West de lijn doorgetrokken naar Bottrop Süd waar veel kolentreinen heen gingen en cokestreinen weer terug kwamen. Deze lijn had als bijnaam de "Walzwerkstrecke" omdat het midden door het hoogovenbedrijf van de Gutehoffnungshütte/HOAG liep, de maximumsnelheid was slecht 60km/h vanwege de krappe bogen en nogal vreemd gekozen aansluitingen, ook deze lijn werd alleen gebruikt voor het goederenvervoer.

Ook nog is er weer ruim 4.5km bovenleiding gemaakt en zijn alle nu aanwezige snelheidsbeperkingen, en voor- en hoofdseinen voorzien van PZB magneten, dus er kan nu veilig gereden worden. ?

 

Ik ben ook weer begonnen met repainten, een Eisenbahn und Hafen MaK "Ruhrpottsprinter" G1206. Maar ik betwijfel of ik dat afmaak, gezien de lok geen PZB heeft en dus eigenlijk niet op Duitse routes hoort. Maar een foto vind je hier:

https://www.flickr.com/photos/186596816@N07/50039941851/in/album-72157712926159366/

 

Lege ruw-ijzertrein die onderweg terug is naar ThyssenKrupp, met de grote gashouder van Oberhausen op de achtergrond.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.48846-6.86078_12-00-52.jpg

 

Ongeveer dezelfde plek:

EH 525 + 534

 

De vele flyunder/flyovers van Abzweig Walzwerk, dit qua spoorhoogtes/gradient een beetje logisch krijgen was ruim 'n week werk. Maar alle seinen werken, alles verloop soepel met easements/verkanting dus ik ben tevreden. Er zijn ook niet veel duidelijk foto's/video's van dit stuk te vinden. De aftakking rechtsonder gaat richting Oberhausen-Osterfeld Süd, een zoveelste enorm rangeerterrein.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.49299-6.86950_12-14-57.jpg

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.48773-6.85869_12-16-44.jpg

 

 

  • Like 3
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel!
 

Die zou ik graag voor TS zien inderdaad, hoewel die meer aan de Oostelijke kant bij Bochum enzo reed volgens deze leuke video. Maar wie weet geraak ik daar ooit nog wel, haha.

 

 

Klassiek materieel ontbreekt sowieso nogal.. Een mooie ET30/BR430 zou ook enorm welkom zijn:

https://bundesbahnzeit.de/seite.php?id=487

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Na een tijdje weer even een update, ik heb wat beslissingen genomen en wat wijzigingen doorgevoerd.

Het lange dubbelsporige deel richting zuiden was leuk, en voor een groot deel af op wat scenery na maar het ik had het idee dat er nogal aan een doel ontbrak. Het stopte ineens bij een klein stationnetje en vond het allemaal nogal herhalend worden. Dus ik heb de onderste 20/25 kilometer van de route compleet weggegooid en er aan de bovenkant weer wat aan gezet.Wat er dan wel bij komt zijn 2 kolenmijnen in het Noord-oosten (Zeche Westerholt en Dorsten) en het hele "Gleis-Labyrinth" rondom Oberhausen West en Oost en misschien wel Oberhausen Hbf zodat @Sikkenbaasalsnog gelijk krijgt over de BR515 ?

Ook komt het rangeerterrein van Oberhausen-Osterfeld Sud er dus nog bij, want 2 enorme rangeerterrein was nog niet genoeg werk.

 

Ik vind zelf dat het veel meer opties biedt voor interessante treinen die dan ook echt van begin naar eindpunt kunnen worden gereden, en zo ontstaan er leuke opties om verkeer om te leiden, iets wat in het echt ook veelvuldig gebeurde na koperdiefstal of andere zaken.

 

Het meeste spoor ligt al, veel van de bovenleiding en seinen ook, maar het is verder nog bijna geheel kaal. Alleen rondom Zeche Westerholt is al aardig wat scenery klaar.

 

Het geheel, zonder zuidelijk deel:

20210518175340_1.jpg

 

De sporenknoop rond Oberhausen:

20210518175346_1.jpg

 

Treintjes!

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.48804-6.90191_12-17-41.jpg

 

Zeche Westerholt:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.59900-7.07358_12-04-57.jpg

 

Uitrijsporen van Oberhausen-West, nog in aanbouw natuurlijk:

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.47094-6.80929_12-24-36.jpg

 

Zo, en nu weer verder bouwen! ?

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Flink baantje Esmée!

 

Mocht de BR515 of Der Steckdosen-InterCity nog even op zich laten wachten, kan de dienst tijdelijk worden uitgevoerd met een Schienenbus.

RSSLO heeft die als ÖBB 5081 in het assortiment, en met een repaint is het net écht. ?

Of met een BR216-218 met een enkele Karlsruher Kopf. Die kan ik me nog herinneren van de lijn Nijmegen - Kleef.

 

Op het laatste screenshot heb je een beetje urban decay toegepast.

Past precies!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy