Jump to content
Heb jij jouw screenshot al ingezonden in de Screenshot van de Maand? I Have you already submitted your screenshot in the Screenshot of the Month competition? ×

Das Westliche Ruhrgebiet.


EsméevR

Recommended Posts

Na een weekendje halfziek doorbouwen begint Duisburg Wedau Rbf aardig vorm te krijgen.. Het is een aardige klus om alles op de goede plek te krijgen, gelukkig heeft google earth met de tijdmachine heel goede beelden van 2006 toen alles er nog volledig was en is hier ook de bovenleidingsdraad goed op te volgen. Het is natuurlijk nog immens veel werk, maar het gaat soepeler als gedacht.

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.39629-6.80624_12-00-34.jpg

 

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.39599-6.80646_12-07-07.jpg

 

En natuurlijk ook al gedeeltelijk met lampjes..

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.39520-6.80643_00-00-25.jpg

 

Het meest lastige deel is toch wel de uitrit in het Noorden, hier liggen nu enkel nog 3 doorgaande sporen.... De 2 sporen rechts die via de bruggen er overheen slingeren gaan richting Duisburg Hauptbahnhof en Duisburg-Hochfeld Sud Vorbahnhof.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.39995-6.80296_12-03-40.jpg

 

En als laatste nog een screenshot van een zware kolentrein op de vrije baan..

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.35413-6.81930_12-06-07.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel, en ja dat valt niet mee maar goed nadenken voor je iets doet scheelt al veel.

 

Ja hoor, steker nog, zelfs anno 2021 zijn in Duitsland nog veel armseinen in gebruik, wat wel grappig is als je er hypermodern materieel langs zet:

https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~e-loks~br-6-187-traxx-f140-ac3-db/1245513/187-125-lz-in-duesseldorf-rath-am.html

 

En nogmaals dank voor je beterschapswens!

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, EsméevR zei:

 

 

Ja hoor, steker nog, zelfs anno 2021 zijn in Duitsland nog veel armseinen in gebruik, wat wel grappig is als je er hypermodern materieel langs zet:

https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~e-loks~br-6-187-traxx-f140-ac3-db/1245513/187-125-lz-in-duesseldorf-rath-am.html

 

Dat wist ik niet, ik vindt het wel een mooie combinatie.

Het heden naast het verleden.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Voor vandaag eens een video. Omdat ik me toch maar een beetje zat te vervelen eens verdiept in het (standaard) scenario maken. Ik had hier 0 ervaring mee, maar eigenlijk is het wel grappig en niet eens zo heel moeilijk.

De eerste 8 minuten zijn niet zo boeiend, dat is vooral wegrijden bij Oberhausen-West. Voor nu stopt de video bij Ratingen-Lintorf, als ik nog lang thuis zal ik wellicht een klassieker scenario maken waarop ik de gehele route rijdt.

 

Zoals je ziet is er natuurlijk nog werk genoeg te doen. Maar de sporen die horen te liggen zijn er, en zo goed als alles werkt naar behoren.

 

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ik zou alleen de rangeersignalen vervangen voor de andere variant.
Zit geloof ik ook in hetzelfde pakket van Schuster/SignalTeam.

DIe zijn minder zwart van kleur en in het signalscherm zijn in de bovenhoeken de seinnummers aangebracht.
Deze uitvoering is wat subtieler en gedetailleerder. Het rangeersein rechts is het seinnummer het duidelijkst in de bovenhoeken te zien.

 

 

20200213014054_1.thumb.jpg.2f78454b5e5e8611251576694a6dae74.jpg

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

10 uren geleden, HU88ICANE zei:

Hey waar was de AI botsing? ?? fraai hoor! Al die sporen! 

Dankje! Die was er niet, en komt er hopelijk ook niet ?

 

1 uur geleden, Locgerp zei:

Prachtig gedaan, het spoor ligt er ook in als een biljart laken.

 

Heb de loc geen ene keer zien stuiteren.

Zelf vind ik gradient nog wat wennen om geen stuiteringen te krijgen.

 

Toewijding en heel erg veel geduld.. Haha. Dankjewel!

 

19 minuten geleden, rcdevisser zei:

Ik zou alleen de rangeersignalen vervangen voor de andere variant.
Zit geloof ik ook in hetzelfde pakket van Schuster/SignalTeam.

DIe zijn minder zwart van kleur en in het signalscherm zijn in de bovenhoeken de seinnummers aangebracht.
Deze uitvoering is wat subtieler en gedetailleerder. Het rangeersein rechts is het seinnummer het duidelijkst in de bovenhoeken te zien.

 

Ik kan ze niet vinden in dat pakket hoor, wat is de .xml-naam van die rangeerseinen? Maar alles werkt nu en ik heb weinig zin dat weer te gaan aanpassen, om de seinen überhaupt op de goede plek werkend te krijgen op de juiste manier is me al een heel gedoe... Enige voordeel dat ik zie zou een instelbaar seinnummer zijn om het wat completer te maken, maar die nummers heb ik ook alleen van Wedau.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, GertMeering zei:

Dat heb je zeer mooi gedaan .. zeker met die mooie langzame daling.

Ik wist niet dat eigenlijk al best ver bent met tracks en ook toch best met scenery.

 

Knap gedaan , leuk filmpje Esmée !

 

Dankjewel Gert, wat het hoofdspoor betreft ligt zo goed als alles. Het is vooral nog rangeerterreinen en de aansluitingen op het hoofdspoor. Maar het is allemaal nog veel werk, vooral de details.

 

7 uren geleden, TP94 zei:

This is interesting, will the route go all the way to Emmerich? We already have the Betuweroute from Emmerich to Zevenaar ?

Thanks for your comment. No, the part from/to Emmerich will be ignored. Oberhausen-West or Oberhausen Abzweig Walzwerk will be the end/beginning. The only part of the railway from Oberhausen Hbf - Emmerich that will be build is the 4-track part just east of Oberhausen-West.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vandaag maar eens wat aan de bovenleiding gedaan, gezien dit nog een enorme bult werk is en het opdelen dan wel verstandig is. En nog wat kleine details hier en daar aangebracht..

 

Abzweig Lotharstraße,

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.42568-6.80065_12-00-06.jpg

 

Zuidzijde Duisburg-Wedau vanaf het perron van Entenfang.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.37652-6.81348_12-02-40.jpg

 

Het wordt tijd voor een goede V90 want die van Kuju is zelfs met de TTB upgrade niet bepaald top.. De rangeermodus is echter wel echt super gemaakt.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.37726-6.81301_12-00-56.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel! Maar bij het Ruhr-gebiet hoort natuurlijk ook zware industrie, dus vandaag eens begonnen met het terrein van HKM inrichten.. Er staan pas 2 hoogovens, 2 walserijen en het aansluitspoor ligt erg, dat is nog niet veel dus screenshots komen later wel een keer ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gezien er bij VirtualRailroads dit weekend sale is, en ik een goede sale nooit kan negeren, maar wat oudere troep gekocht, zodat ook de vroege jaren '70 zijn verantwoord. Verder vooral weer veel bovenleidingswerk gedaan, nog wat meer seinen geplaatst/vervangen en de scenery wat dichter bij het spoor weer wat aangevuld.

 

Voorsein van Duisburg-Wedau noord, en geloof het of niet maar ik heb me ingehouden met het gras...

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.41606-6.79517_12-00-24.jpg

 

BR218 met een lange kalktrein bestemd voor de Duisburgse hoogovens.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.32401-6.82933_12-12-26.jpg

 

E50 vond ik nog erg ontbreken..

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.32313-6.82962_12-09-16.jpg

 

In het ruhrgebiet reden tot de late jaren '70 nog gewoon stoomlocs rond.

Screenshot_( 0 Dü-Rath_51.44799-6.79692_12-08-06.jpg

 

En we werken nog gestaag door aan de rest natuurlijk....

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy