Jump to content

Das Westliche Ruhrgebiet.


EsméevR

Recommended Posts

De afstand valt wel mee hoor, het is alleen gruwelijk veel spoor op een paar vierkante kilometer.. Van Oberhausen Osterfeld Sud naar Oberhausen West is amper 10 minuten met een snelheid van 60km/h.

 

Steckdosen-InterCity... ? Ik heb die RSSLO Schienenbus al eens aangekocht, dus tot die tijd zal die daar ook prima voldoen.

Er reed een stoptrein tussen Dorsten en Oberhausen Hbf, daar gebruikten men inderdaad de BR515, maar ook de V100 en de door jou genoemde 216 in trek-duw formatie en zelfs nog de BR628, dus er is wel keuze gelukkig.

 

Urban Decay hoort erbij inderdaad, na de staalcrisis in de jaren '80 was het mooie er wel vanaf in de arbeiderswijken en ik vind het wel belangrijk dat proberen weer te geven.

 

Nog een mooie foto van Hervest-Dorsten, 2 sporig stationnetje aan de diesellijn met zeche Leopold ernaast en het rangeerterrein half onder het station. Het spoor dat afbuigt richting hoofdlijn is net zichtbaar ter hoogte van de 9e wagon langs het armsein. Op de foto staat geloof ik een orient-rode 216, maar het is hopen dat VirtualRailroads snel met de oud-rode 216 komt.. Er zijn al screenshots van ?

 

DB_216_132-1_1.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@EsméevR

 

Ik vond nog een sfeervolle Steckdosen-InterCity film uit 1995 op YouTube:

 

ETA 515 im Raum Duisburg Oberhausen Mülheim am 23.03.1995

 

Veel Urban Decay te zien en dat geluid van dat ding... Heerlijk. 

Als ik die film zo bekijk, heb jij aardig dezelfde sfeer op je baantje overgezet! ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prachtmaterieel. Het reed standaard tussen Maastricht en Aachen totdat deze dienst werd opgeheven en daarmee de laatste diensten op de miljoenenlijn ten grave werden gedragen.

 

De akoestische klank in deze stellen was apart en had een bijzondere nagalm in de trein zelf. In Maastricht stonden deze stellen aan de lader op ik meen spoor 3 (kopspoor).

 

Daarna werd de dienst Heerlen Aachen ingelegd dat door de gemoderniseerde plan X werd gereden die ook van PZB was voorzien.

 

De accustellen br 515 werd vooral door NS personeel gereden en stonden in de volksmond bekend als "Stopcontactintercity".

Edited by rcdevisser
Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Sikkenbaas zei:

@EsméevR

 

Ik vond nog een sfeervolle Steckdosen-InterCity film uit 1995 op YouTube:

 

ETA 515 im Raum Duisburg Oberhausen Mülheim am 23.03.1995

 

Veel Urban Decay te zien en dat geluid van dat ding... Heerlijk. 

Als ik die film zo bekijk, heb jij aardig dezelfde sfeer op je baantje overgezet! ?

 

 

Ah, Friedrichs kanaal, ik ben er HEEL bekend mee geworden inderdaad. Het heeft me al bij veel vraagstukken geholpen. Prachtige filmpjes heeft hij, ook enkele van 3 uur lang over de diverse private lijnen van RBH/RAG in die omgeving.

 

Dankje voor de complimenten!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 uren geleden, rcdevisser zei:

Prachtmaterieel. Het reed standaard tussen Maastricht en Aachen totdat deze dienst werd opgeheven en daarmee de laatste diensten op de miljoenenlijn ten grave werden gedragen.

 

De akoestische klank in deze stellen was apart en had een bijzondere nagalm in de trein zelf. In Maastricht stonden deze stellen aan de lader op ik meen spoor 3 (kopspoor).

 

Daarna werd de dienst Heerlen Aachen ingelegd dat door de gemoderniseerde plan X werd gereden die ook van PZB was voorzien.

 

De accustellen br 515 werd vooral door NS personeel gereden en stonden in de volksmond bekend als "Stopcontactintercity".

Ja, het geluid in de Schienenbus is erg apart. Er is bij de ZLSM(Zuid Limburgse Spoorweg Maatschappij) één gemotoriseerd treinstel overgebleven, dus daar hoor je de motor wel, terwijl je in de andere treinstellen geen geluid hoort. Het is heerlijk om daar gewoon in te zitten en dan naar Vetschau (door ons nu genoemd als Vetschau Hbf) te rijden.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Na lange tijd eens een update, niet over de route zelf maar gezien dit type materieel eigenlijk alleen in dit gebied rijdt.. Mijn Eisenbahn+Hafen/ThyssenKrupp repaint maar eens wat serieuzer aangepakt, Hij is nu grotendeels klaar, nog een paar kleine details zoals raamrubbers op de cabinedeuren, temperatuurmeter op de lange huif moet nog volledig rood, etc... Dit is het resultaat van eerst een proefversie en daarna 3 volle dagen werk ?

 

Screenshot_# Ruhrpott_51.51057-6.95012_12-05-11.jpgScreenshot_# Ruhrpott_51.51049-6.94990_12-04-58.jpgScreenshot_# Ruhrpott_51.51048-6.95014_12-05-19.jpgScreenshot_# Ruhrpott_51.51046-6.94989_12-04-51.jpg

 

Ter vergelijking, het origineel:

https://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1400770&lang=1&file=vl_1001134_02&action=image&position=1

  • Like 7
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Dankjewel Vectron!

 

Intussen is het al een vierling, allemaal met net andere details. Eisenbahn und hafen is overgenomen door Thyssenkrupp, de kleurstelling veranderde niet, alleen wat andere logo's en gedeeltelijke witte cijfer want meteen alles omstickeren was schijnbaar te veel werk. ?

 

Screenshot_# Ruhrpott_51.47537-6.82012_12-00-07.jpg

 

  • Like 4
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Al weer een hele tijd geen update gepost, momenteel ben ik voor werk meestal de gehele werkweek weg van huis en in de weekenden heb ik dan vaak andere bezigheden. Ondanks dat wordt er wel volop verder gebouwd. Vele kilometers bovenleiding zijn al realistisch nagemaakt, dus dit is ver klaar op de 4 emplacementen na (Gelsenkirchen-Bismarck, Bottrop Sud Vbf, Oberhausen-West en Duisburg Hochfeld Vbf) Ook ben ik flink met de scenery bezig, dit gaat echter minder snel want het is niet mijn sterkste punt..

Op Discord post ik regelmatig screenshots maar voor degene die hier niet zitten, enkele plaatjes:

 

Eerst een fluitketel op wielen in de bocht bij Essen-Frintrop/Oberhausen HOAG:

Screenshot_# Ruhrpott_51.48847-6.90132_12-10-52.jpg

 

Dubbele 151 met 43x Falns met kolen bij Bottrop-Welheim:

Screenshot_# Ruhrpott_51.51942-6.97888_12-07-29.jpg

 

TKSE 542 met 545 in opzending:

Screenshot_# Ruhrpott_51.48818-6.89917_12-06-14.jpg

 

2x Gravita met brammentrein bij het wegrijden van Gelsenkirchen-Bismarck:

Screenshot_# Ruhrpott_51.54020-7.12460_12-04-42.jpg

 

TKSE 545 met een staaltrein bij Duisburg Abzweig Lotharstrasse:

Screenshot_# Ruhrpott_51.42519-6.79978_12-05-31.jpg

 

En dat was het weer even voor het komende.. half jaar ofzo? ? Wie weet..

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy