Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Seinen voor een fantasie route


Recommended Posts

Voordat ik van iedereen het ongevraagde maar goedbedoelde advies krijg COHA seinen te gaan gebruiken:

 

Ter Leering en vermaak ben ik bezig met een set simpele hoge seinen.

Deze ga ik niet uitbrengen maar t.z.t.  gebruiken in mijn eigen fantasie route.

 

Snap 2021-04-15 at 22.57.03.jpgSnap 2021-04-15 at 22.57.37.jpgSnap 2021-04-15 at 22.58.04.jpgSnap 2021-04-15 at 22.58.47.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Tenzij het een payware route wordt zie ik niet waarom je niet de seinen van COHA zou willen gebruiken. Qua 3D model superieur, qua scripting en handleiding bijna geheel uitgewerkt, nagenoeg bugvrij en gratis te downloaden van hun site. ?

 

Ik hou je niet tegen, maar ik zie niet in waarom je de moeite zou steken in een nieuw seinenpakket wat we toch al gratis en voor niets hebben van de mannen van COHA.

Link to comment
Share on other sites

Omdat men maakt wat hij wil .. en zoals er staat voor eigen leer en vermaak .. 

Niemand heeft rechten om bepaalde objecten te maken , men bouwt wat hij wil en wat de rest ermee doet moeten ze zelf weten.Dat geldt voor alle 3D bouw voor dit spel.

Anders hoeven bepaalde routes dan wel treinen ook niet meer gemaakt te worden.

 

Link to comment
Share on other sites

13 minuten geleden, Koplopermau zei:

Tenzij het een payware route wordt zie ik niet waarom je niet de seinen van COHA zou willen gebruiken. Qua 3D model superieur, qua scripting en handleiding bijna geheel uitgewerkt, nagenoeg bugvrij en gratis te downloaden van hun site. ?

 

Ik hou je niet tegen, maar ik zie niet in waarom je de moeite zou steken in een nieuw seinenpakket wat we toch al gratis en voor niets hebben van de mannen van COHA.

Als je kan lezen staat er ter leering en vermaak eigen route.

En wie ben jij om te bepalen wat superieur is.

Dat jij graag zaken van de plank wil gebruiken is jou zaak.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 15-4-2021 om 23:46, Sjef61 zei:

En wie ben jij om te bepalen wat superieur is.

 

 

Mag hij dat zelf bedenken? Lijkt me toch dat eenieder zelf mag weten wat hij of zij beter vindt dan het ander. Gelijk er tegenin gaan met "ik maak dit voor de lol dus je mag niet zeuren" is geen juiste reactie als je het mij vraagt.?

Link to comment
Share on other sites

Op 17-4-2021 om 02:37, DutchDriver zei:

Mag hij dat zelf bedenken? Lijkt me toch dat eenieder zelf mag weten wat hij of zij beter vindt dan het ander. Gelijk er tegenin gaan met "ik maak dit voor de lol dus je mag niet zeuren" is geen juiste reactie als je het mij vraagt.?

Laten we even beginnen bij het begin.

Iedereen mag zijn mening hebben , en niemand heeft hier een monopoly positie.... dus iedereen mag en als hij dat kan maken wat hij wil. Dat is wel gebleken in der jaren.

En als je dan toch een reactie plaatst , plaatst dan wel 1 waarover nagedacht is of die iets toevoegt ..

 

''Ik vind het lelijk , geef mij Duitse seinen maar'' .. is naar mijn mening geen reactie die slaat op de fictieve Nederlandse sein van Sjef.

 

Er zijn maar een handje ( waarschijnlijk nog niet eens hier ) vol mensen die dit doen , de rest ''kan het niet / lukt het niet .. of wil er helemaal geen tijd in steken .

Wel hun mening klaar staan hebben , vaak positief of helemaal niet.

Maar wel lekker graaien/harken in de downloads , en vaak kan er nog niets eens een reactie van af. Een ''bedankje'' is eigenlijk al teveel gevraagd.

 

Dank U

 

 

 

 

 

 

 

Edited by GertMeering
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

snap hier in dit topic de kritiek niet zo goed..

 

het is ter leering en vermaak.. en wat je er ook van vind..beetje respect voor de bouwer..het is echt geen simpel klusje om zoiets te maken.

 

Ik vind het in elk geval erg netjes gedaan en ben benieuwd hoe het er in de route in de toekomst er uit gaat zien wanneer het klaar is en alles werkt..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

We zijn een forum waarin het delen van plezier dat wij beleven aan simulatiegames centraal staat, op alle mogelijke manieren. Voor sommige mensen zit het plezier in rijden met treinen, voor anderen zit dat in het maken van scenario's, scripts of 3D-modellen. Het is juist mooi dat we dit met elkaar kunnen delen zodat we elkaar kunnen inspireren en helpen.

Natuurlijk mag je je mening geven over projecten, maar het is daarbij wel goed te bedenken of dit wat toevoegt. Met alleen "ik vind de seinen lelijk" kan de ontwikkelaar niets. Benoem dan wat je niet mooi vindt of wat er beter kan.

 

10 uren geleden, DutchDriver zei:

Mag hij dat zelf bedenken? Lijkt me toch dat eenieder zelf mag weten wat hij of zij beter vindt dan het ander. Gelijk er tegenin gaan met "ik maak dit voor de lol dus je mag niet zeuren" is geen juiste reactie als je het mij vraagt.?


Zoals je zegt: Iedereen mag zelf weten wat hij of zij beter vindt. Ook mag iedereen zelf beslissen waar hij/zij ziijn/haar plezier uit haalt. Daarom is juist een "ik maak dit voor de lol dus je mag niet zeuren"-reactie op zijn plaats als meteen Coha wordt benoemd: Het lijkt nu net alsof zij een alleenrecht hebben op het maken van seinen.

Link to comment
Share on other sites

Dat noemen ze nu eens schaal effect correct toegepast!

Door middel van een iets realistischere tint te gebruiken voor het zwart lijken ze plots veel beter en realistischer, dit is iets dat TS2021 standaard niet goed doet dus mooi om te zien dat het zo opgevangen wordt!

 

Ik doe ook wel wat modelbouw ook en als je bvb een schip zoals de Titanic verft moet je goed opletten dat het zwart op de romp al meer naar heel donker grijs moet gaan om zo de correcte licht reflectie te simuleren... 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, Trains-xp zei:

Je hebt uiteraard ook al linkse seinen gemaakt?, omdat op het plaatje links een rechts sein staat. ?

Nog niet maar dat komt nog, Dit is nog een werkversie.

Verder ben ik nog bezig met de software wat gebaseerd is op Engelse seinen en seinopvolging.

Dat is simpeler dan de Nederlandse seinen maar op dit moment al  erg lastig genoeg.

Dus als ik alle software versies werkend heb per type sein ga ik de bijbehorende seinen verder afmaken.

Deze kunnen gaan afwijken van de bestaande Nederlandse seinen.

Het is immers  straks voor mijn eigen fantasie route.?

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minuten geleden, Trains-xp zei:

Oké, nou dan ben je voorlopig nog wel ff bezig gezien het zeer uitgebreide pakket van Coha met tussendoor andere zaken..

Het wordt geen COHA pakket en het is zeker niet morgen klaar.

Maar het is wel leuk om eens een 'echte' uitdaging te hebben.

Ik kan je het aanraden ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy