Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted August 28, 2021 Author Share Posted August 28, 2021 Vanwege de enorme hoeveelheid werk die in het metrosporenpakketje zit weinig toegekomen aan materieel, maar type M is klaar voor zijn eerste export naar de sim. Die hoekjes die nog missen in de kop zijn het enige aan de carrosserie dat nog niet af is. Van binnen is íe al helemaal af: 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals david_meyer30 14 Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 nice ziet er al mooi uit @KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 5, 2021 Author Share Posted September 5, 2021 (edited) Type M in de sim! In-game met de TrainSpecEnvMask.fx shader ziet hij er nog mooier uit! Moet nog wel even wat spelen ermee, vind het zwart onderaan de bak soms wat te fel, om nog maar te zwijgen over het dak, maar goed, dit is dan ook mijn eerste experiment met deze shader. De richtingfilm kan met de "<" en ">" toetsen ingesteld worden, en heeft dezelfde bestemmingen in dezelfde volgorde als in het echt. Er is ook aan de schuine bakafloop aan de achterkant van de bakken gedacht, en tegen alle verwachtingen in ging het jacobsdraaistel in 1 keer goed. Voor een eerste export van mijn eerste Multiple Unit zeker niet slecht, al zeg ik het zelf. Edit: De alpha van mijn dds texture exporteerde om de een of andere reden niet mee. Dit is al een stuk beter: Edited September 6, 2021 by KerAp 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 (edited) Definitieve shaderinstellingen gevonden, grote poly-opruiming gedaan, kleine verbeteringen aan het model gedaan, en texture (mapping) geperfectioneerd. Als het dak dicht is en dat randje boven de lamp gefixt, is de basiscarosserie klaar en kan ik de vier verschillende deelseries gaan uitvoeren. De rijeigenschappen en geluiden zijn ook goed op weg. Edited September 7, 2021 by KerAp 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Patrick 68 Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 Jeetje, ik doe het je niet na! Ziet er super mooi uit. Succes verder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 Ritnummer en rijtuignummer zijn nu via de scenario editor in te stellen, en één kant heeft al deuren. Verder nog aan het vechten met het script. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted September 15, 2021 Share Posted September 15, 2021 Zie ik een klein gaatje links boven de trein of lijkt het zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 Klopt, is nog niet af dat stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals eddie 353 Posted September 15, 2021 Share Posted September 15, 2021 Je bent lekker bezig! Misschien ook leuk om de M5 van Amsterdam die laatst in metro sim is gekomen in TS te converteren? Dat zou heel fijn zijn voor bijvoorbeeld de HSL om als AI te gebruiken (hoeft niet persee een cab in voor AI) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 15, 2021 Author Share Posted September 15, 2021 (edited) Zo makkelijk is dat nog niet. Ten eerste zou je het originele 3d-model moeten hebben, evenals toestemming voor de verspreiding. Dan zouden er zeer waarschijnlijk de nodige aanpassingen gedaan moeten worden om het model TS2021-geschikt te maken. Tel daarbij op dat het altijd helemaal onderaan mijn prioriteitenlijstje zal blijven staan, als trots (ex-)010-er zijnde, en de kans van slagen is helemaal nihil. Nou is er hier iemand met een GVB route bezig, en die heb ik een Zilvermeeuw beloofd als er een beetje schot in de route zit (alhoewel diegene nou weer wacht op mijn sporen, waar ik snel weer eens aan verder moet gaan), maar verder heb ik het met dit project voorlopig al druk genoeg. Wat ik eventueel wel wil doen voor de gemotiveerde 020-er is een paar goeie 3DCrafter tutorials schrijven/youtuben die 3D-modelleren makkelijk en leuk maken. Edited September 15, 2021 by KerAp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted September 20, 2021 Author Share Posted September 20, 2021 (edited) Dak eindelijk dicht gemaakt (blijft altijd lastig, van rond naar plat gaan), cabine verbeterd (ramen zijn nou verzonken), deuranimatie voltooid en van het echte geluid voorzien, vloertje afgemaakt, en meer. Probleem met het script voor de RiFi is ook opgelost. We gaan de goede kant op. Tijd om me weer even op het afmaken van het spoor te richten zodat hij ook een plek heeft om rond te rijden. Edited September 20, 2021 by KerAp 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Type T eindelijk ook voor het eerst in de sim: 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Textures afgemaakt en shader toegepast: Wordt nog even spelen met de shaders, maar het begin is er. En hoe. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 Mooi en nieuw en glimmend! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted October 25, 2021 Author Share Posted October 25, 2021 Ja, dat bedoel ik dus met even spelen met de shader. Zo schoon heb ik Type T (helaas) nog nooit gezien... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted November 16, 2021 Author Share Posted November 16, 2021 De Bombardier rijtuigen die ik van Roland van het oude RET MSTS-team gekregen heb bleken qua maatvoering toch best wel af te wijken van de realiteit, vooral de deuren waren te klein. Dat moet dus opnieuw: Dat betekent dat ik uiteindelijk behalve Type T (en zelfs die krijgt een paar fixjes) toch alles zelf from scratch doe, maarja. Ik ben al blij dat ik nu de skills heb om het over te kunnen doen, iets waar ik destijds alleen maar van kon dromen. Ben zelf totaal niet ontevreden over het begin, in ieder geval. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted November 16, 2021 Author Share Posted November 16, 2021 Overzichtje van de voortgang van het wagenpark: 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted November 17, 2021 Author Share Posted November 17, 2021 Wat een beetje glas en een shadertje al niet voor je kan doen... 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted November 17, 2021 Author Share Posted November 17, 2021 Of een paar deuren... 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Patrick 68 Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Jeetje! Ziet er zeer goed uit! Knap man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dutch TrainSimulations 1,718 Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 Het ziet er echt al netjes uit!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Machinist.Mike 19 Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 Wat schitterend! Zo herkenbaar allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 Heb vandaag het boek "Veertig jaar metro in Rotterdam" binnengekregen. Dankzij dit boek heb ik nu veel foto's van dingen die ik niet via google kon vinden, en ook begrijp ik de werking van de diverse beveiligingssystemen nu veel beter. Zal zeker bijdragen aan het realisme. Verder ben ik 2022 simtechnisch heel slecht begonnen, letterlijk nog geen klikje gedaan, maar vandaag of morgen hoop ik weer flink aan de slag te gaan. Helaas zal dit nog steeds eerst met het spoor zijn. En dankzij dat boek heb ik alweer wat foutjes gezien... Maarja, eenmalige diepte-investering, moet je maar denken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted February 12, 2022 Author Share Posted February 12, 2022 Mijn eerste update van dit jaar komt veels te laat, maar daar zijn we dan, in de vorm van een youtube-filmpje om jullie een idee te geven van hoe dat dalijk ongeveer gaat klinken. Geluiden zijn erg moeilijk bij deze sim, en ik hikte er erg tegenop, maar nou heb ik na veel gepruts een basis. Uiteraard ga ik nog proberen om het wat te verbeteren, alhoewel dat bij de multifunctionele loc 6201 nog wel eens moeilijk kan worden vanwege het gebrek aan het grote voorbeeld. Er zijn geen filmpjes of geluidsopnamen van te vinden, en rijvaardig is hij ook niet meer, dus nieuwe maken zit er ook niet in. Aan de andere kant, zal het daarom alleen een handjevol RET-personeel opvallen als er iets niet klopt. De route waar Types M en T rijden is een snel in elkaar geflanste testroute en zegt dus niets over de kwaliteit (en gebruikte assets) in de echte RET-route als daar straks serieus aan begonnen wordt. Inmiddels wordt er ook weer hard aan het spoorpakket gewerkt! Nou genoeg gekletst, hier het filmpje: 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Dit geeft mij zoveel herinneringen van toen ik altijd Metro Simulator Bèta speelde. Echt heel mooi gelukt! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts