Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×

Route Antwerpen/Brussel/Lier.


InfraSim

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Zo als jullie misschien al weten hebben wij Gerben B en Hu88icane.

 

Besloten om de handen in één te slaan.

En samen de route Antwerpen/Brussel/Lier af te bouwen.

Onder de naam InfraSim.

 

Het eerste gedeelte dat we gaan afwerken is Kontich/Lier.

Hier al enkele screenshots van het station Kontich-Lint en omgeving.

 

Met dank ook aan Sjef en Gert Meering voor de op verzoek gemaakte objecten.

 

Groetjes InfraSim Team

 

1.thumb.png.6b889775daa4a9980d5c750f1a465772.png

 

2.thumb.png.5b1c0de1ecd31072efeabab13a2aa3e6.png

 

3.thumb.png.7366755ea9444752f2281b9ce26bbb08.png

 

6.thumb.png.4593211a79856a3b2a647132ca28862f.png

 

7.thumb.png.74ecb081b6cb1c9aefb5594151bee285.png

 

10.thumb.png.764ec925f4c96129d7418a78991b5d91.png

 

11.thumb.png.6f1874d0b90d571c92365259840d6e51.png

 

8.thumb.png.6f0a2b4eb143760c7039fd87dfa3e239.png

 

9.thumb.png.7f3175fed0d2a282a386192d207aac55.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 16
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

En om het plan wat uit te leggen, Gerben en ik hebben wat zitten brain stormen van hoe we de route gaan aanpakken in z’n geheel, en het plan is om in de toekomst het traject van Antwerpen Centraal naar Brussel Zuid te bouwen maar we gaan de route nog steeds gefaseerd uitbrengen met de huidige assets die we klaar hebben…

 

We hebben eerst beslist om Kontich-Lint tot Lier af te werken als een eerste release, het is een relatief eenvoudig traject dat toch 2 degelijke stations bevat en uiteindelijk al een complete spoorlijn is (L13). Het is ook realistisch haalbaar vermits dit onze eerst route is die we willen ter beschikking stellen voor iedereen.

Daarna gaan we het stuk tussen Kontich en Duffel aan kleden vermits dit spoor technisch gezien al helemaal klaar is.

Dan gaan we Lier - Antwerpen Berchem en Kontich - Antwerpen Berchem als fase 2 doen.

 

Nu ook dat Coha gestopt is en SKLouis die prachtige reeks 13 heeft uitgebracht moet ik nog wel is checken of ik de TBL aan de praat krijg voor deze add on…

Louis verklaarde dat de Coha TBL (de welke de route is mee uitgerust) zou moeten werken maar voorlopig werkt die nog niet en ik ga nog experimenteren om dit in orde te krijgen… 

 

Alleszins het Belgisch seinen pakket van Coha is echt een knap staaltje werk en ik ben alleszins van plan om deze te gebruiken voor de gehele route… Ik houd mij vooral bezig met de infrastructuur van de route, dus het spoor zelf, seinen, beveiliging systemen, bovenleiding en ik ga mijn uiterste best doen om dat zo realistisch mogelijk met de werkelijkheid te leggen dus ik ga nog zien wat uiteindelijk de beste optie voor de meest technisch uitgeruste treinen die we wss het meeste gaan rijden.

 

Ook heb ik al een oplossing voor de toekomst en de 3 lagen spoor van centraal (die liggen intussen al). Train sim heeft een probleem met de deuren die niet opengaan van je trein als er sporen boven elkaar zitten, dus we gaan in de toekomst 3 route versies van Antwerpen Centraal meeleveren, afhankelijk van op welke laag je aankomt of vertrekt lanceer je dus die versie. Route bestanden zelf zijn niet groot en ze gebruiken allemaal dezelfde assets dus op zich is dat een oplossing voor het 3 lagen probleem van Antwerpen centraal.

 

Gerben is een talent met scenery bouwen en al die mooie plaatjes die je boven ziet is 99% zijn werk, de meerwaarde die hij brengt voor dit project is enorm!

Ik ga mij ook wat verdiepen in 3D Max vermits we zeker een heel pak custom assets gaan nodig hebben (denk maar Antwerpen Centraal, de nieuwe overkapping van Mechelen enz.) maar ja dat is voor de verre toekomst!

 

gegroet,

Karel

 

 

Edited by HU88ICANE
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Of TBL werkt hangt af of de gebruikte locomotief/treinstel daarvoor gescript is.

Anders zou je TBL1 en   eurobalise  bakens moeten gebruiken .

Met welke loco of treinstel test je de TBL?  

Van wie is het TBL baken ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook al lopen experimenteren met de HLE13 en het TBL verhaal, maar het lijkt nog niet veel te doen allemaal. Er is helaas ook weinig uitleg over de eurobalises van CoHa en ook over hoe de loc hoort te reageren. Werkt het Memor systeem wel?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 minuten geleden, EsméevR zei:

Ik heb ook al lopen experimenteren met de HLE13 en het TBL verhaal, maar het lijkt nog niet veel te doen allemaal. Er is helaas ook weinig uitleg over de eurobalises van CoHa en ook over hoe de loc hoort te reageren. Werkt het Memor systeem wel?

Ik net zo , niets werkt lijkt met de Coha TBL verhaal ...Memor ook niet.

Ik weet dat KLouis zelf ook bezig was met een TBL+1 Balise maar of hij daar verder mee gegaan is ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

TBL en de loc moeten bij elkaar passen.

TBL stuurt een code naar de loc .

B.v.

 Call("SendConsistMessage", CUSTOM_MESSAGE, ETCS_PARAMETER)

 

Als deze code wordt ontvangen door de loc en de code is in het script gezet dan wordt een stukje script geactiveerd die kijkt hoe snel de loc rijd ( lager dan 40Km) en welke kleur het sein heeft.

Dan bepaald  het script wat hij moet doen, bv een noodremming.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minuten geleden, Sjef61 zei:

TBL en de loc moeten bij elkaar passen.

TBL stuurt een code naar de loc .

B.v.

 Call("SendConsistMessage", CUSTOM_MESSAGE, ETCS_PARAMETER)

Blijkbaar werken ze dus dan niet samen anders had je wel wat vernomen .. ik snap ook niet waarom iedereen maar een andere script gebruikt hiervoor , samenwerking voor dit soort dingen zou juist mooi zijn.

1 script TBL / TBL+1 en daar pas je de script van de lok op aan. Dan is het voor iedereen duidelijk.?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tja we zien wel… als je Louis zijn YouTube kanaal bezoekt zie je dat zijn TBL wel werkt met wat vermoedelijk een Coha sein inrichting is op die ligne du sud ouest…

zijn 13 is ook nog niet af denk ik… ja en dat coha MEMOR is mij ook een vraagteken… Het zou mooi zijn voor een historische trein maar uiteindelijk is het allemaal dat ETCS of TBL 1+ 
 

 

Link to comment
Share on other sites

TBL is niets anders dan een stukje software in de antenne en in de  consist.

De Antenne stuurt een bericht naar de consist als die er overheen rijd  en die doet er wat mee zoals uitlezen status  komend sein uitlezen en  de consistsnelheid  en de afstand tot dat sein en een formule.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prachtwerk allebei! de scenery op de screens is ontzettend gedetailleerd en je ziet meteen het verschil met de Nederlandse routes, iets wat in TS toch niet altijd direct overeen komt. Ben zeer benieuwd om hier in het vervolg meer van te gaan zien. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Even een re-post van de oude thread, intussen heeft Kontich al een enorme facelift gekregen door Gerben en de meeste scenery objecten die je hier ziet zijn tijdelijk en tests... Ook is het spoor waar de video start herlegt omdat ik niet tevreden was met de verkanting hier... De eerste fase gaat dus dit traject worden, de Y van Lint en de enekelsporige lijn tot Lier... 

Edited by HU88ICANE
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy