Jump to content
  • 0

2-Deuren gaan niet open aan perrons


iGabriël

Question

Van de week heb ik de bouw aan Leiden Centraal voort gezet. Bij het maken van de perrons heb ik de "offset" tool gebruikt. Ondanks de goede afstand en hoogte willen de deuren alsnog niet openen. Heb ik iets fout gedaan bij het leggen van de perrons? 

 

image.thumb.png.1558c63904b7bbd044794a694a99b4a9.png

Link to comment
Share on other sites

20 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
4 hours ago, Trains-xp said:

laten we eens beginnen of er in de route editor gezien gele bolletjes bovenop het perron te zien zijn?

Die zijn er ja, voor de passagiers natuurlijk.

 

(Niet overal trouwens)

 

image.thumb.png.c5e6cdad50ef0fdbb24877d1c324e878.png

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

  • 0
1 hour ago, Sjef61 said:

En het perron is aan een stuk?

En je hebt in het scenario een uitstap opdracht?

 

 

Niet echt, en een stuk als in dat het in een keer is neergelegd?

 

(Ik heb geen scenario's nog)

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Zelf gebruik ik altijd invisble perron van GM. Dus leg een perron zonder px. En plaats dan de lijn met invisible perron. Waar er mensen moeten lopen. Het voordeel is dat je dan zelf kan schuiven met de lijn waar er mensen moeten lopen. En je kunt dan zien hoe ver het spoor afgedekt word. Zodat de deuren altijd werken. Nooit geen problemen meer mee.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik denk even mee.

 

info van de website van ChrisTrains:

 

Perron Reizigers

Om passagiers op de perrons te laten verschijnen, moet u de 'DTG Academy' assets aanvinken in elke route waarin deze perrons toegepast zijn. 

 

misschien helpt dit. ik zie namelijk ook niemand lopen.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 uren geleden, iGabriël zei:

Niet echt, en een stuk als in dat het in een keer is neergelegd?

Je moet zorgen dat een perron uit een geheel bestaat zonder onderbrekingen met natuurlijk de goede bolletjes perrons!

En ja met de offset tool krijg je waar een rood driehoekje in het spoor zit sowieso een onderbreking wat dus niet mag ....

Kortom is het geen een geheel en je staat bijv. half - half bij zo'n onderbreking dan gaan de deuren niet, of gedeeltelijk open.

 

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dat zal ik niet ontkennen want die gebruik ik niet.

D.w.z. als het niet noodzakelijk is zoals oa. bij station Arnhem Zuid van Frison wat uit een geheel bestaat.

Mja waarom zou ik eerst een perron gaan leggen van bijv. Chris zonder de passagiers optie (terwijl ze beschikbaar zijn met ....) om er vervolgens een onzichtbaar perron overheen te trekken?

En ja als je ze van GM gebruikt, wat ik niet zal gebruiken, en geen passagiers optie hebben dan ontkom je er niet aan maar is wel dubbelop ...

 

Afijn het is trouwens ook niet van toepassing op de vraag van iGabriël, is dat wel het geval dan is hij/zij in gebreke gebleven om dit er niet bij te vermelden.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 hours ago, Trains-xp said:

Je moet zorgen dat een perron uit een geheel bestaat zonder onderbrekingen met natuurlijk de goede bolletjes perrons!

En ja met de offset tool krijg je waar een rood driehoekje in het spoor zit sowieso een onderbreking wat dus niet mag ....

Kortom is het geen een geheel en je staat bijv. half - half bij zo'n onderbreking dan gaan de deuren niet, of gedeeltelijk open.

 

Dus letterlijk in een keer aanleggen? 

 

Heb trouwens de invisible perron aangelegd maar dat schijnt geen effect te hebben, ik ga nog een keer proberen het opnieuw neer te zetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Op spoor 8a gaan de deuren open, op 4b gaat dat nog niet volgens plan.

 

Beide perrons hebben dezelfde afstand tussen de trein en het perron.

 

(Op 8a gaat ze zo goed als open, het voorste deel is dicht)

 

 

image.thumb.png.01a97fdb3c3b1e28989fbb7b968dba46.png

 

 

image.thumb.png.ab3126caba4f3a8dd77410953c6654f4.png

 

Edited by iGabriël
Link to comment
Share on other sites

  • 0
33 minuten geleden, iGabriël zei:

Dus letterlijk in een keer aanleggen?

Ja wel in een keer leggen, maar zoals gezegd het moet wel uit een geheel bestaan.

Wat ik nog wel eens doe nadat het geheel er ligt er gedeeltes tussenuit halen waar oa. zo'n klein driehoekje in het spoor zit en dus onderbroken word in het perron.

Dan per deel (dus 1 deel) die je overhoud op precieze hoogte brengen (dubbelklik op dat stuk perron wat dan in het schermpje tot op de mm kan) om er vervolgens een gedeelte perron tussen te plaatsen maar zorg hierbij wel dat je een klein rood driehoekje krijg te zien!

Of anders zoals Sjef zegt aan elkaar plakken maar dat vergt enige handigheid want als je het zo doet kan er verderop weer een onderbreking ontstaan.

Het komt er iig op neer dat je bij de perron gedeeltes geen rode vierkanten ziet, of anders een klein rood driehoekje ziet.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0
3 uren geleden, Trains-xp zei:

Dat zal ik niet ontkennen want die gebruik ik niet.

D.w.z. als het niet noodzakelijk is zoals oa. bij station Arnhem Zuid van Frison wat uit een geheel bestaat.

Mja waarom zou ik eerst een perron gaan leggen van bijv. Chris zonder de passagiers optie (terwijl ze beschikbaar zijn met ....) om er vervolgens een onzichtbaar perron overheen te trekken?

En ja als je ze van GM gebruikt, wat ik niet zal gebruiken, en geen passagiers optie hebben dan ontkom je er niet aan maar is wel dubbelop ...

 

Afijn het is trouwens ook niet van toepassing op de vraag van iGabriël, is dat wel het geval dan is hij/zij in gebreke gebleven om dit er niet bij te vermelden.

Ja zeker niks van Gert gebruiken hoor ?Het antwoord was niet aan jouw gericht. Maar goed het is niet mijn feestje. Was alleen een tip. Veel succes verder ermee.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 2/9/2022 at 1:11 PM, Trains-xp said:

Ja wel in een keer leggen, maar zoals gezegd het moet wel uit een geheel bestaan.

Wat ik nog wel eens doe nadat het geheel er ligt er gedeeltes tussenuit halen waar oa. zo'n klein driehoekje in het spoor zit en dus onderbroken word in het perron.

Dan per deel (dus 1 deel) die je overhoud op precieze hoogte brengen (dubbelklik op dat stuk perron wat dan in het schermpje tot op de mm kan) om er vervolgens een gedeelte perron tussen te plaatsen maar zorg hierbij wel dat je een klein rood driehoekje krijg te zien!

Of anders zoals Sjef zegt aan elkaar plakken maar dat vergt enige handigheid want als je het zo doet kan er verderop weer een onderbreking ontstaan.

Het komt er iig op neer dat je bij de perron gedeeltes geen rode vierkanten ziet, of anders een klein rood driehoekje ziet.

De perrons hebben nergens vierkanten, in dat geval zijn ze wel verbonden.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy