Trophies and Medals tram 138 Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Een vraagje heeft iemand foto('s) van de cabine van de S1 S2 Sneltrammaterieel? Ik heb het idee dat de cabine het zelfde is als die van de S3 M4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 (edited) Yes! Het is gelukt! Ik heb mijn tweede Object in TS Geëxporteerd. Hij is nog lang niet af maar het begin is er. Dit is de S1 S2 Sneltrammaterieel van de GVB. Edited February 23, 2022 by tram 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 De koppeling op de juiste hoogte gezet. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Heeft iemand een tip hoe je een trein makkelijk Driveable kan maken met Blueprint editor? Kan je gewoon dan de Developer Presets gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Als je de richtlijnen van de Developer gebruikt kan je die naderhand aanpassen door bv bij de gegevens van anderen treinen te kijken later kan je dan ook de enginescript aanpassen en functies er in maken Belangrijkste is dat je de boogies juist maakt. Ook daar kan je de developer voorbeeld voor gebruiken Voor je de trein samenstelt test eerst de boogies en of de wielen draaien en ze het spoor volgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Hier ben ik bijvoorbeeld mee bezig om alles onder de knie te krijgen Let op de benaming die je straks ook nodig hebt in de bluepriny 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Ah ha nu zie ik het in een instructie video zag ik dat iemand zijn bogies Bo1Who als naam had gegeven. Ik had gewoon Bogies 1 en 2 vandaar dat ik error s kreeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Nog een vraag. Hoe kan je de UV Edit Mooi en overzichtelijk maken, want als ik het maak dan krijg ik dit soort dingen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Ja, zoals te zien in mijn blueprint voorbeeld altijd deze benaming gebruiken. Kan je ook geen fouten maken met UV indeling dat ben ik nog niet bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Oh ik dacht altijd dat je eerst de textures erin moest zetten en dat je daarna pas kon exporteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Moeten alle onderdelen een naam hebben? Want mijn Body heet Cube1. Heeft dat een specifieke naam nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 misverstand mijneerzijds... Je moet eerst de loco voorzien van textures natuurlijk Zie mijn voorbeeld van mij wagon. Later kan je daar een texureblad van maken. Dacht dat je dat bedoelde Als je alle gebruikte blueprints en benamingen namaakt zoals in de developer voorbeeld kan het niet snel mis gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Ah oke. Hoe heb jij je textures aangepakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Ik gebruik 3D max en geen blender Ik gebruik allemaal losse textures Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Moet je de wielen aan de bogies vastmaken (group) of moeten de wielen en de bogies apart blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Je hebt twee losse boogies met elk twee losse wielen De wielmaat moet overgenomen worden in d blueprint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 En die komen weer terug, in de in dit geval, wagon blueprint maar dat kan je ook uit de developer blueprints halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Hebben de boogies en de wielen een aparte shader? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 niet glimmend Wat je wil laten glimmen is En dan moet je nog wat doen met de Alpha kanaal in Photoshop om het glimmen wat minder te maken. Maar er zijn meer opties mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Marc D. 240 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 In plaats van alles te vragen is het misschien beter jezelf eerst eens te verdiepen in de developer-documents. Als je er dan nog niet uitkomt kun je altijd nog vragen stellen. Misschien moet vanaf de ontwikkeling van dit materieel het topic ook gesplitst worden en verhuizen naar Ontwikkelingen - Rolling Stock. Goed om te zien dat er weer een potentieel ontwikkelaar bij komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Mod Sjef61 : topic opgesplitst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Dwarsligger 242 Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 Ik zou voor de normale textures eerder TrainBasicObjectDiffuse.fx aanraden, en voor de wielen wordt TrainBumpSpec.fx heel vaak gebruikt. Voor die laatste moet je een bump map maken. Zie http://the-art-of-rws.blogspot.com/2010/03/shaders-and-kuju-materials.html Staat op die site ook handige info over shaders voor licht en glas, trouwens. Gelijk ff bookmarken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 24, 2022 Author Share Posted February 24, 2022 Dit is vreemd. Ik heb exact gevolgd wat er in de Developer folder stond over de Engine Blueprint. Alles is goed gegaan, maar als ik hem op het spoor probeer te zetten zit er geen magneet aan de metro. Ik kan hem niet op het spoor zetten. Weet iemand wat het probleem is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals Sjef61 2,289 Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 Hoe staat jou tram georiënteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trophies and Medals tram 138 Posted February 24, 2022 Author Share Posted February 24, 2022 Mijn tram staat zo georiënteerd : De bogies en de wielen zijn apart met de juiste naam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now