Jump to content

GVB S1 S2 Sneltram


tram

Recommended Posts

Hmmm Heb het 3x geprobeerd maar het zelfde probleem blijft maar komen. Ik ga wel eerst een klein wagonnetje maken met 2 wielen en een platte bak en dan die exporteren. Net zolang tot ik het onder de knie krijg. Want meteen beginnen met een hele metro is ook niet echt een goed plan. Ik denk dat het probleem ligt aan de bogies. De waardes vergeleken met die van andere mensen zijn heel anders. Dus ik denk dat het probleem is. Maar goed ik maak wel eerst dat wagonnetje. Wat wel leuk is is ik kan mijn eigen objecten exporteren naar TS. Ik heb dat nu onder de knie (Heb vandaag een beginnetje van de Zilvermeeuw geëxporteerd.)

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Ok. Ik ben een stap dichterbij. De metro wil plaatsen op de rails. Als ik hem selecteer in Locomotive sectie dan staat hij scheef Als je dichter bij de rails komt verdwijnt hij uit het beeld. Je hoort dat geluidje dat hij op het spoor is geplaatst. Ik start de game en dan krijg je dit:

Ik heb de Bogies van de Developer Engine gekopieerd en mijn eigen waardes erin gezet.

 

Weet iemand wat dit probleem is?

afbeelding.png

afbeelding.png

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Je hebt nog steeds een PIVOT probleem.

Heb je de boogie OBJ  bestand van de developer nu geïmporteerd in Blender en die blueprint gegevens overgenomen?

Dan zie je ook gelijk hoe de pivot is.

En die dan eerst de boogie  los exporteren zonder de tram frame.

 

De PIVOT van de body is ook niet goed lijkt.

 

Mijn advies is probeer eerst die developer obj bestanden te importeren in Blender.

Die in jou eigen map werkend te krijgen.

Zo ben ik ook begonnen. Je weet dan gelijk hoe de pivot per element is georiënteerd 

 

Link to comment
Share on other sites

Lees dit document helemaal goed door:   4.03 General Guidelines and Considerations.pdf

pagina 6 en 7 staat jou  antwoord

In dat document  staat alles duidelijk uitgelegd en voorziet je van de meeste  noodzakelijke basis kennis die je nodig hebt.

 

Document heb je al in bezit ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

De pivot van het draaistel op jouw screenshot staat zo te zien ook niet in het midden, Sjef. Die zou dus tussen de assen moeten liggen. En de wielen moeten weer aan een as zitten waarvan de pivot weer in het midden van de as moet komen. Wat ook belangrijk is, is dat wanneer je de pivots aanpast ook nog een reset X-form moet toepassen. Een en ander staat in developer PDF 4.07 Train Guidelines  op pagina 11 en 12. Ook is er al een langere tijd een Online versie van de developer documentatie die ik even was vergeten ?.

 

 

 

pivots.jpg

Edited by Marc D.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
1 uur geleden, tram zei:

de Resolutie is slecht. Het is heel Pixelachtig.

Welke resolutie heb je gebruikt en en welk formaat texture. Ik gebruik het formaat 2048X2048 bij een resolutie van 200 dpi. Converteer anders eens een texture van mijn Plan U met TS-Tools om een idee te krijgen hoe ik te werk ga.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy