Jump to content

GVB S1 S2 Sneltram


tram

Recommended Posts

Voor logo's is het beter om decals te gebruiken, zie small logos in de Developer Documentation. Ook op de Christrains website kun je meer vinden over de TrainDecal.fx shader in het autonumbering artikel. Als je deze techniek gebruikt, zoals ik ook doe, kan het texture formaat van de tram zelf ook weer naar 1024X1024.

 

edit: wat ook een mogelijkheid is, is om de texture in 2048X2048 op te maken en later te verkleinen naar 1024X1024.

Edited by Marc D.
Link to comment
Share on other sites

Ben erachter gekomen dat de wielen niet geparent hoeven te zijn met de Bogie. Ik kreeg namelijk steeds dit als ik hem parent met de Bogie:

Kijk naar de wielen.. Ze zijn horizontaal gestretched.

 

(dit is de oude S1 S2 Model)

Schermafbeelding 2022-03-06 132829.png

Edited by tram
Link to comment
Share on other sites

Geparent zegt mij niets, ik weet ook niet welk 3d programma je gebruikt. In 3ds max zou je volgens de officiële handleiding de assen (assen inclusief wielen) moeten linken aan de bogie. Vervorming zoals jij laat zien komt mij niet bekend voor. Heb je nog vorderingen gemaakt met de textures?

Link to comment
Share on other sites

linken aan = child zijn van. Kwestie van verschillende terminologie door de verscheidene programma's.

 

Wielen moeten wel degelijk een child zijn van/gelinkt zijn aan het draaistel, anders draaien ze niet mee in bochten.

 

Waarschijnlijk is trouwens de echte reden dat je wielen niet vervormen als je de wielen niet in een draaistel zet, dat de boel niet meer overeenkomt met de blueprint. Is je bogie blueprint wel in orde?

 

Moet zeggen dat ik ook nog nooit eerder vervormde wielen gezien heb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy