Jump to content
Stem nu op jouw favoriete Screenshot van de Maand! I Cast your vote for your favourite Screenshot of the Month! ×
  • 0

Spoor knippen in een bocht, wilt vervolgens niet aansluiten


NSR_22

Question

Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag voor de mensen met verstand van routebouwen in Train Simulator.

Ik wil/moet een stuk knippen uit het bestaande spoor om deze vervolgens te vervangen met het spoor waar alleen de rails zichtbaar zijn (Coha - spoor brug Alleen Rails). Maar...

Dit lukt mij prima op stukken waar het spoor recht is, dan is het knippen en vervangen een eitje. Vervolgens sluit het allemaal makkelijk aan en is er niks aan de hand. Maar ik heb een probleem met stukken spoor in een 'bocht' (zie screenshots). Ik kan het spoor niet aansluiten aan elkaar. Op geen enkel manier lukt mij dit. Ik vraag me dan ook oprecht af wat ik fout/verkeerd doe. Als ik dit probeer dan sluit het spoor niet precies aan waardoor er een centimeter verschil uitwijkt waardoor de trein ontspoord en er dus een knik in het spoor zit. Dat kunnen wij natuurlijk niet hebben. De kant waar ik het spoor wil 'verlengen' komt geen knik of iets dergelijks, die loopt samen door maar het probleem doemt zich dus aan op het moment ik deze bij de andere kant wil klikken. Dat pakt hij dus niet...

Wie weet hoe ik dit probleem moet oplossen? Ik heb zelf geprobeerd het uit te zoeken maar ik kom er niet uit.

Help me out ?

fout.jpg

fout1.jpg

fout2.jpg

fout3.jpg

Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Ja NSR_22 eet van 2 walletjes want bij DS staat deze vraag ook wat verder niet uitmaakt, maar zoals jij het omschrijft moet het spoortype voor mooi gelijk zijn aan de trackrule.

Kortom, bijv. het spoor van Chris met zijn Trackrule, dus gebruik je nu een trackrule van Coha dan gaat het in zekere zin niet.

Zo niet dan is er, of geen spoor te kiezen en krijg je "onveranderd", of kan alleen spoor gekozen worden van de desbetreffende trackrule die gebruikt is.

 

Edit/

En zoals je zegt om zoiets later in een boog aan te passen is vrijwel onbegonnen werk en zeker bij ruime bogen want je kunt de goede hechting vrijwel niet maken.

Edited by Trains-xp
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Oh dat kan, vragen op twee forums mag natuurlijk.

 

Maar het kan alsnog, spoortype en trackrule wordt los van elkaar opslagen in de tracks.bin. Je kunt de Chris trackrule zelf gewoon aanpassen (spoortypes toevoegen), het gewilde spoor veranderen en daarna de originele trackrule weer terug zetten. Alleen moet je dan wel weten waar je mee bezig bent, natuurlijk..

 

Maar dit is waarom ik custom trackrules in een eigen map gebruik, die van Chris en Coha zijn niet flexibel genoeg vind ik.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja uiteraard, maar dan moet je wel weten hoe te veranderen enz. en daar is nou niet iedereen in thuis om in dit geval de gegevens van "Coha - spoor brug Alleen Rails" bijv. even  in de trackrule van Chris te zetten.

Oftewel heb je daar geen kaas van gegeten dan gaat je eerdere suggestie niet op.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 uren geleden, EsméevR zei:

Waarom doe je dit zo? Waarom gebruik je niet een spoortype uit het pulldown-menu dat standaard in de trackrule staat? Want dit gaat je echt niet lukken zo, tenzij je toevallig de radius echt perfect krijgt.

 

Ik heb in de pulldown-menu alleen de NS trk staan. Hoe krijg ik daar het spoor (Coha - spoor brug Alleen Rails ) wat ik gebruik te staan? Of werkt dit niet zo?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
26 minuten geleden, NSR_22 zei:

Ik heb in de pulldown-menu alleen de NS trk staan. Hoe krijg ik daar het spoor (Coha - spoor brug Alleen Rails ) wat ik gebruik te staan? Of werkt dit niet zo?

 

Nou, dat is dus wat Trains-xp al zegt, als je geen ervaring hebt met trackrules bewerken is dat zo makkelijk niet. Hier staat een beknopte uitleg over hoe die in elkaar steken maar voordat je gaat experimenteren, alles backuppen of eventueel in een testroute ofzo proberen:

https://simtogether.com/tutorials/article/39-trackrules/

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy