Jump to content
  • 0

Installatie Retro Canvas route en Grenzlandbahn


Gerwil

Question

Ik heb beloofd niet meer te mopperen en daar houd ik mij aan. Ik heb mij ook voorgenomen geen domme vragen meer te stellen (hoewel ik leerde dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden, maar goed) maar nu heb ik een paar heel simpele opmerkingen/vragen over twee routes die ik hier heb gekocht.

 

De Retro Canvas route geeft bij starten de foutmelding dat de NS2200 ontbreekt. Heb ik bij deze route een paar benodigdheden gemist? Overigens, bij de keuze "EDIT" gaat de route wel werken maar het blijft vreemd. Overigens 2: een prachtige route.

 

De Grenzlandbahn werd door Norton Security resoluut geweigerd: gevaarlijke bestanden geconstateerd. Norton uitgeschakeld en de route geïnstalleerd maar zelfs uitgeschakeld geeft Norton iets van 5 of 6 waarschuwingen af dat het bestand een bedreiging vormt. Is het bestand (zijn de bestanden) hier wel gecontroleerd op bedreigingen/virussen?

 

Verder kom ik er aardig uit met de herinstallatie. En nogmaals, ik zal proberen geen domme vragen meer te stellen. Maar deze twee lijken mij allerminst dom.

 

Link to comment
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Deze RCR route heb ik getest en als je het onderstaande rijdend materieel hebt aangeschaft  werken alle scenario

https://simtogether.com/store/product/82-retro-canvas-route/

image.png

 

De Grenzlandbahn is natuurlijk 4rus vrij.

Norton doet moeilijk omdat hij dit bestand niet kent omdat het niet vaak wordt gedownload.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Er zijn twee RCR uitvoeringen.

Een versie wordt geleverd bij het starters-pakket samen met CT materiaal en eigen scenario’s . Hier hoef je niets er bij te kopen aan CT materiaal. Hierin zit niet de NS2200 overigens.

 

Een losse versie zonder CT materiaal met eigen scenario’s waarbij je zelf CT materiaal er bij moet aanschaffen indien  je ze niet hebt.

 

Ik nam aan dat hij het RCR pakket los er bij heeft gekocht omdat hij het over de NS2200 had.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Over de 4rus scan gesproken heb ik zins de komst van Windows 11 helemaal geen scanners meer tot alle tevredenheid.

Dat zit ingebakken in Windows 11 zoals Windows Defender Firewall enz. en zit er niet voor niets in, dubbelop hoeft voor mij niet ......

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nee, hij installeert niet. Overigens, net (na Canvas) ook Noord West compleet geïnstalleerd (volgens het boekje, volgens mij) en in QD getest. Weer prachtige route, geen problemen (afgezien van een vrachtwagen die na Amsterdam Centraal van rechts de rails oprijdt en dan net op tijd verdwijnt, maar een kniesoor die daarop let). Complimenten, Sjef. En ik ga zelf ook eens bestuderen hoe het met de Grenzlandbahn zit, het lijkt een fout bij het wegschrijven te zijn. Alleen, wegschrijven naar een afbeeldingsbestand (png) van materieel snap ik niet. Misschien omdat de extensie png voor een probleem zorgt?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Grenzlandbahn is geïnstalleerd maar niet zonder slag of stoot. Eerst het zip-bestand in de eigen map uitgepakt en het .exe file als administrator uitgevoerd. Probleem: er was geen pad gespecificeerd naar Railworks. Dus het zip bestand uitgepakt in Railworks en dat is gelukt. Uiteraard niet in QD (had ik ook niet verwacht) maar wel in Free Roam. Alleen, die scenario's geven alleen een prachtig blik buiten op een rangeerterrein en verder niets. Ander spel-opties geven scenario's die of een tijdsbestek hebben van 0 minuten, of leuk uitziende scenario's die een standaard loc meeleveren waar ik zo 1.2.3. geen raad mee weet. Dat wordt dus even puzzelen. Ik kan overigens ook geen extra benodigdheden vinden voor de route. Verschillende loc swaps geprobeerd maar hij schakelt steeds terug naar de eigen gekozen locs binnen de scenario's. Wordt vervolgd weer, even op een zijspoor en door naar andere routes die ik nog wil (her)installeren. Fijne avond!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ik heb daarstraks ook de Grenzlandbahn aangeschaft via dit platform.

Voor mij is het een raadsel waarom in Locoswap elk scenario ROOD wordt weergeven. 
Jammer dat er in veel materieel-bestandsnamen accenten worden gebruikt, in mijn optiek volledig nutteloos en vooral verstorend.

 

Waarom in TS-tools er geen materieel ontbreekt maakt het nog onduidelijker.

 

Schermafbeelding 2024-02-27 125119.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Home
Activities
Sign In

Sign In



×
    Search In
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.Privacy Policy